-MOTORHEAD-
MF veteraan
Misschien een vol aquarium op de achterbank.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
die zorgt dat je tussen de lijntjes blijftrijden, slingeren
Ja, klopt. Heb ook regelmatig een hok van de baas mee met dat systeem. Werd de eerste keer onaangenaam verrast met een auto die zo van baan wilde wisselen. Maar vervolgens de andere witte lijn tegenkwam en toen maar weer die andere kant op ging sturen. Als je er niet op bedacht bent dan slinger je zo vlnr en/of terug de andere kant op of wordt je onaangenaam verrast met een stuur die zowat uit je handen wordt gerukt. Is precies wat ik bedoel: Er wordt iets verzonnen (spitsstrook in dit geval) waar systemen en buitenlanders (maar ook de oudjes onder ons NL'ers (en sommige bestuurders daaronder dan weer vaak met die bekende platte plasser) en ik weet het: met het risico op generalisatie) geen raad (meer) mee weten.Ik heb daar de nodige ervaring mee.
Ik heb de afgelooen 4 jaar in een Superb gereden met 'lane assist'.
Dat systeem stuurt de auto kaarsrecht tussen de belijning van een rijstrook.
Het werkt heel goed.
Het enige probleem dat het systeem heeft is met het rijden op een spitsstrook.
Daar staan bij de afslagen namelijk doorgetrokken lijnen op die de lijn aangeven om af te slaan.
Als je op zo'n moment zelf nief oplet, volgt het systeem die afbuigende lijn en zou hij je auto zo de weg af sturen.
Als je van rijstrook wil wisselen zonder richting aan te geven werkt het systeem tegen. Je stuur gaat wat trillen en stiirt terug. Door meer kracht uit te oefenen kun je alsnog sturen waar je naartoe wil. Makkelijker is om gewoon richting aan te geven, want dan houdt het systeem er rekening mee dat je van richting gaat veranderen.
Op mijn Superb werkte het perfect.
Niks geslinger, kaarsrecht tussen de lijnen.
Samen met de adaptieve cruise control en een automatische DSG bak was dit heel erg prettig in fileverkeer.
Had ik zeker een te smal autootje, een Skoda ScalaNiks geslinger, kaarsrecht tussen de lijnen.
Niet dus:Die systemen werken wel
Bewusteloze man rijdt 25 km door met cruisecontrol en Lane Assist
Een bestuurder die bewusteloos raakte achter het stuur, is zondagochtend met zijn auto toch nog van het Belgische Genk tot in Halen gereden. Dankzij de cruisecontrol en ‘Lane Assist’ kon de wagen…www.telegraaf.nl
Het enige probleem dat het systeem heeft is met het rijden op een spitsstrook.
Mensen worden lui van al die systemen. Kunnen ze mooi op die k#ttelefoon kloten.Sommige systemen leveren zeker een bijdrage aan het beter/veiliger zijn van het verkeer (abs, traction control, cruise control) maar sommige zaken leveren naar mijn inzien alleen maar gevaar op doordat mensen niet zelf meer rijden maar de auto het laten doen.
En de systemen zijn simpelweg nog niet ver genoeg om een capabele bestuurder te laten vervangen door een paar computers.
Als je die systemen nodig hebt om veilig van A naar B te komen, lever dan aub je rijbewijs in.
Daar is die ACC onwijs handig voor, geweldig...Mensen worden lui van al die systemen. Kunnen ze mooi op die k#ttelefoon kloten.
Kloten doen ze toch al. Dan heb ik liever dat de auto extra oplet voor ze. Telefoongebruik is een mentaliteitskwestie.Mensen worden lui van al die systemen. Kunnen ze mooi op die k#ttelefoon kloten.
Ik neem altijd de afslag naar Haarlem/IJmuiden, maar ik zal wel verkouden zijn. Rook er niks vanochtend.gisteren een vrachtwagen die onvrijwillig een lading vis had gelost op de A22. Vanochtend stonk het nog behoorlijk