het grote 749/999 Ducati topic

Heeft iemand hier een gevoel wat een snelste rondetijd zou zijn voor een 749 bij een zeer gevorderde bestuurder? Wat is er ongeveer mogelijk denken jullie?
Vandaag lekker dagje gereden, helaas wel regen gehad en de ochtend zat ik er niet lekker op. Uiteindelijk nog 2:15 kunnen halen, aardige progressie geboekt denk ik (met de Hyper had ik 2:19 vorig jaar).
 
Een 749 is geen koppelbeest. Zelfs de 999 moet je aanpassen met paar tandjes meer achter. Dusbdat maakt al zeker uit. Maar idd..welke baan? Cpz is 2.15 niet snel. Das gewoon "gezelig" rond rijden.
Cpz ben je pas snel als je onder de 2.00 komt. Nu al helemaal met het nieuwe asfalt en kombocht.

Assen is 2.15 zelfde verhaal.
 
Heeft iemand hier een gevoel wat een snelste rondetijd zou zijn voor een 749 bij een zeer gevorderde bestuurder? Wat is er ongeveer mogelijk denken jullie?
Vandaag lekker dagje gereden, helaas wel regen gehad en de ochtend zat ik er niet lekker op. Uiteindelijk nog 2:15 kunnen halen, aardige progressie geboekt denk ik (met de Hyper had ik 2:19 vorig jaar).

Ik vrees het ergste :+ 😙
 
Oeps! Assen bedoel ik idd. Onder de 2 moet dus goed mogelijk zijn? Dit was m’n 3e keer dus nog niet zoveel ervaring. Wel lol gehad 👍
 
Heeft iemand hier een gevoel wat een snelste rondetijd zou zijn voor een 749 bij een zeer gevorderde bestuurder? Wat is er ongeveer mogelijk denken jullie?
Vandaag lekker dagje gereden, helaas wel regen gehad en de ochtend zat ik er niet lekker op. Uiteindelijk nog 2:15 kunnen halen, aardige progressie geboekt denk ik (met de Hyper had ik 2:19 vorig jaar).
Ik weet niet om welk circuit het gaat, maar in mijn voorbeeld ga ik uit van Assen;).

In 2017 had ik een 998 (het was mijn motor voor op de openbare weg en helemaal standaard). In datzelfde jaar heb ik met de 998 drie sessies op Assen gereden. Ik kan me nog herinneren dat ik in een wat langzamere groep reed. Dat was een bewuste keuze, daar ik nog anderhalf uur over de snelweg naar huis moest rijden:P. Ik heb uiteindelijk een 2:02 gereden. Op dat moment was mijn PR op Assen een 1:54.1. (gereden met een ZX10R uit 2005). Qua vermogen zijn de 998 en de 749 vergelijkbaar, maar ik weet niet of dat ook geldt voor het koppel (ik denk het niet). Dit was mijn 10e circuitdag op Assen.

Wat me het meest is bijgebleven is het plezier wat ik had met de 998. Een geweldige ervaring! Helaas was er uitgerekend die dag geen fotograaf aanwezig;(.
 
Hij bedoelt een 2:02 met de 998 volgens mij :)
De 749 heeft volgens mij wel bijna 20 pk en een boel koppel minder. Dus onder de 2 duiken dan toch erg ambitieus?
Vorig jaar was er wel iemand met een SF848 die 1:54 reed. Leek me erg snel voor zo’n apparaat.
 
Vermogen is helemaal niet belangrijk om op assen onder de 2 minuten te komen.
Talent,ervaring en lef wel🤗

Voorbeeldje : 01:59.368 Hayawim - Ducati 900 SS 1991

Nou wat heeft die? 80 pk ofzo 🤔

 
Dat je 1.54 rijdt met een 1000 na 10 daagjes is absoluut niet verkeerd. Niks mis mee. Maar met een 749....is 1.54 wel erg optimistisch. Denk als je 2.00 rijdt als goed je best moet doen?
Ik was er ook heeeel blij mee op dat moment;). Het grappige is dat ik die tien circuitdagen met vier verschillende motoren heb gereden.

Dat zie ik ook niet gebeuren... met een ZX10R leun je ook een beetje op het vermogen. Het verschil in topsnelheid was erg groot in vergelijking met de 998. Ik vind het ook een hele prestatie als met een 749 onder de 1:55 kunt komen op Assen!

Op de 998 kwam die 2:02 ook zeker niet vanzelf :P. Rond de 2:00 rijden lijkt me inderdaad heel mooi. Waarschijnlijk heb je dan een behoorlijke bochtensnelheid.
 
Hij bedoelt een 2:02 met de 998 volgens mij :)
De 749 heeft volgens mij wel bijna 20 pk en een boel koppel minder. Dus onder de 2 duiken dan toch erg ambitieus?
Vorig jaar was er wel iemand met een SF848 die 1:54 reed. Leek me erg snel voor zo’n apparaat.
Klopt de 2:02 reed ik met de 998.
Volgens de uitdraai heeft mijn 749s 125 pk op het achterwiel. Eerlijk gezegd lijkt me dit wat optimistisch, maar 20 pk lijkt me wel erg veel. Ik zou eerder zeggen dat je met een PR van rond de 2:00 erg trots mag zijn:). Dat lijkt me zeer snel inderdaad!
 
De coureur zal altijd het verschil maken 😁 waar ik vooral benieuwd naar was ben is wat een beetje haalbaar zou kunnen zijn voor een geoefende sterveling met een stock 749 😜 Rijd nu nog met Rosso III, verwacht niet dat met de huidige ervaring die ik heb de banden het verschil gaan maken, ik kan vooral nog heel veel later en harder remmen.
 
Ooit met mijn 998 eruit gereden door een RD350 2smoke. Ok die kerel was ooit NL kampioen geweest. Ik kwam hem op rechte eind voorbij, hij reed mij er in de bochten finaal er vanaf.
 
Paar maanden geleden gekocht
Helemaal na laten lopen bij Goedhart
Wat nieuwe onderdelen erop en een desmo beurt
Nu is die helemaal naar mijn zin
Dus tijd voor een paar foto’s 😁
 

Bijlagen

  • D2E47452-4DEF-4FD8-85F2-F97BC1C6AF43.jpeg
    D2E47452-4DEF-4FD8-85F2-F97BC1C6AF43.jpeg
    289,9 KB · Weergaven: 45
  • E63E3CF4-409E-4F2A-9378-07A51BB791B3.jpeg
    E63E3CF4-409E-4F2A-9378-07A51BB791B3.jpeg
    180,4 KB · Weergaven: 42
  • 8E69887F-7EA6-4278-B050-F4680226F3B7.jpeg
    8E69887F-7EA6-4278-B050-F4680226F3B7.jpeg
    359,7 KB · Weergaven: 43
Tiens, wat is dat voor mengelmoes? Heb je er een historie bij, ik vind 'm wel (heeel) mooi, maar er lijkt weinig origineel aan?
 
Ik wil voor thuis een compressor aanschaffen. En daar wil ik niet tandwielen of wielen auto oid lossen. Dan ga ik wel naar de zaak toe :Y.

Het is bedoelt coor zwembadje Kids, motor gewassen en met perslucht drogen, bandjes oppompen etc etc.
Ben op de zaak meestal gauw 10 min aan het droogblazen de van de motor.
Dus ja..hbm, aldi is ok. En gebruikt ook.

Is dit wat??

Compressor
Bieden
 
Tiens, wat is dat voor mengelmoes? Heb je er een historie bij, ik vind 'm wel (heeel) mooi, maar er lijkt weinig origineel aan?
Valt mee hoor alleen de nieuwere achterbrug en andere voorkuip en wat Carbon
Heb alle originele spullen erbij gekregen incl uitlaat
Onderhouds historie is redelijk compleet
Van het meeste heb ik bonnen
er staat maar 22000 op de teller , en zijn laatste beurt was 2 jaar geleden bij Biggelaar
Daarna was er maar 300 km mee gereden
Maar ik hou er van dat alles goed is
Dus desmobeurt nieuwe banden nieuwe standaard ( zakte hij bijna doorheen )stuurdemper revisie was lek en balhoofd lager vervangen
Nu is die perfect
 
Valt mee hoor alleen de nieuwere achterbrug en andere voorkuip en wat Carbon
Heb alle originele spullen erbij gekregen incl uitlaat
Onderhouds historie is redelijk compleet
Van het meeste heb ik bonnen
er staat maar 22000 op de teller , en zijn laatste beurt was 2 jaar geleden bij Biggelaar
Daarna was er maar 300 km mee gereden
Maar ik hou er van dat alles goed is
Dus desmobeurt nieuwe banden nieuwe standaard ( zakte hij bijna doorheen )stuurdemper revisie was lek en balhoofd lager vervangen
Nu is die perfect
Van stilstaan veranderd die klepspeling echt niet
Zou voor dat geld de vering servicen
 
Terug
Bovenaan Onderaan