Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Mogelijk 105 Nm bij die typen en/of bouwjaren, maar bij mijn nieuwere R1250RT toch echt maar 60 Nm

Bekijk bijlage 1794812
Tja, maar dit is geen moderne motor met aluminium wielbouten of zo.

Dit is een echte motor, voor mannen met kracht in hun armen:

1660814960909.png


Hetgeen mijn punt bevestigt: Doe met dit soort dingen geen aannames. Werkplaatshandboek en goed gereedschap, en er is minder kans dat je in zo'n nieuwsbericht terecht komt.
 
hmm, dat ding toch maar eens gaan gebruiken, doe eea meestal op gevoel maar dat gaat in zo'n geval dus mis, wellicht dacht die monteur ook zo 8-)
 
ik wil ooit wegrijden met de auto en vond hem al wat vreemd staan, iets scheef. Loop eromheen, rechterachternband letterlijk aan flarden
ik vraag aan mijn vrouw “ heb jij niets gemerkt of gehoord?”

Nee hoezo, is er iets met de auto ???????
Scherp.
 
Me3t de scooter naar Arnhem, voor boodschappen, toch niet de Monkey, moest te veel meenemen
Terugweg, weg loopt wat naar beneden, vlak voor Beekbergen, groepje motoren van rechts, gaan dus midden op het fietspad staan, eerst vol de claxon, kijken niet op of om, dus dan vol remmen, met de boodschappen remt hij dus echt wat zachter, motor komt dichter en dichter bij, zit tegen blokkeren aan, dus niet heel veel marge
Sta uiteindelijk stil < 5 cm van zijn duo steps
Zit hij heel dom te kijken, van wat moet je nou
Als je gewoon opzij gaat, vooruit/achteruit whatever, kan ik door, wil hij niet aan de kant, moeilijk doen
Kom op, donder op eikel, kon er ook niet tussen door
Kwamen 2 van die traffic support motoren aan, zag dat ze naar het groepje toe reden, ben weg gereden, was klaar met die lui
 
Het lijkt soms wel alsof mensen niet de derde baan op durven.
Gisteren met het koekblik op de A2 tussen Den Bosch en Eindhoven. Ik rij op de rechterbaan en nader een vrachtwagen. Dus ik kijk en zie op de middelste baan een auto naderen die sneller is dan mij. Maar ik kijk nog eens goed en zie dat er op de derde baan helemaal niets zit en ook niets nadert. Dus ik geef mijn knipperlicht aan naar links en wacht even af wat die auto op de middelste baan gaat doen. Die laat dus zijn gas los :?. Nou, ok. Ik dus naar de middelste baan, haal de vrachtwagen in en ga weer naar rechts. Op dat moment vernslet die auto op de middelste baan weer en haalt me in.:?:?

Buiten het feit dat die automobilist gewoon niet anticipeert op het verkeer (ik zou allang op de derde baan hebben gezeten als ik zie dat een auto op de rechtse baan een vrachwagen nadert en de linkerbaan vrij was), leek het echt wel of ie gewoon niet op de meest linkerbaan wilde (of durfde) rijden. Ik moet ook zeggen dat ik dat regelmatig zie
 
Buiten het feit dat die automobilist gewoon niet anticipeert op het verkeer (ik zou allang op de derde baan hebben gezeten als ik zie dat een auto op de rechtse baan een vrachwagen nadert en de linkerbaan vrij was), leek het echt wel of ie gewoon niet op de meest linkerbaan wilde (of durfde) rijden. Ik moet ook zeggen dat ik dat regelmatig zie

Ik vermoed dat het probleem in richtingaanwijzer en stuur gebruik zit en niet in het "durven" rijden :+. (en de Ikke, ikke rest kan stikke cultuur)
Vorige week dus naar Amsterdam gemoeten voor werk... nou ja dan heb je op een gegeven moment 5 banen breed...

Dan ga ik niet eerst 4 banen naar links, die ene auto inhalen en dan weer 4 banen naar rechts...
Ondanks bedrijfs bestikkering op de auto ben ik daar gewoon op de meest rechter baan er voorbij gegaan...

Zoals ik eerder al in dit topic vermeld had viel mij op dat er vrij weinig mensen zijn die zich aan de snelheid houden gezien ik ook steeds ingehaald werd.... om dan 4 banen naar links te moeten om gelijk weer naar rechts te gaan... ben ik zo veel langer bezig en alle andere mensen die ook hun stuur vast hebben gezet te hinderen....
 
Andere situatie die jij beschrijft. Dat is net als ik op een spitsstrook rijdt en auto's op de middelste baan blijven. Maar in dit geval wilde ik vanaf de rechterbaan de middelste baan op om een vrachtwagen in te halen, terwijl daar een auto aankwam die sneller was dan mij. Maar in plaats van dat ie naar de drede baan gaat, waar ruimte genoeg was, laat ie zijn gas los
 
Dat is toch ook anticiperen?
Ja dat is het ook, maar je rekent daar niet op dus kom je met je inschatting niet lekker uit en dat is ruk. Moet je zelf alsnog gaan remmen of juist toch maar gas erop en ervoor.
Ik vind dat toch altijd een gebrek van inzicht, wanneer je ziet dat een motor/auto op de rechterbaan in de knel komt schuif je gewoon een baantje op. Probleem is dat veel mensen dit niet zien en/of er gewoon schijt aan hebben.
 
Ik had er gister ook zo eentje op de A2 bij Breukelen. Meisje in een Fiat 500 in de tweede baan van links blijven rijden terwijl inmiddels al vier auto's met groot licht naar haar hadden geseind om op te schuiven.
Dus ik maar rechts er voorbij, ernaast en de 3 rechtse banen die vrij waren even aangewezen, toen schoof ze er eentje op om precies in het midden te blijven rijden. |(
 
Ja dat is het ook, maar je rekent daar niet op dus kom je met je inschatting niet lekker uit en dat is ruk. Moet je zelf alsnog gaan remmen of juist toch maar gas erop en ervoor.
Ik vind dat toch altijd een gebrek van inzicht, wanneer je ziet dat een motor/auto op de rechterbaan in de knel komt schuif je gewoon een baantje op. Probleem is dat veel mensen dit niet zien en/of er gewoon schijt aan hebben.

Dus op een weg waar ruimte genoeg is moet jij precies rijden op de plek waar een andere auto rijd? Waarop jij verwacht dat die andere auto dan maar een baan op schuift.
Ik zou zo iemand zijn die er schijt aan heeft. Je wacht maar tot ik voorbij ben of je geeft wat meer gas.
Ik vind het gebrek aan inzicht van degene die van baan gaat wisselen. (jij dus)
 
Dus op een weg waar ruimte genoeg is moet jij precies rijden op de plek waar een andere auto rijd? Waarop jij verwacht dat die andere auto dan maar een baan op schuift.
Ik zou zo iemand zijn die er schijt aan heeft. Je wacht maar tot ik voorbij ben of je geeft wat meer gas.
Ik vind het gebrek aan inzicht van degene die van baan gaat wisselen. (jij dus)

Ik denk niet dat ik je snap of jij mij niet. Het is in Nederland toch normaal om naar rechts te gaan als je daar ruimte voor is?
Als de rechterbaan vrij is en je daar eenmaal rijdt, dan kan het voorkomen dat je op een gegeven moment iemand in moet halen.
Als je dan in je spiegel een auto aan ziet komen die flink harder rijdt dan jij en je inschat dat hij met die snelheid jou prima in kan halen en jij nog genoeg ruimte over houdt om de auto voor je in te halen. Dan is dat toch prima?

Behalve de meest linker baan is er geen enkele baan waar je op een gegeven moment geen auto tegenkomt...maar dat terzijde.

Jij hebt liever dat iemand te vroeg in gaat halen en vervolgens de rest van het verkeer of in iedergeval die snel aankomende auto blokt en diegene op die manier dwingt om een baan op te schuiven? Typisch Nederlandse instelling, "die ander" houdt maar rekening met "mij" i.p.v. zal ik eens rekening houden met een ander...en dat gedrag merk je altijd zodra je de grens over bent geweest en weer in NL komt.

Met jouw redenering m.b.t. tot ruimte op de weg is het dus ook geen probleem om op een 5 baans weg lekker in het midden te blijven rijden, omdat er toch genoeg ruimte is? Typisch...
 
Dus op een weg waar ruimte genoeg is moet jij precies rijden op de plek waar een andere auto rijd? Waarop jij verwacht dat die andere auto dan maar een baan op schuift.
Ik zou zo iemand zijn die er schijt aan heeft. Je wacht maar tot ik voorbij ben of je geeft wat meer gas.
Ik vind het gebrek aan inzicht van degene die van baan gaat wisselen. (jij dus)
God voor ons alles en ik voor mezelf |(

het gaat er niet om dat iemand wil rijden waar jij rijdt. Het gaat er om dat je opschuift naar de derde baan(als daar plaats is) als je ziet dat iemand langzamer verkeer (vrachtwagen bijvoorbeeld) wil gaan inhalen. Grootste voordeel: iedereen blijft zijn eigen snelheid rijden, dus betere doorstroming. Kleiner voordeel: misschien krijg je een glimlach als bedankje terug (ook al veel waard tegenwoordig in het verkeer)
 
Ja dat is het ook, maar je rekent daar niet op dus kom je met je inschatting niet lekker uit en dat is ruk. Moet je zelf alsnog gaan remmen of juist toch maar gas erop en ervoor.
Ik vind dat toch altijd een gebrek van inzicht, wanneer je ziet dat een motor/auto op de rechterbaan in de knel komt schuif je gewoon een baantje op. Probleem is dat veel mensen dit niet zien en/of er gewoon schijt aan hebben.
Niet om te zeiken, maar jij wil een baan opschuiven; hij rijdt rechtdoor op z’n eigen baan, dus waarom zou hij dan ook moeten opschuiven? Gas los is toch prima (ik zou het zelf niet doen, maar goed). Ik zou gas geven, en jou klem rijden achter de vrachtwagen }).







:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan