Triumph Street Triple topic deel 24

Hallo iedereen, zou bijgevoegde foto wellicht in de openingspost mogen?
Specs:
2009 Street Triple R "Blazing Orange Matt"
Carbon heelguards
BMC luchfilter
Leovince GP dempers

Bedankt alvast :)
 

Bijlagen

  • IMG_20220809_195151.jpg
    IMG_20220809_195151.jpg
    574,7 KB · Weergaven: 27
Misschien kondigen ze aan dat ze al in januari kunnen leveren :P
Volgens mij komt er ook iets met de kleuren, al ben ik zelf echt gek op die mat grijze.
 
Misschien kondigen ze aan dat ze al in januari kunnen leveren :P
Volgens mij komt er ook iets met de kleuren, al ben ik zelf echt gek op die mat grijze.
Ik zag laatst ook chromen Triumph modellen langs komen. Ik hoop dat ze het een beetje ingetogen houden (persoonlijke smaak). Die recente zwarte RS met gouden accenten was echt prima aan te zien:9~
 
In mijn zoektocht naar een andere motor heeft de Street Triple 675 mijn interesse gewekt. Bouwjaar 2009 of lager ivm mijn budget. Nu zie ik deze advertentie. Vraagprijs 4500,- met een minimaal bod van 4000,-. Dat heeft nog niemand geboden. Dus nu vroeg ik me af of er iets met dit model aan de hand is en/of vraagt deze persoon teveel en kan er misschien nog wat af? Ik begrijp dat de verkoper uiteindelijk bepaald wat ie er voor wil hebben, maar misschien kunnen jullie er iets zinnigs over zeggen?

≥ Triumph Street Triple 675 - Leovince uitlaat — Motoren | Triumph — Marktplaats
 
In mijn zoektocht naar een andere motor heeft de Street Triple 675 mijn interesse gewekt. Bouwjaar 2009 of lager ivm mijn budget. Nu zie ik deze advertentie. Vraagprijs 4500,- met een minimaal bod van 4000,-. Dat heeft nog niemand geboden. Dus nu vroeg ik me af of er iets met dit model aan de hand is en/of vraagt deze persoon teveel en kan er misschien nog wat af? Ik begrijp dat de verkoper uiteindelijk bepaald wat ie er voor wil hebben, maar misschien kunnen jullie er iets zinnigs over zeggen?

≥ Triumph Street Triple 675 - Leovince uitlaat — Motoren | Triumph — Marktplaats
Ik denk dat veel rijders afhaken vanwege de kleur, die is wel heel erg uitgesproken. Daarnaast is de R-uitvoering gewilder. De banden zijn misschien aan vervanging toe.
 
maar duur is die niet nee ;)
mijne kan ik helaas niet meer verkopen ook niet voor minder


Had een Bikersingle ritje en zou ook een groepje voorrijden, normaal vlot tot sport. dit keer dacht ik ik ga voor het gemak en door extreem grote opkomst tourgroepje voorrijden.
Nog geen 4km verderop na de start gebeurt het ergste draai de nweg op motor lijkt opeens geen kracht meer te hebben en zakt weg in snelheid. Doe het gas dicht en achterkant blokkeerd direct! nog geen 2 sec later klappen 2 rijders achterop achter elkaar. schampen de motor aan de rechterkant omdat ik al tot de middenlijn was afgezakt. laat hem ook nog eens vallen op de linkerkant!
Gelukkig zijn alle aanrijders met wat blikschade en blauwe plekken nog heel. Kon heel anders zijn afgelopen, ging zo snel dat ik eerste instantie de motor liet liggen en naar andere ging kijken
😮

Mijn motor had dus een blokkerend achterrem op een of andere manier?
DE motor is helaas afgesleept en wat ik zo kon zien naar flink wat vertraging bij het afslepen dat het Subframe krom/afgebroken is, Hoofdframe op draaipunt achterbrug is ontzet en lagers er uit liggen. Velg achteband kapot inc band van nog geen 4000km duopassagiers stepjes en mini frame afgebroken verbogen. afgebroken rem en voetstep rechts het gehele set zeg maar en nog dan de linkerkant schade
🙁

Al met al een engeltje op onze schouders gehad
2022-10-30 13.22.09.jpeg
 
In mijn zoektocht naar een andere motor heeft de Street Triple 675 mijn interesse gewekt. Bouwjaar 2009 of lager ivm mijn budget. Nu zie ik deze advertentie. Vraagprijs 4500,- met een minimaal bod van 4000,-. Dat heeft nog niemand geboden. Dus nu vroeg ik me af of er iets met dit model aan de hand is en/of vraagt deze persoon teveel en kan er misschien nog wat af? Ik begrijp dat de verkoper uiteindelijk bepaald wat ie er voor wil hebben, maar misschien kunnen jullie er iets zinnigs over zeggen?

≥ Triumph Street Triple 675 - Leovince uitlaat — Motoren | Triumph — Marktplaats
Persoonlijk vind ik de kleur juist wel mooi.... maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik zou voor die prijs als je de kleur mooi vind, zeker gaan kijken en het dan eens over de prijs hebben :)

Ik heb gisteren de Triple van het vrouwtje nog eventjes kort uitgelaten. Ze deed het nog perfect :) Heerlijke fiets hoor... echt...
Vrouwtje kan niet wachten tot ze er eindelijk op mag rijden (dankzei het fijne CBR duurt dit nog langer dan gepland ivm annuleren examen door zieke examinator :( )
 
Mooi k*t! Gelukkig geen letsel maar wel een hele hoop schade!
Zaten de mensen achter jou niet op te letten? Het is natuurlijk wel een een klote punt bij het opdraaien van een n-weg. Kan mij voorstellen dat je dan nog half aan het kijken bent of je ook de weg kan opdraaien terwijl je al gas geeft......
 
In mijn zoektocht naar een andere motor heeft de Street Triple 675 mijn interesse gewekt. Bouwjaar 2009 of lager ivm mijn budget. Nu zie ik deze advertentie. Vraagprijs 4500,- met een minimaal bod van 4000,-. Dat heeft nog niemand geboden. Dus nu vroeg ik me af of er iets met dit model aan de hand is en/of vraagt deze persoon teveel en kan er misschien nog wat af? Ik begrijp dat de verkoper uiteindelijk bepaald wat ie er voor wil hebben, maar misschien kunnen jullie er iets zinnigs over zeggen?

≥ Triumph Street Triple 675 - Leovince uitlaat — Motoren | Triumph — Marktplaats
Mooie motor ik had dezelfde in dezelfde kleur in 2008 maar niet iedereen is fan van de kleur inderdaad.

Wat ik wel minder vond aan deze was de vering als je zelf niet zwaar bent en je rijd altijd solo valt het mee maar als je soms met passagier rijd of zelf wat zwaarder bent is die niet instelbare vering al snel veel te slap.

De remmen vond ik trouwens wel prima.

Maar zijn er veel die de vering aanpassen of upgraden wie weet is dit bij deze ook zo.
Ik zou even testrijden!
Verder goeie motor
 
Mooie motor ik had dezelfde in dezelfde kleur in 2008 maar niet iedereen is fan van de kleur inderdaad.

Wat ik wel minder vond aan deze was de vering als je zelf niet zwaar bent en je rijd altijd solo valt het mee maar als je soms met passagier rijd of zelf wat zwaarder bent is die niet instelbare vering al snel veel te slap.

De remmen vond ik trouwens wel prima.

Maar zijn er veel die de vering aanpassen of upgraden wie weet is dit bij deze ook zo.
Ik zou even testrijden!
Verder goeie motor
De verkoper blijkt bij mij in de buurt te werken dus ik ga morgenmiddag even langs om te kijken. Ik zal in principe altijd alleen rijden. Ik ben zelf 1.83m en ong 83KG. Ik begrijp dat de R versie inregelbare vering heeft maar die zijn ook gelijk een stukje duurder. Als het goed is, is er veel vervangen aan deze motor dus even geen omkijken naar. Nog specifieke zaken waar ik op moet letten bij een Street Triple?
 
Ja de r heeft volledig instelbare vering ik heb zelf terug een r gekocht van 2009.
Maar vering is ook een slijtagedeel die onderhoud vraagt en vaak verwaarloosd word.
Veel motoren van 2008/2009 hebben nog nooit een voorvork revisie gekregen vb was bij mijne ook zo en zat toch wat slijtage op wat vermeden kon worden met beter onderhoud.

Kwa elektronica hebben ze een terugroep actie gehad ivm spanningsregelaar is ook een gevoelig punt op deze motoren als de batterij niet meer 100 procent is dat ze gewoon weigeren te starten.

Maar blokjes zijn vrij betrouwbaar 100 000+ km zou niet uitzonderlijk zijn met goed onderhoud.
 
De verkoper blijkt bij mij in de buurt te werken dus ik ga morgenmiddag even langs om te kijken. Ik zal in principe altijd alleen rijden. Ik ben zelf 1.83m en ong 83KG. Ik begrijp dat de R versie inregelbare vering heeft maar die zijn ook gelijk een stukje duurder. Als het goed is, is er veel vervangen aan deze motor dus even geen omkijken naar. Nog specifieke zaken waar ik op moet letten bij een Street Triple?
Allereerst, de lak is echt heel mooi als de zon erin schijnt. Mijn vrouw heeft jarenlang net zo één gehad.
Bij dit specifieke model was er 1 probleem, de spanningsregelaar. Deze zal onder recall/garantie vervangen moeten zijn. Om dit na te gaan kijk je of er stekkers aan de spanningsregelaar zitten. De spanningsregelaar zit achter de achterschokbreker, hoeft niets los, zie je zo zitten. Lopen de kabels rechtstreeks in de spanningsregelaar dan is dit het oude type en moet deze vervangen worden.
De motor mag na een koude start niet te lang tikken. Dit is de nokkenaskettingspanner (NAKS).
 
Ik heb gisteren de Triple van het vrouwtje nog eventjes kort uitgelaten. Ze deed het nog perfect :) Heerlijke fiets hoor... echt...
Vrouwtje kan niet wachten tot ze er eindelijk op mag rijden (dankzei het fijne CBR duurt dit nog langer dan gepland ivm annuleren examen door zieke examinator :( )
"Het vrouwtje" :N alsof je aan het praten bent over een fokteef, ik hoop dat zij het wel waardeert
 
Terug
Bovenaan Onderaan