Triumph Street Triple topic deel 24

"Het vrouwtje" :N alsof je aan het praten bent over een fokteef, ik hoop dat zij het wel waardeert
Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar bij ons in de regio en omgeving is het de normaalste zaak van de wereld om dat zo te noemen.
Het vrouwtje thuis weet dit en heeft hier geen enkel probleem mee.
Deze uitspraak wordt al jaren zo gebruikt bij ons thuis, bij onze vrienden thuis en ook collega's .... niets geks aan.

Het zegt m.i. meer over mensen die hier "zwaar aan tillen" ..... :N

Maar goed, dat is een hele andere discussie die ik hier niet ga voeren.
 
Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar bij ons in de regio en omgeving is het de normaalste zaak van de wereld om dat zo te noemen.
Het vrouwtje thuis weet dit en heeft hier geen enkel probleem mee.
Deze uitspraak wordt al jaren zo gebruikt bij ons thuis, bij onze vrienden thuis en ook collega's .... niets geks aan.

Het zegt m.i. meer over mensen die hier "zwaar aan tillen" ..... :N

Maar goed, dat is een hele andere discussie die ik hier niet ga voeren.
Is hier (bijna) hetzelfde, maar dan vrouwgie.
Edit: Laat ook maar is offtopic.
;)
 
Laatst bewerkt:
In mijn zoektocht naar een andere motor heeft de Street Triple 675 mijn interesse gewekt. Bouwjaar 2009 of lager ivm mijn budget. Nu zie ik deze advertentie. Vraagprijs 4500,- met een minimaal bod van 4000,-. Dat heeft nog niemand geboden. Dus nu vroeg ik me af of er iets met dit model aan de hand is en/of vraagt deze persoon teveel en kan er misschien nog wat af? Ik begrijp dat de verkoper uiteindelijk bepaald wat ie er voor wil hebben, maar misschien kunnen jullie er iets zinnigs over zeggen?

≥ Triumph Street Triple 675 - Leovince uitlaat — Motoren | Triumph — Marktplaats
Berichtje sturen en 3500€ bieden met een leuk (zielig?)verhaal erbij. Heb de mijne ook uit 2009 gekocht voor minder dan 4000€ met minder km's en ding ziet er nieuw uit.
Alleen kan ik je zelf persoonlijk niets vertellen over de rijeigenschappen of een soort van review want ben nog bezig met mn rijbewijs 😭

Maar ik heb deze gekocht op een afstand van 100km dus mn maatje mét rijbewijs meegenomen en die heeft de gehele terugreis mogen rijden/testen en achteraf gevraagd wat die van de motor vondt en kon helémaal niks negatiefs bedenken, kon ik niet geloven (van blijdschap).. ik nog... "Als je iets negatiefs mocht bedenken wat zou het dan zijn"... Ik nog aandringen "verzin desnoods wat".... Hij vertelde me dat hij de koplampen lelijk vond. Na uur rijden op dat ding in de stad/snelweg/100km/80 weg.. komt ie aan met koplamen 😁 de classic retro look vind ik juist geweldig (ik vond ze er trouwens ook best mooi uitzien in mn binnenspiegel)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar bij ons in de regio en omgeving is het de normaalste zaak van de wereld om dat zo te noemen.
Het vrouwtje thuis weet dit en heeft hier geen enkel probleem mee.
Deze uitspraak wordt al jaren zo gebruikt bij ons thuis, bij onze vrienden thuis en ook collega's .... niets geks aan.

Het zegt m.i. meer over mensen die hier "zwaar aan tillen" ..... :N

Maar goed, dat is een hele andere discussie die ik hier niet ga voeren.
Ik heb de afgelopen 15 jaren in 3 verschillende provincies gewoond (en gewerkt), zowel in grote steden als in de kleinste dorpjes. Ik heb vrienden, kennissen en collega's verspreid door het land maar voor mij is het uiterst ongewoon dat een man zijn vrouwelijke partner/wederhelft/gleufdier/whatever consequent (het) vrouwtje noemt.
 
Hij vertelde me dat hij de koplampen lelijk vond. Na uur rijden op dat ding in de stad/snelweg/100km/80 weg.. komt ie aan met koplamen 😁 de classic retro look vind ik juist geweldig (ik vond ze er trouwens ook best mooi uitzien in mn binnenspiegel)
De koplampen lelijk????
dat is juist 1 van de mooiste dingen aan deze fietsen toch? :P

Zowel de classic ronde lampen, als de wat nieuwere "cat-eye" lampen.
Maar goed, dat is mijn mening he :P
 
Ik weet nog dat iemand in m’n kennissenkring dat model en die kleur had. Dat was ergens in 2010, dus dat ding was nieuw. Maar ik vond het maar een ‘oud’ ding hahaha. Denk dat je er echt van moet houden. Veel mensen die ik ken vinden bijv de uitstekende koplamp van de huidige generatie triples ook verschrikkelijk.
 
ik ben ook benieuwd.. de spyshots en teaser foto's laten niet veel nieuws zien. Maar misschien hebben ze ons voor de gek gehouden :9
 
In mijn zoektocht naar een andere motor heeft de Street Triple 675 mijn interesse gewekt. Bouwjaar 2009 of lager ivm mijn budget. Nu zie ik deze advertentie. Vraagprijs 4500,- met een minimaal bod van 4000,-. Dat heeft nog niemand geboden. Dus nu vroeg ik me af of er iets met dit model aan de hand is en/of vraagt deze persoon teveel en kan er misschien nog wat af? Ik begrijp dat de verkoper uiteindelijk bepaald wat ie er voor wil hebben, maar misschien kunnen jullie er iets zinnigs over zeggen?

≥ Triumph Street Triple 675 - Leovince uitlaat — Motoren | Triumph — Marktplaats
Net even wezen kijken naar deze motor. Prima ding voor zover ik dat kan bepalen met mijn beperkte technische kennis :).

Enige punt van aandacht was de start. Het duurde net wat langer dan ik gewend was, of hoopte, dat ie echt aan sloeg. Eenmaal aan bleef ie wel stabiel lopen trouwens. De verkoper gaf aan dat hij hetzelfde gevoel had toen hij hem kocht. De vorige eigenaar heeft dit ook altijd gehad. Dus dit "probleem" speelt al meerdere jaren maar heeft blijkbaar nooit voor echte startproblemen gezorgd, alleen dat de startmotor net wat langer nodig heeft dan gebruikelijk. Er is afgelopen jaar een nieuwe accu geplaatst maar dit heeft het niet verholpen.

Is dit een Triumph / 3-cilinder motor kwaaltje of moet ik rekening houden met (dure) reparaties in de toekomst?
 
Laatst bewerkt:
Net even wezen kijken naar deze motor. Prima ding voor zover ik dat kan bepalen met mijn beperkte technische kennis :).

Enige punt van aandacht was de start. Het duurde net wat langer dan ik gewend was, of hoopte, dat ie echt aan sloeg. Eenmaal aan bleef ie wel stabiel lopen trouwens. De verkoper gaf aan dat hij hetzelfde gevoel had toen hij hem kocht. De vorige eigenaar heeft dit ook altijd gehad. Dus dit "probleem" speelt al meerdere jaren maar heeft blijkbaar nooit voor echte startproblemen gezorgd, alleen dat de startmotor net wat langer nodig heeft dan gebruikelijk. Er is afgelopen jaar een nieuwe accu geplaatst maar dit heeft het niet verholpen.

Is dit een Triumph / 3-cilinder motor kwaaltje of moet ik rekening houden met (dure) reparaties in de toekomst?
Nog nooit een Street Triple gehad die niet met 1 korte druk op de knop meteen startte. Zelfs na de winter niet.
Als de accu (bijna)stuk is doet de startmotor niets, ook niet langzaam. Geen idee waarom deze er langer over doet. Bougies? (E10)Brandstof?
 
Met die van mij moet ik idd ook startknop exact 2000 miliseconden ingedrukt houden en loopt daarna als een zwitserse klok:)
 
Hier een random filmpje van een start.

Je hoort hier dan ong 1 sec dat start geluidje voordat ie aanspringt. Bij het bezoekje duurde het ong 2x zo lang voordat ie aan sprong. Probleem speelt blijkbaar al een tijdje, dus is dit iets om me zorgen over te maken, dat is de vraag. E10 ben ik zelf ook geen voorstander van. Tank zowel mijn auto, als vorige motor, altijd E5. Kan het hem eens vragen. Bougies is minder makkelijk te achterhalen zonder te laten controleren door een monteur?
 
ik ben ook benieuwd.. de spyshots en teaser foto's laten niet veel nieuws zien. Maar misschien hebben ze ons voor de gek gehouden :9
Ik zag wel een nieuwe display met een lay out die sterk overeenkomt met de variant die ik ook gebruik in mijn 2019 rs.
En ik lees dat de motorische verbeteringen ook in de street triple zou komen. Dat zou betekenen dat er toch wel meer vermogen en koppel komt..
 
Waarschijnlijk gevalletje 2.300km vs 33.000?
Dit is een video van ongeveer hoe de mijne start

Ja dat klinkt goed. Waar ik was had 2x zo lang nodig. Lastig te zeggen waardoor het komt en of het schade geeft aan de startmotor en/of accu. Het is vast op te lossen, maar wil er dan wel rekening mee houden qua bieding.

Edit: kom het trage starten bij een Triumph toch vaker tegen:

En het starten?
Dat duurt even.
Het starten van Triumph injectiemotoren duurt altijd wat lang, meestal bij warme motor is het beter. Dit ligt aan de wijze waarop het injectiesysteem de ontstekingsvolgorde bepaald; hiervoor moet de krukas eerst even ronddraaien. De pickup sensor werkt samen met de luchtinlaat druksensor voor het sequentieel onsteken en injecteren.
 
Laatst bewerkt:
Hier een random filmpje van een start.

Je hoort hier dan ong 1 sec dat start geluidje voordat ie aanspringt. Bij het bezoekje duurde het ong 2x zo lang voordat ie aan sprong. Probleem speelt blijkbaar al een tijdje, dus is dit iets om me zorgen over te maken, dat is de vraag. E10 ben ik zelf ook geen voorstander van. Tank zowel mijn auto, als vorige motor, altijd E5. Kan het hem eens vragen. Bougies is minder makkelijk te achterhalen zonder te laten controleren door een monteur?

Dit is gewoon dikke prima hoor. Idem voor mijn street triple toen ik hem nog had. Niks om zorgen over te maken.
 
Zoals eerder vernoemd ben ik in bezit van een street triple rs uit 2017. Nu wordt de katalysator binnenkort verwijderd. En andere eind demper geplaatst. Ook is er een ander filter onderweg. Nu was mijn vraag hebben jullie daar bij ook een power commander geïnstalleerd of is de ecu vrij tunebaar? Hoor het graag
 
Zoals eerder vernoemd ben ik in bezit van een street triple rs uit 2017. Nu wordt de katalysator binnenkort verwijderd. En andere eind demper geplaatst. Ook is er een ander filter onderweg. Nu was mijn vraag hebben jullie daar bij ook een power commander geïnstalleerd of is de ecu vrij tunebaar? Hoor het graag
Voor mijn 2022 (euro5) komt in januari een nieuwe demper. De kat in de bochten is er ook uit en er komt een bcm of k&n filter in. Ook het lucht inblaas onzin gaat er af. Ik laat bij madracing een full ecu flash doen. Ze hebben daar ruim ervaring mer het flashen. Een paar jaar geleden ook met een z1000 2017 gedaan. Echt een aanrader.
 
Laatst bewerkt:
Eerste foto’s die voorbij komen van de nieuwe Street RS moto2. Niet zeker of dit klopt…
 

Bijlagen

  • 64DBE919-47D9-4DC5-9129-4910DA8A849D.jpeg
    64DBE919-47D9-4DC5-9129-4910DA8A849D.jpeg
    66,6 KB · Weergaven: 57
  • F406D956-EF8E-4F74-BD6B-156BD6C0646C.jpeg
    F406D956-EF8E-4F74-BD6B-156BD6C0646C.jpeg
    64,1 KB · Weergaven: 55
  • 41403A50-E821-436A-89A0-43384A3947D5.jpeg
    41403A50-E821-436A-89A0-43384A3947D5.jpeg
    162 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan