Husqvarna Norden 901

Ik vind het niet persé mooier met nog meer kleurtjes.
Technisch is er volgens mij niets veranderd volgens mij?
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het niet persé mooier met nog meer kleurtjes.
Technisch is er volgens mij niets veranderd volgens mij?
Andere voorvork met 48mm binnenpoten ipv 43 mm en langere veerweg, volgens mij hetzelfde als wat er in de 890Rally zat.
En waarschijnlijk ook een bijbehorende achterschokbreker, maar dat cycleworld stuk is daar niet duidelijk over.
Ding zal daarom ook niet goedkoop zijn.
Lijkt me wel gaaf, maar gaat mijn rijtalenten ver te boven.

De standaardversie staat nog steeds op nummer1 bij mij als nieuwe reismotor. Vind de Norden901 met afstand de gaafste fiets van dit moment.
 
De Nuda is een BMW, de Norden een KTM.
Hele leuke motor die Nuda maar niet waar ik naar op zoek ben.
 
Wat is eigenlijk het verschil tussen de ktm 890s en de Norden 123 veloce ? Jij hebt ook een ktm 890 gehad toch ?
Klopt…ik had een 890 Adventure. Je hebt ook een Adventure R. De R is hoger heeft oa iets meer veerweg en een betere instelbare voorvork. De (fantastische) blokken zijn gelijk. Ze zijn sterk snel en superzuinig!
De Norden is (voor mij) de beste van de drie.
 
Ik heb de 890 adventure, vandaar de vraag.
Oké 🤓
De Norden is groter/forser. ik vond de 890 bij nader inzien iets te klein voor mijn postuur, de 901 past mij beter …dus.
De buddy is erg fijn…want voor is ie smal en achter breed dus op lange afstanden kun je makkelijk een fijne zithouding vinden, verzitten dus. Ik vind hem mooier, vooral de koplamp van de KTM is geen beauty. Een Instelbare voorvork is ook fijn. Het tft dashbord is veel mooier.
Bovendien is “mijn” Norden dealer een erg fijn en betrouwbaar adres. Over de plaatselijke KTM dealer zeg ik niks 😉.

9918C6A0-0AE3-4674-80CE-A3D2624A9C4C.jpeg
 
Oké 🤓
De Norden is groter/forser. ik vond de 890 bij nader inzien iets te klein voor mijn postuur, de 901 past mij beter …dus.
De buddy is erg fijn…want voor is ie smal en achter breed dus op lange afstanden kun je makkelijk een fijne zithouding vinden, verzitten dus. Ik vind hem mooier, vooral de koplamp van de KTM is geen beauty. Een Instelbare voorvork is ook fijn. Het tft dashbord is veel mooier.
Bovendien is “mijn” Norden dealer een erg fijn en betrouwbaar adres. Over de plaatselijke KTM dealer zeg ik niks 😉.
Die in Heinkenszand bedoel je?;)
Moet zeggen dat als ik een Norden ga halen het toch bij Motor2000 zou zijn. Niks mis met Ovaa motors overigens, behalve de proefrit geen ervaring. Maar ik heb in de 17 jaar dat ik KTM rij al zoveel KTM dealers zien komen en ook al weer heel snel zien gaan, dat ik toch ga voor een dealer die al heel wat jaren meegaat en waar ik zelf heel tevreden over ben.
 
Ik noem geen namen 😎

Trouwens Ovaa bestaat al langer dan degene die jij noemt hoor.
Maar niet als KTM dealer.
Er zijn heel wat multi dealers geweest die een jaartje of 2 een KTM dealer waren en dan er weer mee kapten. Geld overigens niet alleen voor KTM ook in mijn Triumph tijd heb ik heel wat dealers een Triumph dealerschap zien nemen en dan effe later weer weg dealerschap.
 
Nee dat weet ik, maar de KTM dealer waar jij over spreekt is geen Husqvarna dealer.
Je weet zelf ook wel dat technisch gezien een Husky gewoon een KTM is met ander plaatwerk. Dus iemand die al bijna 20 jaar KTM dealer is ook gewoon aan een Husky kan sleutelen, inclusief software.
 
Ik zeg alleen maar dat het geen Husqvarna dealer is.
En als je een nieuwe koopt zit je met je garantie als je er een vreemde aan laat sleutelen.
 
Nee hoor, wettelijk houdt dat geen steek.

Garantie is iets wat de verkoper dient te geven, en dus onafhankelijk van diens banden met de importeur of z'n officiële dealerschap.
Bovendien vervalt garantie uitdrukkelijk niet als het onderhoud (terdege) gebeurt bij een derde partij.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg alleen maar dat het geen Husqvarna dealer is.
En als je een nieuwe koopt zit je met je garantie als je er een vreemde aan laat sleutelen.
Garantie? is niet nodig toch 8-)

Zoals ik al zei, ik kom al jaren bij de bewuste dealer, eerder voor Aprilia, dus dat is iets waar we samen wel uit zouden komen.
Maar is voorlopig nog hypothetisch, heb voor dit jaar nog geen plannen.
 
Eerder mocht je gewoon niet met huskie bij ktm dealer komen.
Werd niet toegestaan door fabriek.
Paar jaar later waren ze het verplicht erbij te nemen.
Evenals gasgas nu.
 
Is in de US nog steeds zo.
In NL met zo'n kleine markt is dat niet houdbaar.
Bij grote jongens als Molenaar en Goedhart staan KTM en Husky vrolijk naast elkaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan