Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik hoor vooral heel veel teleurstelling bij de BMW. Het zadel schijnt waardeloos te zitten en het blik komt pas vanaf 2000 toeren tot leven. Tel daar de beruchte betrouwbaarheid van BMW bij op en ik sla even over.ik wil eigenlijk gewoon de tiger 1050, maar dan met getuned street blok.....helaas moet dan bijna alles vervangen worden.
dus.....ik kijk maar eens uit naar de s1000xr voor een schappelijke prijs. (160PK)
Wel benieuwd waarom iemand twee Tracers heeft.De 660 past in het rijtje van de Tracer 7, niet de Tracer 9. Triumph heeft nu gewoon geen fiets in het assortiment dat met de Tracer 9 kan concurreren.
De twee motorvrienden waar ik het meeste mee rijd, hebben in totaal 3 Tracers; een 900, een 9 GT en een 9 GT+. Allemaal fantastische fietsen met ook een heel fijn driecilinderblok. Wat meteen opvalt als je mijn 1050 naast een Tracer zet, is hoe enorm de Tiger is. Het is echt een hele grote fiets.
Givi eraf, Shad erop. Nu één sleutel voor alle drie de koffers en 47 liter ruimte in de topkoffer, deze ouwe lul heeft dus een tourmotor Bekijk bijlage 1958745
Ik ga 3 dagen later. Ga je op de motor naar Zuid Spanje of gaat hij mee op de aanhanger en ga je dan daar rijden? Ik laat hem brengen door Noord Cargo en dan vlieg ik op Malaga en rijd dan terug naar huis.Hier moet het groot onderhoud nog worden uitgevoerd, moet er nog 'ff' tussendoor ingepland worden.. Iets met teveel motoren en te weinig tijd.
Heb al wel het e.e.a. voor de 1050 Tijgert aangeschaft voor de komende werkzaamheden:
originele Inspectiekit (voor grote beurt), originele handvatverw., originele 12V sigarettenaansluiting, originele 12V GPS aansluiting, nieuwe originele topkoffer (vorige was licht beschadigd), nieuwe set banden (road 6) + ventielen, nieuwe remblokken rondom, valbeugels (2e hands van MP, moeten nog nieuw gepoedercoat worden). Daarbij komt dat de nieuwe GPS (XT2) ook nog gemonteerd moet worden..
Heb in ieder geval een stok achter de deur, 19/04/2024 wordt het been over de 1050 tijger geslagen en gaat deze mee naar Zuid-Spanje. Moet uiterlijk dus de 18e april klaar zijn..
Maar lekker man, dat het spul klaar staat al! Geeft mij ook het meest goede gevoel, als je ten aller tijde direct op zo'n ding kunt springen zonder dat je je zorgen hoeft te maken over werkzaamheden e.d.
Welkom en heel veel (lees) plezier hier en wie weet straks met de Tiger.Goedenavond allemaal,
Ik zal mezelf eerst voorstellen. Ik ben Mitchell, 36 en rij al een tijdje motor. Na een Honda VFR en een Hornet 900 ben ik op zoek naar een tour/all road motor.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een mooie Tiger 1050 uit 2007 met 67000 km op de teller. Mooie, slanke, sportief ogende motor (vergeleken met een Vstrom 1000, varadero of caponord).
Omdat ik verder niet bekend ben met de Triumph, het blok en de techniek zou ik graag jullie expertische willen inschakelen.
Hoe is de ervaring met de 1050?
Hoe verhoudt de kmstand en de techniek zich tot elkaar?
Wat zijn technisch zwakke punten van deze motor?
Zijn er verder zaken om rekening mee te houden?
Ik hoop dat jullie mij kunnen/willen helpen. Bedankt alvast!