YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Ik heb begrepen dat er geen nieuwe R1 ontwikkeld wordt en dat dat ook meteen inhoudt dat er geen Tracer1000 komt. Is blijkbaar te weinig markt voor. Elk jaar zijn er nieuwe geruchten en zelf photoshop foto’s van Tracer1000’s.
Wel zou er een nieuw soort automaat komen. Wanneer en hoe of wat is mij niet bekend.
Yamaha heeft toch de mt 10?
Dat blok lijkt mij prima geschikt voor een tracer 10.
Het suzuki blok, komt in de basis uit 2005.
De mt 10 is toch ook al euro 5?
 
Het blok van de MT10 is gebaseerd op de R1 en het gaat niet om euro 5, maar euro 6 norm. Overigens is het MT10 blok veel te onzuinig voor een tourer.
 
Wat voor mij nog een twijfel geval is, is de Semi-actieve KYB-wielophanging op de GT versie tegenover de kale tracer 9.

Op de Yamaha website is het onderstaande te lezen.

De volledig instelbare elektronische wielophanging voor en achter wordt geregeld door de 6-assige IMU en de ECU die de hydraulische Unit (HU) en de Suspension Control Unit (SCU) activeren. De dempingsinstellingen worden onmiddellijk aangepast via een relais om een soepele en veilige rit mogelijk te maken, ongeacht de belasting of rijomstandigheden. De modus wordt ingesteld via de TFT-interface.

Is het rijden met Semi-actieve KYB-wielophanging echt merkbaar en een reden om de GT te nemen?
 
Het blok van de MT10 is gebaseerd op de R1 en het gaat niet om euro 5, maar euro 6 norm. Overigens is het MT10 blok veel te onzuinig voor een tourer.
Alle power zoekmachines zijn onzuinig .
Een bmw xr 1000 zo rond de 1 op 14 , een Ducati multistrada v4 1 op 12
 
Ik heb alleen een paar keer proefgereden en een dag gehuurd op de GT met semi actieve kyb vering (dit is vaak de demo) en uiteindelijk de normale gekocht. Ik denk dat niemand long term over de verschillen wat zinnigs kan zeggen maar wat ik gelezen/gevoeld heb is de actieve vering iets softer is dan de conventionele. Met veel touren en wisselende kwaliteit wegdek denk ik dat de actieve vering beter is en meer comfort en onder slechter wegdek misschien zelfs meer feedback geeft. Bij vlakkere wegen is de conventionele wat stijver maar is wel op alles (binnen grenzen) in te stellen en was voor mijn reis aspiraties en toepassing ruim voldoende. En had dit tegengevallen dan had een bezoekje aan de veringspecialist altijd nog gekund. Maar dan hobbel je qua prijs ook wel meer richting de GT. De koffers had ik ook op mijn vorige fiets maar mijn laatste doorreizen staan vooral in het teken travelling light, en daarmee is mijn keuze toch op sofbags geland. Ook is de non GT zelf een paar kilo lichter.
Of het zich allemaal in de inruilprijs gaat vertalen moet nog blijken. Er rijden veel meer GT's rond dan non GT's.
 
She's here! Sinds afgelopen zaterdag trotse eigenaar van deze schoonheid. Hoe goed zo'n Tracer bevalt hoef ik jullie volgens mij niet van te overtuigen ;)

Ontwerp zonder titel (4).png


Aankomende zomer gaat de Tracer mee naar de Alpen. Daarom van de week een setje Givi Trekker Outback zijkoffers gekocht. Maar waar kom ik nu achter; de knipperlichten v/d verkorte kentekenplaat op deze Tracer (door vorige eigenaar) zit in de weg. Resultaat: de beugels die de koffers moeten bevestigen passen er niet op.

Ontwerp zonder titel (3).png



- Weet iemand van een verkorte kentekenplaathouder voor de Tracer die goed met de Outback koffers van Givi samengaan? Als er een korte houder bestaat, ben ik heel benieuwd naar de naam of een linkje. Dan weet ik dat ik die moet installeren. ;-)

- Is er ook toevallig iemand deze (restanten?) van een oude telefoonhouder herkent. Ik heb al even zitten zoeken op "Ram" (ik weet dat 't een merk is) maar kan niet zo snel vinden wat ik moet bestellen wat past. Het kabeltje ernaast lijkt ook voeding te kunnen geven voor een telefoon. Hopelijk weten iemand meer.

Ontwerp zonder titel (5).png


Veel dank!
 
She's here! Sinds afgelopen zaterdag trotse eigenaar van deze schoonheid. Hoe goed zo'n Tracer bevalt hoef ik jullie volgens mij niet van te overtuigen ;)

Bekijk bijlage 1972015

Aankomende zomer gaat de Tracer mee naar de Alpen. Daarom van de week een setje Givi Trekker Outback zijkoffers gekocht. Maar waar kom ik nu achter; de knipperlichten v/d verkorte kentekenplaat op deze Tracer (door vorige eigenaar) zit in de weg. Resultaat: de beugels die de koffers moeten bevestigen passen er niet op.

Bekijk bijlage 1972016


- Weet iemand van een verkorte kentekenplaathouder voor de Tracer die goed met de Outback koffers van Givi samengaan? Als er een korte houder bestaat, ben ik heel benieuwd naar de naam of een linkje. Dan weet ik dat ik die moet installeren. ;-)

- Is er ook toevallig iemand deze (restanten?) van een oude telefoonhouder herkent. Ik heb al even zitten zoeken op "Ram" (ik weet dat 't een merk is) maar kan niet zo snel vinden wat ik moet bestellen wat past. Het kabeltje ernaast lijkt ook voeding te kunnen geven voor een telefoon. Hopelijk weten iemand meer.

Bekijk bijlage 1972018

Veel dank!
Dat is het kabeltje van een Tom Tom rider volgens mij. Ik had het ook zo met een ram mount gemonteerd.
 
She's here! Sinds afgelopen zaterdag trotse eigenaar van deze schoonheid. Hoe goed zo'n Tracer bevalt hoef ik jullie volgens mij niet van te overtuigen ;)

Bekijk bijlage 1972015

Aankomende zomer gaat de Tracer mee naar de Alpen. Daarom van de week een setje Givi Trekker Outback zijkoffers gekocht. Maar waar kom ik nu achter; de knipperlichten v/d verkorte kentekenplaat op deze Tracer (door vorige eigenaar) zit in de weg. Resultaat: de beugels die de koffers moeten bevestigen passen er niet op.

Bekijk bijlage 1972016


- Weet iemand van een verkorte kentekenplaathouder voor de Tracer die goed met de Outback koffers van Givi samengaan? Als er een korte houder bestaat, ben ik heel benieuwd naar de naam of een linkje. Dan weet ik dat ik die moet installeren. ;-)

- Is er ook toevallig iemand deze (restanten?) van een oude telefoonhouder herkent. Ik heb al even zitten zoeken op "Ram" (ik weet dat 't een merk is) maar kan niet zo snel vinden wat ik moet bestellen wat past. Het kabeltje ernaast lijkt ook voeding te kunnen geven voor een telefoon. Hopelijk weten iemand meer.

Bekijk bijlage 1972018

Veel dank!
Je kan kortere knipperlichten monteren, maar met koffers blijft het altijd gedoe met die knipperlichten. het is een RAM Mount, daar kun je telefoonhouders voor kopen en op die bal monteren als je wil. Ik heb hem zelf alleen boven de tellers in plaats van dat ik constant naar beneden moet kijken. De kabel is van een TomTom Rider dock.
 
Voor de beste pasvorm (en veiligheid) is een standaard kenteken houder/spatbord de beste oplossing, het wisselen van de kenteken houders voor het rijden mét en zonder koffers is geen mega klus en vooraf aan een vakantie trip goed te doen. Welkom!
 
Dank dank dank allen. Goed om te weten van de RAM en de kentekenplaathouder. Ik ga op zoek naar een originele kentekenplaathouder. Mocht iemand nog kwijt willen van zijn/haar exemplaar, kunnen we vast tot een mooie prijs komen. :)

En dank ook voor het welkom heten. Eerste indruk van de Tracer is geweldig. Precies deze combinatie van sport/tour zocht ik. Gisteren eventjes de Lekdijk bezocht en man man man, bochtjes zijn een feestje. Krijg gelijk zin in de Alpen. :)

Enige puntje dat ik zover opmerkte is dat de Tracer bij mij, vooral in z'n 2 heel erg hikt rond de snelheid 30-40 km/h. Ook de 1 en 3 gaan net niet helemaal soepel, waardoor die snelheid (dus in de praktijk bebouwde kom) me niet heel plezierig is. Hij stottert als het ware naar voren. Meer mensen die dit herkennen?
 
Iemand toevallig een givi of een sw motech rear rack op zijn tracer 9 zitten? Twijfel tussen de 2 maar kan weinig foto's of filmpjes vinden. Vooral close ups en met koffer maar wil eigenlijk zonder koffer een zijaanzicht.....iemand toevallig?
 
Hier een paar foto's van mijn 2023 Tracer 9gt voorzien van een givi rek.

20231002_072738 (1).jpg
 

Bijlagen

  • 20230228_163151.jpg
    20230228_163151.jpg
    727,1 KB · Weergaven: 0
  • 20230606_105301.jpg
    20230606_105301.jpg
    469 KB · Weergaven: 0
Iemand toevallig een givi of een sw motech rear rack op zijn tracer 9 zitten? Twijfel tussen de 2 maar kan weinig foto's of filmpjes vinden. Vooral close ups en met koffer maar wil eigenlijk zonder koffer een zijaanzicht.....iemand toevallig?
Mijn gt met een givi rack voor een monokey koffer
 

Bijlagen

  • IMG20240210142952.jpg
    IMG20240210142952.jpg
    752,6 KB · Weergaven: 0
Volgende week ga ik kijken voor een Yamaha Tracer 900gt van bouwjaar 2018/2019, ik vroeg me alleen af hoe het zit met de zithoogte ik ben zelf 176cm kom ik dan wel met mijn voeten aan de grond op de Tracer ?

BVD!
 
Volgende week ga ik kijken voor een Yamaha Tracer 900gt van bouwjaar 2018/2019, ik vroeg me alleen af hoe het zit met de zithoogte ik ben zelf 176cm kom ik dan wel met mijn voeten aan de grond op de Tracer ?

BVD!
ik heb een 2018 model op kenteken 2019 en met mijn 172 en korte pootjes pas ik makkelijke op de bike O-) _O-
Zadel is smal dus lekker handig voor korte mensen ;)
 
Hier een paar foto's van mijn 2023 Tracer 9gt voorzien van een givi rek.

Bekijk bijlage 1972465

Thanks, naast informatief ook nog erg gave foto!
Mijn gt met een givi rack voor een monokey koffer
Perfect!
Shad is ook de oem oplossing van yamaha, maar zag dat het bij de Tracer 9 aardig wat inbouw vereiste.

Misschien is shad wel een van de stevigere oplossingen, maar een givi topcase is misschien wat makkelijker te scoren via MP in de toekomst (voor nu is het voornamelijk om een kleine softbag op mee te nemen, en mogelijk de sidebags nog een mounting point te geven.) Hoe is de ervaring van jullie @WvO @tdemmer van de soliditeit van de givi? Bij hoeveel kilo voelen jullie het nog oké? Ik weet dat er ergens 5 kilo genoemd wordt. En er bij swmotech 10 kilo wordt genoemd. Dit zijn uiteraard de rechtzaak ontwijkende getallen. Maar ik ben ook niet helemaal onder de indruk van het gebrek aan mounting support en het kleine supportje onder het rack. (zie ook wel andere merken die dit meer hebben maar die zien er dan weer niet zo geweldig uit, het blijft compromissen sluiten 😅)
 
Terug
Bovenaan Onderaan