Umop3p1sdn
MF veteraan
- 17 mrt 2021
- 2.198
- 1.583
Das wel Ff andere koek, van een smooth 1300 naar een ander karakter met stijlNa 8 jaar een fjr a en een as te hebben gereden wordt het tijd voor iets anders .
Een nieuwe suzuki v strom 1050 DE
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Das wel Ff andere koek, van een smooth 1300 naar een ander karakter met stijlNa 8 jaar een fjr a en een as te hebben gereden wordt het tijd voor iets anders .
Een nieuwe suzuki v strom 1050 DE
Ik heb getwijfeld tussen een AE en een gewone. Na het lezen van een verhaal op een FJR forum (weet zo even niet meer welke precies maar niet de Nederlandse) mbt een defect aan de schokbreker van het automatisch vering systeem waarna dat hele systeem vervangen moest worden a duizenden euro’s ipv enkel de schokbreker ben ik afgehaakt.Dag iedereen,
Heel lang niet meer op dit forum gekeken.
Ik heb een vraagje, mijn Fjr uit 2009 heeft voor en achter hyperpro, erg fijn.
Nu ik me aan het oriënteren ben op een '17 model vraag ik me het volgende af:
De AE vering, hoe goed is deze nou? Ik denk dat deze niet progressief is en je enkel de voorspanning kunt verstellen? (Aanname).
Dus is het dan beter om voor een AE te gaan, of voor een reguliere en er weer hyperpro onder knopen?
Heb vroeger op de AE gereden toen ik nog voor Yamaha Europe werkte, maar helaas is mij dat ontgaan want toen bezat ik zelf helaas nog geen Fjr.
Ben benieuwd naar jullie idee.
Groet Bart
Inderdaad.Ik heb getwijfeld tussen een AE en een gewone. Na het lezen van een verhaal op een FJR forum (weet zo even niet meer welke precies maar niet de Nederlandse) mbt een defect aan de schokbreker van het automatisch vering systeem waarna dat hele systeem vervangen moest worden a duizenden euro’s ipv enkel de schokbreker ben ik afgehaakt.
O budget speelde ook wel mee want wilde een FJR met niet al teveel km’s :-p
Verder was ik benieuwd hoeveel ik nou daadwerkelijk zou veranderen van instelling tijdens het rijden. Is die AE het extra geld waard of steek je dat dan liever in een goede shock en voorvering?
Altijd leukInderdaad.
Ik denk ook dat je met de instelbare achterschokbreker van hyperpro genoeg uit de voeten kan.
Proefrijden dan maar met de AE
Zou heel goed kunnen als je nog het oude type Naks hebt. Blijf daar niet mee doorrijden, hoop ellende kan het gevolg zijn. In Hengelo zit een motorzaak die gespecialiseerd is in FJR. Heet CGR motoren, eigenaar heet Cristiaan. Schijnt nogal goed te zijn van horen zeggen.Ik zit te denken aan de NAKS...
Is het niet mogelijk om een set oude poten te krijgen? Dan het binnenwerk en bovenste deel van deze poten te combineren met het onderste deel van je huidige poten? Bij mijn weten is de diameter altijd 48 mm gebleven, zou het ook in je kroonplaat moeten passen. Is zoiets niet te verzinnen? Of heb jij een uitvoering met verstelbare voorvering?complete vorkpoten van 2016 of later monteren.
De fabrikant van de 2013 is er niet meer en de onderdelen zijn niet uit te wisselen met onderdelen van na 2016.