YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Vandaag eens besloten om cruise control aan te zetten, helaas begint lampje geel te knipperen. Bij herstart motor is het probleem weg en kan ik cruise control aanzetten zonder problemen, later in de rit begint het geknipper weer. Iemand een idee? Las iets over remschakelaar? Zit nog in de garantieperiode dus ik denk dat ik toch geen kosten hieraan ga hebben als iets vervangen moet worden?
Als in garantie zit terug naar dealer. Lijkt mij zeker zonder kosten. Komt vast goed.
 
Ja de systeempjes worden allemaal steeds kritischer (en met cruiscontrol niet helemaal onterecht, we willen geen Marco bakker taferelen😳) ik ben er onlangs achter gekomen dat zowel de rem als de koppelings schakelaars 2 schakelingen per schakelaar hebben. (tenminste dat lijk ik te horen). Ik had een aftermarket koppelingshendel gemonteerd maar die schakelde niet het "koppeling uit" punt op de schakelaar. Resultaat: geen cruise control.

Schijnt zo ook met hand en voetrem zo te werken. Als je de voetrem versteld (omdat je het pedaal hoger of lager wil) dan moet je mogelijk ook met de schakelaar instelling spelen.
 
Vandaag eens besloten om cruise control aan te zetten, helaas begint lampje geel te knipperen. Bij herstart motor is het probleem weg en kan ik cruise control aanzetten zonder problemen, later in de rit begint het geknipper weer. Iemand een idee? Las iets over remschakelaar? Zit nog in de garantieperiode dus ik denk dat ik toch geen kosten hieraan ga hebben als iets vervangen moet worden?
De vorige eigenaar van mijn 9 gt had hetzelfde probleem, zat hem in de vrije slag van de koppeling,
Eventjes opnieuw af laten stellen.
Schijnt nogal precies te komen.
 
Ja de systeempjes worden allemaal steeds kritischer (en met cruiscontrol niet helemaal onterecht, we willen geen Marco bakker taferelen😳) ik ben er onlangs achter gekomen dat zowel de rem als de koppelings schakelaars 2 schakelingen per schakelaar hebben. (tenminste dat lijk ik te horen). Ik had een aftermarket koppelingshendel gemonteerd maar die schakelde niet het "koppeling uit" punt op de schakelaar. Resultaat: geen cruise control.

Schijnt zo ook met hand en voetrem zo te werken. Als je de voetrem versteld (omdat je het pedaal hoger of lager wil) dan moet je mogelijk ook met de schakelaar instelling spelen.
Op zich wel logisch... Eerste klik haalt de CC eraf, tweede doet het remlicht aan... Denk ik (zal het straks checken 😉)
 
Vandaag eens besloten om cruise control aan te zetten, helaas begint lampje geel te knipperen. Bij herstart motor is het probleem weg en kan ik cruise control aanzetten zonder problemen, later in de rit begint het geknipper weer. Iemand een idee? Las iets over remschakelaar? Zit nog in de garantieperiode dus ik denk dat ik toch geen kosten hieraan ga hebben als iets vervangen moet worden?
Wat voor een lampje dan? ABS systeem of motorstoring?
 
Gisteren gemonteerd, hopelijk dit weekend eens testen :)
 

Bijlagen

  • 61CE8370-FC8E-478A-91BA-8B0073A623F0.jpeg
    61CE8370-FC8E-478A-91BA-8B0073A623F0.jpeg
    356,1 KB · Weergaven: 0
Gisteren gemonteerd, hopelijk dit weekend eens testen :)
En goed bevonden, zelfs bij 7 graden en regen. Niet bepaald ideale omstandigheden om een nieuwe sportband in te rijden. Geeft nu al heel veel vertrouwen. Als ze het +-5-6k km uithouden komt er geen sport tour meer onder :)
 
heb die op de CB500, fijn plakkerig bandje, maar lijkt me voor op de tracer beetje overkill. op straat moet je wel heel hard gaan wil je de grenzen van een sport-tour band als een roadsmart of roadattack vinden. En qua levensduur is dat dus de helft van een sport tour band...
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
heb die op de CB500, fijn plakkerig bandje, maar lijkt me voor op de tracer beetje overkill. op straat moet je wel heel hard gaan wil je de grenzen van een sport-tour band als een roadsmart of roadattack vinden. En qua levensduur is dat dus de helft van een sport tour band...
Met die OEM T32 heb ik genoeg uitschuivers meegemaakt bij warme buitentemperaturen.
 
Met die OEM T32 heb ik genoeg uitschuivers meegemaakt bij warme buitentemperaturen.
Dit dus! Heb dat vanmorgen nog gehad, dat ik bij afrit snelweg de achterkant voelde kwispelen bij het met 8km/u over een dwars zebrapad reed 🤬
Eerste (slechte) reflex was voetje naar de vloer..
Zo ook zoals jij schrijft, in de zomer over een weg met flink wat bitumenstrips…dan wordt de achterkant beetje zenuwachtig
 
heb die op de CB500, fijn plakkerig bandje, maar lijkt me voor op de tracer beetje overkill. op straat moet je wel heel hard gaan wil je de grenzen van een sport-tour band als een roadsmart of roadattack vinden. En qua levensduur is dat dus de helft van een sport tour band...
En op de CB??

Ik ben het wel met je eens dat je best gek moet doen om een sport-band met straatgebruik in zijn (temperatuur)-window te krijgen... Denk ik aan stoplichten, terrasjes pakken etc. etc. Tel daarbij op dat de huidige generatie sport-tour heel goed is..

Ik zou alleen nog sportbanden op de motor zetten als je ook ermee een dagje circuit aandoet. Dan krijg je de temperatuur wel in de banden en loop je tegen de grenzen van sport-tour op..
 
En op de CB??

Ik ben het wel met je eens dat je best gek moet doen om een sport-band met straatgebruik in zijn (temperatuur)-window te krijgen... Denk ik aan stoplichten, terrasjes pakken etc. etc. Tel daarbij op dat de huidige generatie sport-tour heel goed is..

Ik zou alleen nog sportbanden op de motor zetten als je ook ermee een dagje circuit aandoet. Dan krijg je de temperatuur wel in de banden en loop je tegen de grenzen van sport-tour op..
de CB is voor de fun, dus circuit daagjes, en kleine rondjes in de buurt. Daarbij is er niet zo veel keuze in banden daarvoor.
Maar die krijg ik ook niet op de grens van een S22 hoor met mijn rijstijl.
 
En op de CB??

Ik ben het wel met je eens dat je best gek moet doen om een sport-band met straatgebruik in zijn (temperatuur)-window te krijgen... Denk ik aan stoplichten, terrasjes pakken etc. etc. Tel daarbij op dat de huidige generatie sport-tour heel goed is..

Ik zou alleen nog sportbanden op de motor zetten als je ook ermee een dagje circuit aandoet. Dan krijg je de temperatuur wel in de banden en loop je tegen de grenzen van sport-tour op..
De huidige generatie sportband (Power 5/6, S22, Rosso IV, M9RR) leunt meer naar straatgebruik dan circuit. Wil je een band met meer focus op circuit, kijk je zelfs beter naar andere alternatieven (supercorsa, RS11,…).

Kijk maar eens naar recente bandtesten, een Mt09 e.d komt heus niet standaard op S22/S23 omdat dat een circuitband is hoor.
 
Ik beleef alvast veel plezier met de S22's op de Tracer. Tuurlijk is het een beetje overkill, maar de S22 is zeer snel op temperatuur en geeft je heel veel grip. Voor mij is motorrijden puur voor het plezier en als dat dan met een band is die wat minder km's maakt, dan is dit maar zo. Liever kunnen gooien en smijten met de motorfiets dan steeds op je hoede te moeten zijn voor een uitbrekende band (voor én achter).
En eerlijk, de T32's gingen bij mij ook niet zolang mee. Ik kon er ook wel sportief mee rijden, maar toch een stuk minder agressief gooien en nooit met het volste vertrouwen in het achterhoofd.
 
Ik overweeg ook om de Bridgestone t32 te vervangen door een sportband zodra die versleten is.
Ik ben sowieso niet zo'n fan van Bridgestone en wat ook meespeelt,is dat met mijn jaar kilometers ik met een sportievere band ook ruim 2 jaar vooruit kan.
Ik heb eigenlijk altijd met Michelins uit de power serie gereden en die bevallen gewoon goed, warmen snel op en uitstekende eigenschappen als het nat is.
Met de t 32 heb ik al een keertje gehad dat de voorband op een rotonde op een vochtige plek een stapje opzij zette.
Achter vind ik dat niet zo erg, maar voor moet een band gewoon vertrouwen geven.
 
Met die OEM T32 heb ik genoeg uitschuivers meegemaakt bij warme buitentemperaturen.
Vreselijke band ja |( -O-
Hier mk3 van dunlop of de roadsmart 3 en die gaan gemiddeld 7/8k km mee met flink bochtjes trekken in luxemburg vooral!
MK3 blijft plakken de roadsmart 3 en 4 op andere motor begon toch wel met 25+ en 1 uur goed gas geven abs te actieveren
 
Onder mijn Tracer die ik heb gekocht maar nog niet bezit, zit een setje Michelin Pilot road 4, nou ben ik een vrij rustige rijder en eigenlijk alleen met mooi weer, een beetje bochtjes pakken. Zijn deze banden daarvoor geschikt?

- Warmen ze snel op?
- Hebben ze een lange levensduur?
- Hoe veel grip in bochten op droog vooral?

Zou graag jullie ervaringen/ mening hierover willen horen.

Bvd!
 
Onder mijn Tracer die ik heb gekocht maar nog niet bezit, zit een setje Michelin Pilot road 4, nou ben ik een vrij rustige rijder en eigenlijk alleen met mooi weer, een beetje bochtjes pakken. Zijn deze banden daarvoor geschikt?

- Warmen ze snel op?
- Hebben ze een lange levensduur?
- Hoe veel grip in bochten op droog vooral?

Zou graag jullie ervaringen/ mening hierover willen horen.

Bvd!
Niet druk om maken en gewoon rijden, zit meester tussen de oren 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan