Het grote Vespa GTS topic

Wat is het voordeel van een HPE iruilen op een nieuwe?
Motorisch is er niets verbeterd.
Voorvork en remmen schijnen beter te zijn plus geen klachten meer over olie verbruik ( waar sommige eerste HPE nog wel eens last van hadden ( zie het veel gemonteerde oliepeil glas dat was niet voor niets )
 
Zo heb ik na mijn eerste motor nooit meer een proefrit gemaakt bij de aankoopprocedure. Altijd op model en kleur. Ik pas mijzelf eerst wel aan op de nukken van de motor en daarna de motor een beetje op mij. (o.a. uitlaat, schokbrekers, remmen)
 
ik moet bekennen dat mijn Vespa van 2019 is en nog geen 2.000 km op staat. Maar dit jaar gaat hij wel de bergen in. Weekje Italië geboekt, vlakbij de Stelviopas dus eens kijken of hij daar omhoog wil 😊
 
Laatst bewerkt:
Iemand interesse in dit setje schade vrije 12' velgen eventueel met zgan michelin city grips? Prijs velgen los 200.00 euro en met banden 300.00 euro.
 

Bijlagen

  • 20240310_150918.jpg
    20240310_150918.jpg
    688,4 KB · Weergaven: 0
ik moet bekennen dat mijn Vespa van 2019 is en nog geen 2.000 km op staat. Maar dit jaar gaat hij wel de bergen in. Weekje Italië geboekt, vlakbij de Stelviopas dus eens kijken of hij daar omhoog wil 😊
Mijn Vespa GTS was van 2006, kocht het ding in 2011 met 6.000km op de klok.
Eind vorig jaar verkocht met 34.000km.
Valt ook nog mee wat betreft gereden kilometers.
In mijn excuus, ding had de laatste 5 jaar met stil gestaan onder een kleedje in de schuur/garage dan dat ik überhaupt naar om gekeken had.
 
Goeiemorgen, ik kom me even voorstellen.

Ik lees al een tijdje sporadisch mee, maar ben sinds kort ook effectief een Vespa GTS (300) rijder.
Ik heb daarnaast ook een oldtimer Honda CB400T uit 1977, maar had al sinds veel vroeger altijd een Vespa. Begonnen met een tweetakt bromfiets Vespa PK50XL uit 1986, die ik in 2016 heb vervangen voor een (2dehands) chocoladebruine Vespa LX125ie Touring uit 2010 en die nu op zijn beurt het veld moest ruimen voor een GTS 300 Touring uit 2018 met ca. 11.000 km. De LX125 is gisteren naar een nieuwe eigenaar gegaan. Ik vond de ongelooflijke wendbaarheid en lichtheid van de LX125 (het is dan ook een veredelde bromfiets) fantastisch, zeker voor de ritjes door de file en in de stad. De GTS is op dat vlak wel een stukje zwaarder, maar hoewel ik er tegenop zag, valt dat in de praktijk best goed mee. Ik wilde een GTS om meer ademruimte te hebben op de wat snellere wegen of grotere afstanden, en om wat meer comfort / ruimte te hebben met een passagier achterop (alvast de footpeg-extenders gekocht en gemonteerd). Wel onbegrijpelijk dat er onder het zadel geen enkele van mijn helmen-collectie past, terwijl dat in de LX wel gewoon ging. Maar gelukkig is het wel gelukt om twee (jet)helmen in elkaar gehaakt in de topkoffer te passen.

Leuk detail is dat de vorige eigenaars van zowel de LX als de GTS er mét vrouw én hond telkens met hun Vespa naar Italië zijn gereden. Dus elk van mijn moderne Vespa's hebben ooit de Italiaanse zon op de billen gevoeld :Y

Plaatjes:

VespaGTS01.png


VespaGTS02.png


VespaLX-GTS.png

De LX naast zijn grotere broer.
 
Laatst bewerkt:
Flinke prijs stijgingen en uiteindelijk best duur.....
Vergelijk de 300 maar eens bv met de nieuwe triumph 400..
Ik wordt daar altijd best een beetje moe van , als er op YouTube een vergelijkings test staat met een Ducati erbij zijn er altijd van die wijsneuzen die een Yamaha beter vinden want hij is goedkoper
Je hebt ook nog zoiets als inruil prijzen
Ik durf een wedje te doen dat je bij een Vespa in 5 jaar minder afschrijft dan die triumph ( ook al omdat ze daar de neiging hebben om aan het einde van het seizoen stevige kortingen te geven , zie die 660 )
 
Schijnen in augustus te bestellen zijn , weet niet of ik dat doe , ben eigenlijk wel blijk met mijn GTV inmiddels
Remmen zijn nu erg goed , vering ook , zou nog ohlins willen voor de bling
En het nadeel van een nieuw type is dat er niks voor te krijgen is en dat moeilijk voor mij ( met iets rijden dat origineel is 😁)
 
Vandaag ook weer een heerlijke rit gemaakt. Vanaf huis met optie kronkelwegen in TomTom gereden en op nog geen 20km van huis toch weer leuke wegen en omgeving ontdekt. Ook een stukje A50 gereden en daar zowaar een andere GTS (met topkoffer, kleur zoals @Rubicon) tegengekomen 😀

Handig in de stad inderdaad, maar ook fijn op B-wegen en A-wegen als dat een keer nodig of gewenst is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan