XTZ 750 Super Tenere

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Dré: helaas, nog steeds druk aan het werk (ook weekends), heb niet eens tijd om fatsoenlijk inteloggen enzvoort.

Een fijne dag toegewenst en de volgende x hoop ik mee te kunnen gaan.
 
full


ziet er matigjes uit voor zondag, qua neerslagkans dan hè... maar goed, blijft Nederland, kan alle kanten op!

Afhankelijk van de voorspelling van zaterdag voor zondag besluiten?
 
is natuurlijk wel zo dat 50% kans op regen ook een buitje van een half uurtje kan zijn, dus wie weet valt het mee (of eerlijk gezegd, valt het niet ;) )

Er is toch altijd 50% kans op regen :?
Het regent wel, of het regent niet. :)

Mischien een idee om voor vertrek van huis, zondag ochtend nog ff dit forum te checken? Of beslissen we zaterdag?
 
Er is toch altijd 50% kans op regen :?
Het regent wel, of het regent niet. :)

Mischien een idee om voor vertrek van huis, zondag ochtend nog ff dit forum te checken? Of beslissen we zaterdag?
pfff..... :+ pipo *D
het wordt al minder, de kans op regen dus we gaan de goede kant op. Denk dat we zaterdag wel een goed beeld zullen hebben voor het weer van zondag, en mocht het zondagochtend ineens gaan stortregenen dan kunnen we altijd nog verzetten
 
@ DREES / MEETINGORGANISATIE:

Ik heb zondag een klus binnen,
als het meezit sta ik om 15.00 u. weer
buiten de studio,
en kom ik alsnog in jullie richting.
Wat wel handig is om een gsm-nummer te hebben:
Drees, Baffo ?
mail: henzepenz@chello.nl

Thanx, (regenoverall etc heb ik al)
 
Das *&(#$ man! Hoe is 't met de spierpijn van de motor zelf?

En ja, elke dag leer je weer wat nieuws 8-)

Valt allemaal erg mee. Ik kon amper een krasje ontdekken (lang leve valbeugels en handprotectoren, weet je direct weer waarom je die dingen hebt). ST's zijn gemaakt om een rally te overleven, die gaan niet stuk van een stukje nederlands asfalt ;)
 
Ik zag dat er hier iemand was met een 15 tands voortandwiel. Hoeveel schakeltjes ketting moet daarbij? Het zelfde als standaard met 16 tandjes?

Welke combo voor-/ achtertandwiel + ketting heb je gebruikt, en waar gekocht?

Ik denk dat ik aan een nieuwe set toe ben en ik zit te overwegen om ook een iets kleiner voortandwiel te gebruiken. Hoe zit het met verbruik?
 
Ik zag dat er hier iemand was met een 15 tands voortandwiel. Hoeveel schakeltjes ketting moet daarbij? Het zelfde als standaard met 16 tandjes?

Welke combo voor-/ achtertandwiel + ketting heb je gebruikt, en waar gekocht?

Ik denk dat ik aan een nieuwe set toe ben en ik zit te overwegen om ook een iets kleiner voortandwiel te gebruiken. Hoe zit het met verbruik?

Ikke ! :)
Ik had bij Kedo een 530 keting/tandwielen set gekocht toen voortandwiel gewijzigd, JTF566.15, JTR865.46, RK 530SO 112 (dus 15/46 en 112 schakels, is zelfde aantal als std set)
kunt ook voor de gewone 520 gaan zie dan deze JT (JomThai) sprockets
Verbruik was net geen 1:16 (ondanks/dankzij K&N, dynojet stage2, Arrow PD uitlaat) doordat de motor makkelijker verplaatst hoef je dus minder gas te geven, dus zuiniger, maar dat doe je dan weer niet en gaat gebruik maken van de leuker reagerende fiets en dus weer onzuiniger :)

Enne aangezien je per ketting/achtertandwiel 2 voortandwielen kunt/hoort te slijten kun je dus na 10.000km ff switchen, kost dan dus alleen 1 zo'n voortandwiel en JT is gewoon goed en niet al te duur, kun je bij elke motoport iig bestellen, meeste andere zaken ook, en anders zeg je maar tegen ze dat de importeur Koning in Rdam zit ;)
 
Laatst bewerkt:
Voor mij is verbruik best belangrijk, ik zit nu vaak op 1:17-18 (woon/werk veel snelweg). Ik denk zelf ook dat met een kleiner voortandwiel het verbruik mss nog wel kan verminderen (hoewel dat niet mijn doelstelling ermee is), aangezien onze windvanger op de snelweg met nogal wat gas gereden moet worden; ik kan me voorstellen dat met een kleiner tandje weliswaar de toeren omhoog gaan bij dezelfde snelheid, maar wel met een stuk minder gas. En zeker met versnelling e.d. gaat het dan makkelijker. In de vijf is 'ie standaard toch best traag.

Ik denk dat ik er voor ga. Ik zag bij motorgoedkoop.nl dat een DID kettingset (520VM) zo'n 111 euro kost (de budget versie 520V zelfs slechts 93 euro), en ik heb contact met ze opgenomen en ze kunnen ook de kettingset met een 15 tandje leveren.

Neemt de slijtage van het kleinere voortandwiel nog erg toe? Kun je in dat geval niet beter een groter achtertandwiel nemen (bv 48)? Of is dan de kettinglijn erg anders?
 

Zoals al gesteld, 2 voortandwielen op 1 ketting en achtertandwiel, dus wrom meteen hele set?
1 voortand minder is ong gelijk aan 3 tandjes groter achter, en dan schuift of je achterwiel te ver naar voren of moet je idd een langere ketting. Ne ja hoe kleiner any tandwiel is, des te sneller die slijt, drom elke 10K km vervangen (hebbik t nah vaak genoeg gezegd...? 8-) )
En idd, soepeler oppakken, dus iets zuiniger maar vooral ook fijner, ook in de stad enzo, als je gas geeft veel directere respons ed, win-win :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan