Het grote BMW K1200R / K1200S topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mededeling:

Ik ben bezig met een eigen forum op te zetten: Het Sport Forum.

De volgende modellen komen in het forum voor:

K1200S - K1200R - K1200GT - R1100S - R1200S - F800S.

Het forum is voor de sportieve BMW motorfiets, ingedeeld in categorieën,
overzichtelijk en om iets terug te vinden van een bepaald onderwerp word hierdoor een stuk gemakkelijker.

Ik zou zeggen ga gerust eens kijken op het nieuwe Sport Forum.


GR:Lennard.

Lennard,

Ziet er goed uit. ik heb me meteen aangemeld.

ZXR
 
Ik lees hier regelmatig over problemen met de zijstandaard. Kan iemand mij misschien vertellen waaruit deze problemen dan bestaan?

En heeft iemand hier ervaring met een langere reactiestang......komt de motor hierdoor te schuin te staan....of stond hij al te recht en staat hij, door een langere reactiestang, juist beter?

:]
 
Ik lees hier regelmatig over problemen met de zijstandaard. Kan iemand mij misschien vertellen waaruit deze problemen dan bestaan?
Motor staat op de zijstandaard redelijk op scherp, bij een licht aflopende weg is de kans groot dat hij over het dode punt wipt, en op 'n zijkant ligt.
Tip: parkeer hem altijd in de versnelling.

En heeft iemand hier ervaring met een langere reactiestang......komt de motor hierdoor te schuin te staan....of stond hij al te recht en staat hij, door een langere reactiestang, juist beter?
Hij komt iets meer op z'n neus te staan, zou dus lichter/vlotter moeten sturen.
Laser en 1Lifeform hebben er 1 gemonteerd. Geloof niet dat het verschil erg schokkend was trouwens.
 
Motor staat op de zijstandaard redelijk op scherp, bij een licht aflopende weg is de kans groot dat hij over het dode punt wipt, en op 'n zijkant ligt.
Tip: parkeer hem altijd in de versnelling.Hij komt iets meer op z'n neus te staan, zou dus lichter/vlotter moeten sturen.
Laser en 1Lifeform hebben er 1 gemonteerd. Geloof niet dat het verschil erg schokkend was trouwens.

Dat scherper sturen is mij bekend, echter wat de problemen waren met de zijstandaard niet........ vindt het ook wel mooier als hij 'iets' meer op z'n neus staat. Moet dus geen probleem zijn met de huidige zijstandaard.

Bedankt voor je reactie. Nu nog zoeken naar een normaal geprijste reactiestang!

P.s. het meer op zijn neus zetten zou je niet bij iedere band even sterk merken.... zit toch wel verschil in.



:]
 
:} ZXR - Bor - Superbiker/Ton - GLK - Texan :}

Cyclops: als jij je aanmeld krijg jij je eigen: *O* Adventure forum *O*

Edje kadetje: |( nu staat jou kleur er bij, :} goed opgelet moet ik zeggen.

Gr:Lennard.
 
Mededeling:

Ik ben bezig met een eigen forum op te zetten: Het Sport Forum.

De volgende modellen komen in het forum voor:

K1200S - K1200R - K1200GT - R1100S - R1200S - F800S.

Het forum is voor de sportieve BMW motorfiets, ingedeeld in categorieën,
overzichtelijk en om iets terug te vinden van een bepaald onderwerp word hierdoor een stuk gemakkelijker.

Ik zou zeggen ga gerust eens kijken op het nieuwe Sport Forum.


GR:Lennard.
Ziet er erg goed uit, erg overzichtelijk ook. 'Dit' topic bevat dan wel de zelfde informatie, echter doordat het zo groot is en alles door elkaar staat kan je moeilijk informatie terug vinden. Hoop stiekum dat iedereen overstapt.

:]
 
Zo, na mijn natte droom vannacht en pijn in mijn kaak van die constante :) , kan
ik niets anders zeggen dan: jullie zijn verwend :9~ met zo'n K1200S.

Het was gisteren 5 graden en regenachtig, maar toch heb ik mij nog nooit zo zeker gevoeld op een motor. Wat een fantastische motor. En die remmen :} :} :} .

Ik heb eerst rustig een paar rondjes gereden, klein stukje snelweg en vervolgens een mooie 80 km weg opgezocht. Rustig in de 6 (handig zo'n versnellingsindicator, ik had zoveel trekkracht dat ik dacht dat ik in de 4 versnelling reed) lekker op koppel een beetje gespeeld met het vermogen (nou ja, ik ben niet boven de 4000 toeren geweest :+ ).
Daarna een stukje over de dijk gereden, lekker bochtjes gepakt maar wel rustig aan i.v.m. nattigheid en hier en daar modder op de weg.
Op een recht stuk ff het gas erop. ff kijken, wat.... *&%#@! al 200km.
Je merkt er niets van en ook heb je deze snelheid bereikt voordat je het weet.
En ik ben niet eens boven de 5000 toeren geweest! Iets verder werd het wegdek slecht , ff kijken hoe dat gaat. Hmmm.... geen centje pijn. Dit is toch wel héél goed.....

Ok, ok.... iedereen heeft het altijd over die remmen. Nou ff proberen dan maar.
Een rustige 80km weg opgezocht en even wachten totdat de weg leeg is.
Spiegels leeg: check... voor mij geen verkeer: check... Nog een keer de spiegels en de over de schouders: check.... En hoppa: vol in de ankers!
Wat sta je schofterig snel stil! En zo stabiel allemaal. Alle verhalen omtrent het remmen en de vertraging zijn niet overdreven....
Nog maar een keer proberen... alles leeg: check.... STOP! D@mn..... weer geen centje pijn.

Dan maar weer even de snelweg op: dat is goed vol te houden bij 120km per uur. met 130 ook , 140 ook. Gaat lekker.... Even inhouden voor een paar voorliggers. Ga nou eens rechts rijden.... Eindelijk....en wham... ik ga vol op het gas. Shoot, da's meer iets voor op de Autobahn, want veel te snel rijd ik veel te hard en da's zéér slecht voor de houdbaarheidsdatum van m'n RBW. Maar ook nu weer... beheersbaar, zeker en zonder enige moeite. Wat een beest!

Snel van het gas, de snelweg af en maar eens even door de stad. Hoewel het probleemloos gaat, is dit niet waar je met deze motor wilt rijden. De paardjes trappelen ongeduldig, soms zelfs wat nukkig. De bak schakelt ook nu weer prima.
Even wachten voor het stoplicht (ja meneer, mooie motor hè... zakdoekje nodig, er lekt namelijk wat uit uw mondhoeken :+ ). Hmm.. toch maar ff in de vrij zetten, die koppeling is wel zwaar.

Oeps, ik rijd al op reserve en besluit de motor naar de dealer te sturen....
En? Nog koude handen gehad in die leren zomerhandschoenen? Nu je het zegt, nee eigenlijk niet... Handvatverwarming standje 1 :P ;) .

En toen was het sprookje uit '( .
 
Texan, :9~ leuk om te lezen doet me denken aan mijn eerste kennismaking met de S.
Die zelfde dijk heb ik ook gehad toen ik bij Simako een proefrit had gemaakt,en gelijk mijn S besteld heb.

GR:Lennard
 
Laatst bewerkt:
Texan, :9~ leuk om te lezen doet me denken aan mijn eerste kennismaking met de S.
Die zelfde dijk heb ik ook gehad toen ik bij Simako een proefrit had gemaakt,en gelijk mijn S besteld heb.

GR:Lennard
Thanks :) .

Het is waarschijnlijk (hopelijk :? ) voor iedereen een feest van herkenning. Het ligt er misschien wel een beetje aan wat je gewend bent, maar deze motor is gewoon een (groot) aantal klassen hoger dan ik had. En zelfs met m'n vorige motor was ik héél erg tevreden!

Topklasse ding, ik ben verkocht ;) . Nu de motor nog O-) ....
 
Texan,
Leuk om dit te lezen, ik heb inderdaad op ongeveer die mannier de motor ervaren.
Nu rest je nog 1 ding wat ik niet in je verhaal leest.
Ga nog eens een keer rijden en schakel dan op een mooi stuk lege weg eens terug naar zijn 3 of zo, zodat je boven de 7000 toeren komt en draai dan het gas open, dan gaat er waarschijnlijk nog een wereld voor je open, want de 1200S is dan snel,... erg snel, bijna om bang van te worden.
Ik hoop je eerdaags bij de "club" te kunnen verwelkomen.
 
Mooi verhaal Texan en sinds ik weer terug ben uit Zweden alweer 200 kilometer gereden. Een software update en ABS kabeltje plus een verse Metzeler achter, na 5000 km dus niet eens echt slecht al zat er minder dan 1mm dus beter uitkijken..
Vandaag mijn nieuwe handschoenen eens uitgeprobeerd want de vorige zijn nog nat van de startbui van vrijdag, zelden zulk weer gehad op de motor. Wel erg stabiel en heerlijk die power als het hard waait.
Lekker warm alleen stand 2 van de hvv is op den duur veel te heet, niet echt veel gereden en ook lijken de problemen in de tweede versnelling bij ongeveer 2000 toeren veel minder.
Niet veel motoren gezien alleen een soort zelfbouw en 2 BMW's. Hier nog iemand gereden dit weekend?
 
Ik lees nog steeds met enige regelmaat over software updates. Nu is mijn KS uit april 2005 en volgens van Harten is er voor mij nimmer hierna een software update beschikbaar gekomen. Dit is afhankelijk van het framenummer/produktiedatum. Wie wordt hier nu in de maling genomen? Ik heb geen reden aan te nemen dat v Harten mij hier verkeerd over inlicht. Ook het gegoochel over allerlei software versies kan hij niet plaatsen. Dus, hoe zit het nu precies ? Iemand een ide ?
 
Hi,
Ik had begrepen dat het was om te controleren hoe de gaskleppen reageren en dat testen ze dus een paar keer, naar 8000 toeren en dan gas los. Bij mijn KS van April 05 dus alles in orde, en om te voorkomen dat de accu leeg kan lopen. Verder geen andere software en ook ik ben bij van Harten dus we hebben dezelfde info, oh en de update voor de kabel ivm abs.
Maar hoe bevalt ie?
 
Ik lees nog steeds met enige regelmaat over software updates. Nu is mijn KS uit april 2005 en volgens van Harten is er voor mij nimmer hierna een software update beschikbaar gekomen. Dit is afhankelijk van het framenummer/produktiedatum. Wie wordt hier nu in de maling genomen? Ik heb geen reden aan te nemen dat v Harten mij hier verkeerd over inlicht. Ook het gegoochel over allerlei software versies kan hij niet plaatsen. Dus, hoe zit het nu precies ? Iemand een ide ?

Vreemd 1lifeform, 2 weken geleden bij van Harten geweest voor controle v/d gaskleppen en de ABS kabel, gelijk een kleine beurt en een software update gehad.
Vanmiddag nog even wezen rijden en ik moet zeggen dat de KS onderin een stuk beter loopt dan voorheen nog niet 100% maar hier valt best mee te leven.
Dus Robin :? ps die van mij is ook van april 05 succes
 
Mooi verhaal Texan....
[..]
Lekker warm alleen stand 2 van de hvv is op den duur veel te heet...Hier nog iemand gereden dit weekend?
Thanks ;) .

Ik vond standje 1 ;) wel comfortabel, en kon die al goed voelen :P . Ik vroeg mij al af hoe standje 2 het zou doen (als ik dit zo terug lees... :X :X ).

Ikke dus :P ... Twee uurtjes gestuurd met de demo. Viel mij trouwens op dat ik geen last had van mijn armen, schouders of polsen ondanks de sportievere zit dan op mijn Fazer.
 
Texan,
Leuk om dit te lezen, ik heb inderdaad op ongeveer die mannier de motor ervaren.
Nu rest je nog 1 ding wat ik niet in je verhaal leest.
Ga nog eens een keer rijden en schakel dan op een mooi stuk lege weg eens terug naar zijn 3 of zo, zodat je boven de 7000 toeren komt en draai dan het gas open, dan gaat er waarschijnlijk nog een wereld voor je open, want de 1200S is dan snel,... erg snel, bijna om bang van te worden.
Ik hoop je eerdaags bij de "club" te kunnen verwelkomen.
Thanks :) .

Ik kan mij er wel iets bij voorstellen *D .... Er zaten echter nieuwe banden op (MPP's) met 0 km straatervaring. Ik twijfel er geen moment aan dat het dan echt hard gaat *O* .

Thanks, dat hoop ik ook :) .
 
Ik lees nog steeds met enige regelmaat over software updates. Nu is mijn KS uit april 2005 en volgens van Harten is er voor mij nimmer hierna een software update beschikbaar gekomen. Dit is afhankelijk van het framenummer/produktiedatum. Wie wordt hier nu in de maling genomen? Ik heb geen reden aan te nemen dat v Harten mij hier verkeerd over inlicht. Ook het gegoochel over allerlei software versies kan hij niet plaatsen. Dus, hoe zit het nu precies ? Iemand een ide ?

Beste 1lifeform.

De mijne is van feb 2005,ik heb bij Simako div malen navraag gedaan of er nu een
nieuwe update beschikbaar is, maar kreeg steeds nee te horen,en met de kabel van het ABS hebben ze ook nog niks mee gedaan :?


GR: Lennard.
 
Beste 1lifeform.

De mijne is van feb 2005,ik heb bij Simako div malen navraag gedaan of er nu een
nieuwe update beschikbaar is, maar kreeg steeds nee te horen,en met de kabel van het ABS hebben ze ook nog niks mee gedaan :?


GR: Lennard.


Updates worden officieel alleen gedaan/vergoed door bmw als er problemen of klachten zijn.Er word niet standaart ge-update naar een jongere versie.

maw, klagen dus... ;)
 
Bij mij is er bij de 10.000km beurt een test gedaan met de gasklep. Deze was bij die van mij niet goed, een exeplaar van februari 2005. Deze is later vervangen onder garantie, en hierdoor ging hij "nog" beter lopen. Ik was al niet ontvreden.
Software, ik denk niet bij die van mij, dan hadden ze het wel gemeld. Ik zal het eens navragen. Heb ook nooit van iemand direct horen zeggen dat dit bij zijn S er iets met de software heeft gedaan. Als er mensen zijn welke een S hebben en is echt software vervangen, laat het maar weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan