Database: Welke motor kan 25kw en hoe?

Kunnen alle buitenlandse motors per definitie niet 'gewoon' op 25 kw worden gezet?

Dus gewoon naar dealer paar bussen er in en klaar?
 
kan een yamaha yzf 600 oftewel thundercat ook worden afgevoer naar 25kw?
Ik kan namelijk een zwarte uit 1997 krijgen met 31000km op de teller.
weet iemand wat deze ongeveer moet opbrengen?
 
wat is een nette zwart grijze thundercat uit 97 waard met 31000 op de teller ?
rond de 4500-5000 euri

Een cat kan niet officieel op 25kw maar wel met een uitdraai. Er is een setje van 4 rubber ringetjes verkrijgbaar die je tussen de carbs en het blok kunt zetten om hem zo te beperken.

Mocht je een cat gaan kopen en die gaan beperken tot 25kw, wil je me dan eens mailen? D'r komen vaker vragen over maar niemand in de catclub hoeft nog 25kw te rijden maar ik wil er graag een klein stukkie over maken voor op thundercat.nl ;)
 
1) Ja
2) Aprilia RS250
3) IIG vanaf '98
4) Heel simpel, met een ander CDI kastje. 2 min. werk.
5) Geil, geiler, geilst
6) Nieuw model: 4000 euro.
7)
125324680.jpg



deze motor staat ook te koop :)
 
[*]officieel 25kw: [Ja][*]merk/Model: [Suzuki Savage][*]Bouwjaar: [1987][*]Terugvoermethode: [niet nodig][*]eigenschappen motor: [goede startersmotor zeggen ze][*]Prijs: [2e hands van 900 - 3500]
309248
 
[*]officieel 25kw: [ja][*]merk/Model: [Kawasaki er-6f][*]Bouwjaar: [2006][*]Terugvoermethode: [Op gas en cdi(bron:www.kawette.net, kzal het confirmeren wanneer ik de mijne heb][*]eigenschappen motor: [Is de ideale beginners motor en kan zo goed mee in 't stad als op de autosnelweg. Dit beestje heeft één van de soepelste motoren op de markt, en heeft heel wat pit dankzij zijn hoog koppel bij lage toeren. Met zijn laag zwaartepunt en laag gewicht stuurt hem als een fiets. Is kort samengevaat een 400 cc frame me een 650 cc blok erin. Zal allemaal bevestigd worden, zodra ik hem heb (binnen 2 weken).][*]Prijs: [6400]

full
 
Laatst bewerkt:
[*]officieel 25kw: Ja
[*]merk/Model: Ducati Monster 600
[*]Bouwjaar: tot 2001
[*]Terugvoermethode: Op gashandle. 20 minuten werk.
[*]eigenschappen motor: Stuurt geweldig, lage zitpositie. Door 2 cilinderblok van 600cc best veel koppeld waardoor het prettig rijden is ondanks de 25 Kw.
[*]Prijs: Tussen 3500 en 6000 Euro

full
 
Ben nieuw op dit forum en woon in Engeland. Ben sinds kort de trotse bezitter van een Kawasaki W650, die is begrensd tot 25 kw voor 2 jaar omdat ik een 'restricted licence' heb (weet niet of dat hetzelfde is als een licht rijbewijs). Toen ik in de winkel was en vroeg welke motors allemaal 'begrensd' konden worden was het antwoord, allemaal!
Dit was een dealer die met name Triumphs en Kawasakis had. Neem aan dat het niet verstandig is de Rocket III te gaan begrenzen. Zal binnenkort meer lezen op dit forum want las ergens dat je 'niet officieel' een thundercat kon begrenzen begrijp dat officiele nog niet.
 
met dat officieele bedoelen we:
in Nederland moet er op je kentekenbewijs staan dat het een 25Kw begrensde motor betreft. staat dit er niet op dan is de motor niet officieel 25Kw ookal zou hij wel op 25Kw afgesteld zijn.
 
Da's ook wat. En wat als je de begrenzing er af wil halen? Moet je dan het kentenbewijs laten veranderen, wat een toestand. Of blijft de motor voor de rest van zijn levensduur een 25kw begrensde motor? Is dat het idee erachter? Is er ergens informatie op dit forum wat een licht rijbewijs is en al dat soort informatie just curious hoe dat gaat in nederland. Ben 12 jaar weg.
 
Ga vooral door met posten mensen! als we in de buurd van 40-50 motoren komen zat ik de boel nog wat duidenlijker gaan indelen! :)
 
Mischien bij de ducati de prijs van 't onderhoud even vermelden. Kost ik mij da betalen, had ik er nu zo ene ;(
 
Da's ook wat. En wat als je de begrenzing er af wil halen? Moet je dan het kentenbewijs laten veranderen, wat een toestand. Of blijft de motor voor de rest van zijn levensduur een 25kw begrensde motor? Is dat het idee erachter? Is er ergens informatie op dit forum wat een licht rijbewijs is en al dat soort informatie just curious hoe dat gaat in nederland. Ben 12 jaar weg.

Als je hem weer ontgrenst moet je weer je kentekenbewijs aan laten passen.

het idee achter de 25Kw regeling: dat jonge beginners niet meteen met een PK-kannon de weg op kunnen.

de regeling is als volgt: als je voor je 21ste je motorrijbewijs haalt kun je alleen een 25Kw rijbewijs krijgen, dit rijbewijs is 2 jaar geldig en daarna wordt het automatisch een onbegrenst rijbewijs. je moet dus 2 jaar begrenst rijden. dat betekent het volgende:
op je 18e rijbewijs halen = tot je 20ste begrenst
op je 20ste rijbewijs halen = tot je 22ste begrenst
op je 21ste rijbewijs halen = onbegrenst
 
Hee bedankt voor de uitleg we hebben hier eenzelfde regeling om dezelfde reden. Behalve dat als je ouder bent kun je kiezen of een rijbewijs waar je alle motors mee kan rijden of een rijbewijs wat 2 jaar restricted is tot 25kw, het verschil is dat je je examen op een 125 cc kan doen. Jullie moeten je kentekenbewijs aan laten passen wij ons rijbewijs (als je dat wil hoeft niet als je er van uitgaat dat oom agent kan uitrekenen dat de 2 jaar voorbij zijn).

We hebben hier een verplichte eendags-cursus voor iedereen die een scooter of lichte motor (tot 125 cc) wil rijden. Heb gehoord dat zoiets ook in ned bestaat is dat zo? Je hoeft hier dus geen motorrijbewijs te hebben om een 125cc te kunnen rijden. Ook om het enigszins veilig te maken en met name voor de jongeren 'again' omdat die de verkeersregels enzo nog niet zo goed kennen en geen road sense hebben.

Was eind vorig jaar op de fiets in Eindhoven (jaren niet gefietst daar altijd voor korte bezoeken in ned) en schrok me lam dat al die scooters, mopeds of brommers of hoe die nu heten in ned op het fietspad mogen. Was altijd zo trots op de ned fietspaden en mis ze hier maar na die ervaring dacht ik hee zo fijn zijn die eigelijk niet met al die wilde scooters erop. Jammer. Hier gaat alles wat gemotoriseerd is midden op de weg, alleen fietser aan de zijkant (links).
 
Als je hem weer ontgrenst moet je weer je kentekenbewijs aan laten passen.

het idee achter de 25Kw regeling: dat jonge beginners niet meteen met een PK-kannon de weg op kunnen.

de regeling is als volgt: als je voor je 21ste je motorrijbewijs haalt kun je alleen een 25Kw rijbewijs krijgen, dit rijbewijs is 2 jaar geldig en daarna wordt het automatisch een onbegrenst rijbewijs. je moet dus 2 jaar begrenst rijden. dat betekent het volgende:
op je 18e rijbewijs halen = tot je 20ste begrenst
op je 20ste rijbewijs halen = tot je 22ste begrenst

op je 21ste rijbewijs halen = onbegrenst

dat wist ik ook niet van dat 20e beginnen tot 22jaar 25 kw. en dat van 18 to 20.

ik vind et een beetje raar maar weet je dat echt heel zeker?? gewoon vraag. ik kan et mis hebben. ik dacht altijd dat het tot 21 begrenst is en daarna losss.. maar dat van 2 jaar wist ik nie. nou ja ik zal et wel fout hebben heb tenslotte ook nog geen rijbewijs he. ;(
 
dat wist ik ook niet van dat 20e beginnen tot 22jaar 25 kw. en dat van 18 to 20.

ik vind et een beetje raar maar weet je dat echt heel zeker?? gewoon vraag. ik kan et mis hebben. ik dacht altijd dat het tot 21 begrenst is en daarna losss.. maar dat van 2 jaar wist ik nie. nou ja ik zal et wel fout hebben heb tenslotte ook nog geen rijbewijs he. ;(
ze hebben de grens voor de keuze op examens op 21 jaar gezet, doe je dus licht examen (ookal ben je 41 ) moet je verplicht 2 jaar licht rijden, je mag al lessen met je 20, ook op een zware motor maar je examens moeten dan op een lichte motor plaatsvinden.

doe je na je 21e examens mag je bij het eerste examen kiezen of je voor een licht of een zwaar examen gaat (99% kiest zwaar, logisch)
 
We hebben hetzeflde systeem dan in Engeland (UK). Het is hier niet bepaald altijd een keuze of je examen doet op een lichte of zware motor. De meeste mensen doen hier van die intensieve cursussen en de meeste rijscholen willen dat je dat doet. Ook al is het niet prettig om die druk te hebben van na 4 dagen moet je al op examen en wat als je u-turns (keren op de weg) nog niet lekker zitten. Rijschoolhouders behouden zich het recht voor om je op een lichte motor examen te laten doen, allerlei redenen
(als ze denken dat je niet klaar bent, als ze geen geschikte motor voorhanden hebben (gecrasht de vorige dag of zo) of als je er te vaak afvalt voor wat voor reden dan ook. Ze hebben ook het eerste keer slagingspercentage hoog te houden en als er meer kans is dat jij dat op een 125 cc doet ipv een 500cc dan willen ze dus dat jij daar examen op doet, heel vervelend allemaal. Achteraf weet je precies hoe het in elkaar zit maar ja nu zit ik dus 2 jaar vast aan een restricted licence och ja zo ver heb ik er nog geen 'last' van gehad. De topsnelheid heb ik nog niet uitgeprobeerd geloof dat die 90 moet zijn terwijl de nationale snelheidslimiet 70 is (mijl).
 
Terug
Bovenaan Onderaan