Mini Project: GSXR 7-11 '91

Helemaal zwart met gepolijste velgen?

  • Ja

    Stemmen: 9 31,0%
  • Nee iets anders namelijk....

    Stemmen: 8 27,6%
  • Wat een k*t project laat hem lekker zo

    Stemmen: 6 20,7%
  • Grijs met zwart gepolijste velgen

    Stemmen: 3 10,3%
  • Huidige kleur stelling aanhouden

    Stemmen: 3 10,3%

  • Totaal aantal stemmers
    29
en een filter voor de karter ontluchting iemand een adresje?
Bij jou in de straat bij Automat hebben ze hele mooie kleintjes in de vitrine liggen!

Ben zeer benieuwd naar je achterwiel pk's en koppel met de org dynakit O-)
Heb je de gaatjes van je gasschuiven ook al opgeboord?en in elke schuif twee...


Gr Ron.
 
dit filtertje heb ik bij de automat gehaald op de baladelaan.

full
 
Bij jou in de straat bij Automat hebben ze hele mooie kleintjes in de vitrine liggen!

Ben zeer benieuwd naar je achterwiel pk's en koppel met de org dynakit O-)
Heb je de gaatjes van je gasschuiven ook al opgeboord?en in elke schuif twee...


Gr Ron.

Ik denk dat er op de bank iig aardig wat winnen is. Hopen dat die gevoeligheid voor de luchtvochtigheid eruit te krijgen is en het hikje wat soms voorkomt als ik ineens op het gas ga.

Gaatjes heb ik niet uitgeboord... volgens de handleiding was dat alleen van toepassing als je een Katana hebt.

Wat is het effect precies van het opboren?


Luchtfiltertje morgen maar ff scoren *D
 
Bij jou in de straat bij Automat hebben ze hele mooie kleintjes in de vitrine liggen!

Ben zeer benieuwd naar je achterwiel pk's en koppel met de org dynakit O-)
Heb je de gaatjes van je gasschuiven ook al opgeboord?en in elke schuif twee...


Gr Ron.


Was jou trouwens op de megameeting ? Heb je helaas gemist had graag je efe irl willen bewonderen :Y :9~
 
We riepen je nog toen je wegreed uit A'foort maar denk dat je het niet hoorde...

Edit: Was dit moment

full

 
We riepen je nog toen je wegreed uit A'foort maar denk dat je het niet hoorde...

Edit: Was dit moment

(Afbeelding)

Nee niet gehoord... heb je helemaal niet gezien tijdens de MM.

De enige foto van mij en me bike @ the megameeting :}


/edit: Sander heb je misschien ook het high ress piccie O-)
 
Laatst bewerkt:
Arno, ik heb idd nog ergens een plaatje van jou zien staan (vraag me niet meer waar) en die andere foto is idd van Fred... :W
 
Ik denk dat er op de bank iig aardig wat winnen is. Hopen dat die gevoeligheid voor de luchtvochtigheid eruit te krijgen is en het hikje wat soms voorkomt als ik ineens op het gas ga.

Gaatjes heb ik niet uitgeboord... volgens de handleiding was dat alleen van toepassing als je een Katana hebt.

Wat is het effect precies van het opboren?


Luchtfiltertje morgen maar ff scoren *D
http://www.dynojet.com/pdf/3136.pdf ...lees dees even is voor de GSXR1127!

Ik had al gaatjes geboord maar na de testbank heb ik ze groter geboord naar 3,0 en de gasnaalden 1 sleufje boven het midden en dat was een wereld van verschil...
De gaatjes van de gasschuiven opboren dus elke schuif twee gaatjes geeft een veel betere respons dus een betere reactie zodra je de gashandle opengooit...

Gr Ron.
 
Speling in achterzijde motor?


Nu mijn gixx weer klaar is worden er weer heel wat km gemaakt :] . Als ik alleen rijdt dan is er weinig aan de hand... ok je moet wat werken om haar goed de bochten door te krijgen :] :9 maar dat is niet zo gek voor een oude dame van 18 jaar :)


Als ik echter met duo rijd en ik pak een stevig bochtje waar wat hobbels in zitten dan krijg ik een rare zwabber in de motor B| die niet echt lekker aanvoelt. Net of er achter ergens speling opzit.

Mijn eerste gevoel zijn de achterbrug lagers :?
Er zijn onlangs echter ook nieuwe wiellagers ingekomen en een andere achterveer. Met de hand kan ik nergens speling ontdekken.

De achterbrug lagers zullen +/- 60.000km rustige O-) achter de rug hebben


Verder is hij tov het orgineel wel +/- 10 cm opgehoogt. Alleen dan zou ik ook last van de zwabber moeten hebben als ik alleen rij toch :?



Wie het weet mag het zeggen ;)
 
Laatst bewerkt:
Speling in achterzijde motor?


Nu mijn gixx weer klaar is worden er weer heel wat km gemaakt :] . Als ik alleen rijdt dan is er weinig aan de hand... ok je moet wat werken om haar goed de bochten door te krijgen :] :9 maar dat is niet zo gek voor een oude dame van 18 jaar :)


Als ik echter met duo rijd en ik pak een stevig bochtje waar wat hobbels in zitten dan krijg ik een rare zwabber in de motor B| die niet echt lekker aanvoelt. Net of er achter ergens speling opzit.

Mijn eerste gevoel zijn de achterbrug lagers :?
Er zijn onlangs echter ook nieuwe wiellagers ingekomen en een andere achterveer. Met de hand kan ik nergens speling ontdekken.

De achterbrug lagers zullen +/- 60.000km rustige O-) achter de rug hebben


Verder is hij tov het orgineel wel +/- 10 cm opgehoogt. Alleen dan zou ik ook last van de zwabber moeten hebben als ik alleen rij toch :?



Wie het weet mag het zeggen ;)
nou als hij goed rijd als je aleen rijd,en minder/niet goed rijd als je met zijn 2e rijd zou je eens kunnen probeern je veer wat minder stug in te stellen.er komt namelijk al snel 80 kilo bij als je iemand achter op hebt.

probeer het eens
 
Ik ga binnenkort maar eens naar Motorxtra om mijn achterveer af te laten stellen :) .. misschien dat een stuurdemper ook nog eea kan opvangen...

Dit weekend maar eens kijken :)



Even wat anders... ik kwam deze porno radiator cover tegen :9~
full


Zou dit gaan passen, ik heb een oliekoeler eronder zitten van een GSX1100F.. volgens mij zijn die krengen qua formaat allemaal aardig gelijk.. toch??
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort maar eens naar Motorxtra om mijn achterveer af te laten stellen :) .. misschien dat een stuurdemper ook nog eea kan opvangen...

Dit weekend maar eens kijken :)



Even wat anders... ik kwam deze porno radiator cover tegen :9~
(Afbeelding)

Zou dit gaan passen, ik heb een oliekoeler eronder zitten van een GSX1100F.. volgens mij zijn die krengen qua formaat allemaal aardig gelijk.. toch??
ik zou zeggen,pak een meetrol en meet je oli koeler op O-)
 
Vandaag was het dan zover de gixxer gaat op de bank *O* *O* *O*

Sinds een aantal weken loopt hij (naar mijn idee) op drie poten, goede resultaten had ik niet verwacht (integendeel).

Hier de resultaten ;( B|

full



Hij rijdt dan ook bij lange na niet zoals een maand terug.
Volgens de dyno meneer liggen de beroerde resultaten aan:

1. De 750 nokkkenassen. Volgens hem is de timing helemaal verkeerd
2. De carberateurs afstelling is redelijk alleen staat hij veels te rijk
3. één cilinder doet het niet (carberateur of bougie)


Aanbevelingen van Moto eemnes:

1. 1100f/r nokkenassen terug plaatsen.
2. Carbs afstellen (staat momenteel veels te rijk)

Kosten (prijs afspraak): 350 - 400 euro (moet ik zelf de nokassen regelen)

Wat ik dus niet snap is dat hij een paar maanden terug als een kanon ging. Met de 750 nokassen. Ik heb natuurlijk geen vergelijkings materiaal met een andere 1100cc / 1000cc motor maar hij was beduidend sneller als de 750.

Nadat we de zaken nog even doorgesproken hadden heeft hij nog een stukje gereden en volgens hem loopt hij dus wel op 4 poten :? .

Kortom ik heb zo me twijfels, voor me gevoel loopt hij dus echt op 3 cilinders, meer trillen in het blok en het geluid. Misschien dat de 750 assen iets vermogens verlies geven maar de slechte performence valt denk ik toch zeker niet alleen te wijten hieraan. Voorheen ging hij namelijk als een speer.

Kortom het zit me niet helemaal lekker, hij heeft me wel verzekerd dat na de plaatsing van de 1100 nokassen + afstellen van de carbs de boel weer helemaal optimaal is.

Het personeel was wel uiterst gast vriendelijk, en volgens mij hebben ze ook zeker kennis van zeken maar toch twijfel ik aan de diagnose. Of zou het toch een combinatie zijn van bovenstaande punten die de problemen veroorzaken?


Ik heb een vervolg afspraak op 8 juli, 19 juli ga ik namelijk de vogezen in.. en die wil ik wel betreden met 120bhp :Y





 
Laatst bewerkt:
Kan me niet voorstellen dat de nokassen dit veroorzaken aangezien hij een maand terug erg goed reed.

Kans is zeer groot dat je carb settings niet jofel zijn, dit kan heel goed komen door de weersverandering.

Aan de andere kant zou ik in ieder geval zelf de volgende dingen checken

- Compressie in de cilinders
- Onsteking per cilinder
- bougies vervangen

Daarna maar een de carbs afstellen. Je zei dat hij te rijk stond? wat voor sproeiers zitten er nu in dan?
 
Kan me niet voorstellen dat de nokassen dit veroorzaken aangezien hij een maand terug erg goed reed.

Kans is zeer groot dat je carb settings niet jofel zijn, dit kan heel goed komen door de weersverandering.

Aan de andere kant zou ik in ieder geval zelf de volgende dingen checken

- Compressie in de cilinders
- Onsteking per cilinder
- bougies vervangen

Daarna maar een de carbs afstellen. Je zei dat hij te rijk stond? wat voor sproeiers zitten er nu in dan?

Als de carbs settings niet goed zouden zijn dan zou er toch een dip in de vermogens afgifte moeten zitten. En de vermogensafgifte grafiek van de role on run ziet er toch best netjes uit :) . Ook zou een weersverandering toch niet zomaar 50pk :O wegsnoepen of zie ik dit nou verkeerd?

Ik heb geen idee wat voor maat sproeiers erin zitten. Standaard Stage III sproeiers.

Eerst idd de onsteking per cilinder maar eens controleren.


Jij bent nu de 3de incl mezelf die het nokassen verhaal in twijfel trekt..


Wordt vervolgd....
 
Laatst bewerkt:
heb je geen uitdraai van de air/fuel verhouding meegekregen?
daar zie je ietsje beter op wat er mis is met de afstelling :Y



gaan de gaschuiven wel helemaal open, want zoveel verlies is wel heel erg :X
mijn 750Fje poept nog meer paardjes uit *O*

EDIT: een standaard 600F waarschijnlijk ook al wel -O-
 
heb je geen uitdraai van de air/fuel verhouding meegekregen?
daar zie je ietsje beter op wat er mis is met de afstelling :Y



gaan de gaschuiven wel helemaal open, want zoveel verlies is wel heel erg :X
mijn 750Fje poept nog meer paardjes uit *O*


Air fuel meeting wel gedaan alleen vloog die sensor uit de uitlaat. vervolgens dat ding vast gehouden en volgens hem sloeg de meter helemaal uit, geen uitdraai gezien. Maar volgens hem klopte dat ook niet :?

Bij het uitrollen kwam er ook flink wat vlammen uit het hotcammetje.

Jammer dat de diagnose zo vaag is. Ik wil best 350 euro uitgeven als ik zeker weet dat het daadwerkelijk het probleem is en dat hij daarna goed is. Maar hoelanger ik erover nadenk hoe vager ik het begin te vinden allemaal.

Mijnes poept niet :P . Hijs aan de race... alleen niet echt in de positieve zin van het woord :+
 
Air fuel meeting wel gedaan alleen vloog die sensor uit de uitlaat. vervolgens dat ding vast gehouden en volgens hem sloeg de meter helemaal uit, geen uitdraai gezien. Maar volgens hem klopte dat ook niet :?

Bij het uitrollen kwam er ook flink wat vlammen uit het hotcammetje.

Jammer dat de diagnose zo vaag is. Ik wil best 350 euro uitgeven als ik zeker weet dat het daadwerkelijk het probleem is en dat hij daarna goed is. Maar hoelanger ik erover nadenk hoe vager ik het begin te vinden allemaal.

Mijnes poept niet :P . Hijs aan de race... alleen niet echt in de positieve zin van het woord :+
Ten eerste vind ik 350 euro veel geld en dan nog hopen dat het goed komt..
Ik zou zeker de 1100 nokken assen terug plaatsen...
Wordt de uitlaat bocht van de cil die niet mee doet wel heet?
Wat voor maat sproeiers is toch wel leuk om te weten!
Gas schuiven allemaal twee gaatjes 3,0mm?
Ik zelf zou naar Jerry vd Heijden in Woudenberg gaan is wie weet is ie iets goed koper en geeft ook goede adviezen tenminste voor mij want ik had 127,8 op het achterwiel met een na burner in de dempers maar hij zei al er kan nog 10% meer vermogen uitkomen bij wat te doen en dat heb ik gedaan en hij gaat nu als de brandweer :9~
Eerdaags ga ik weer een afspraak maken voor 1 run es even kijken wat er nu uit komt?ben ik toch wel beniewd naar!

Succes met zoeken naar de overige pk's ;)

Gr Ron.
 
MOET ER IN DEZE FIETS NIET FF EEN KNAPPE USD VOORVORK IN.
IK HEB ER NOG EEN VOOR JE.
WEL EEN HELE MOOIE OOK NOG VAN EEN GSXR 100 VAN 2002.
SPECIAL PRICE FOR YOU MY FRIEND.
full

GREATS RAY
 
Terug
Bovenaan Onderaan