SV650S 1999-2002 Gebruikerstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry dat ik jullie topic kom 'bevuilen', alhoewel.......ik rij een Cagiva Raptor 650, met het welbekende Suzuki 650 blok.
Mijn vraag : past een SV650 belly pan ook op een Raptor ?
Zelfde blok, zelfde bevestigingspunten..?
(zie foto's op pag.1, zwarte SV650).
 
Bij mij mag je komen passen, ik twijfel of die van mij (JMV) past, ivm je
uitlaatbocht die naar linkerdemper loopt.

De Kale


Deze is het
full
 
Ik heb zojuist wat foto`s op mijn pc gezet van mijn vakantie in Engeland van afgelopen week.
Ik heb daar met mijn SV650 twee circuitdagen gereden op Cadwell Park in Lincolnshire, online geboekt.
Ik zal even wat foto`s plaatsen zodat jullie een indruk krijgen van deze fantastische baan.
Er zitten enorme hoogteverschillen in, dus je moet wel een redelijk sterke maag hebben want je gaat op en neer :P
Ik kan wel zeggen dat ik nog nooit op zo`n mooie en technische baan gereden heb.
Zoals gezegd dus online geboekt bij Focused Events, perfecte organisatie ook.
Mischien een idee voor de mensen die wel eens naar Engeland op vakantie gaan om hier een keer een circuitdag te doen.
Ik weet dat dit niet helemaal thuis hoort hier, maar ik wou dit jullie niet onthouden ;)

(Afbeelding)
Mooie foto's man! Is dus wel goed bevallen zo te zien en zelfs met mooi weer! :o Zijn er verder nog actiefoto's gemaakt door Britse fotografen?
 
En vergeet niet je Braking Wave schijven... ;)

Jawel, maar die voegen niets toe qua remkracht.
Met de standaard schijven remde hij net zo hard als met de Brakings.
Het voordeel is dat ze koeler blijven en lichter zijn, en mooier natuurlijk.... :)

Verder zijn er idd wel meer foto`s gemaakt maar das allemaal een beetje meer van het zelfde, ik kan nog wel kijken of er nog wat leuks tussen zit.
Er is ook een onboard video gemaakt en ter plekke gelijk op DVD gezet, maar ik heb geen idee hoe ik dat filmpje op het forum moet zetten, mijn PC pakt de DVD al geeneens dus....
Zal wel aan mijn oude PC`tje liggen denk ik ;)
 
Nou het zal je verbazen maar het blok is nou juist nog het enige wat standaard is, buiten een dynojetje en de uitlaat maar dat telt niet mee natuurlijk ;)
Ik heb wel een 48 tands tandwiel erop zitten waardoor hij echt een heel stuk harder trekt, en die foto is op `de mountain` genomen, das een stuk op Cadwell waar het erg steil omhoog gaat waardoor je sowieso al makkelijker wheelie`s maakt.
Trouwens met dat tandwiel hoef ik nauwelijks onder te doen voor een Duc 748 op het rechte stuk en en ik kom nog steeds niet in de toeren begrenziger dus...
Verder is hij wel een stuk lichter als een standaard SV (zit rijklaar met alle olieen en brandstof op 162 kilo), dat helpt ook wel natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Nou het zal je verbazen maar het blok is nou juist nog het enige wat standaard is, buiten een dynojetje en de uitlaat maar dat telt niet mee natuurlijk ;)
Ik heb wel een 48 tands tandwiel erop zitten waardoor hij echt een heel stuk harder trekt, en die foto is op `de mountain` genomen, das een stuk op Cadwell waar het erg steil omhoog gaat waardoor je sowieso al makkelijker wheelie`s maakt.
Trouwens met dat tandwiel hoef ik nauwelijks onder te doen voor een Duc 748 op het rechte stuk en en ik kom nog steeds niet in de toeren begrenziger dus...
Verder is hij wel een stuk lichter als een standaard SV (zit rijklaar met alle olieen en brandstof op 162 kilo), dat helpt ook wel natuurlijk.


Ik dacht dat je met hete nokkenassen bezig bent geweest, is dat niks geworden ?
Wat beteft met het gewicht, met het verwijderen van de koplampen sectie en tellers ben je natuurlijk al een heel eind.

SV-Dilly
 
Nee met die nokkenassen ben ik idd even gestopt, ik wou eerst het rijwiel gedeelte helemaal naar mijn zin hebben omdat je daar toch de meeste tijdwinst mee boekt op een circuit.
Verder heb ik erg veel gewicht gewonnen door de wielen te vervangen door magnesium wielen (bij elkaar een kilo of 7 winst), subframe van alu ipv staal, koelventilator eruit, kleinere accu, heleboel dingen zoals kroonplaat, uitlaatsteun enz enz uitgefreest, lampen, dashboard, hier en daar wat titanium bouten en moeren, achterremklauw van brembo (veeeel lichter als standaard remklauw), geen standaard meer (ook anderhalve kilo!), alu clip-ons, enz enz.
Al die kleine dingetjes lijkt niet veel maar het is een optelsom en uiteindelijk scheelt het toch aanzienlijk.
 
welke onderkuip is dit precies? En wat kostte die?

Ik ben nu namelijk bezig met mijn rijbewijs en ga zoals het er nu naar uit ziet zo goed als zeker een SV650s kopen.

Sorry, geen idee, ik heb hem zo gekocht. Ik heb hem inmiddels al deels verbouwd: de kuip is er af en er zit een sbk-stuur op.
SV is zeker een goede keuze om mee te beginnen! :)
 
Ik ben van plan aanstaande maandag een SV650S uit 2001 te gaan kopen. Ik heb me al aardig georienteerd en ook kennissen gevraagd naar hun ervaring met de SV650S. Iedereen was super enthousiast over deze motor.

Nu weet ik dat je op de standaard dingen moet letten bij aankoop, maar zijn er ook nog specifieke dingen waar je echt op moet letten? Want ik dat heb ik nog niet echt kunnen vinden (of is deze motor gewoon echt zo super geweldig ;) )

O-)

die van mij kopen?????

(Afbeelding)

hier heb ik mijn beugel er nog op, en er zit nu een MDI undertail op *D
Net nieuwe ketting en MPP voorband :)
500 km terug stalen remleidingen :)
Wat kost die van jou dan? Want degene die ik ga halen heeft 8000km op de teller voor een zacht prijsje al zeg ik hetzelf. Maar misschien is jouw motor nog aantrekkelijker...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan aanstaande maandag een SV650S uit 2001 te gaan kopen. Ik heb me al aardig georienteerd en ook kennissen gevraagd naar hun ervaring met de SV650S. Iedereen was super enthousiast over deze motor.

Nu weet ik dat je op de standaard dingen moet letten bij aankoop, maar zijn er ook nog specifieke dingen waar je echt op moet letten? Want ik dat heb ik nog niet echt kunnen vinden (of is deze motor gewoon echt zo super geweldig ;) )Wat kost die van jou dan? Want degene die ik ga halen heeft 8000km op de teller voor een zacht prijsje al zeg ik hetzelf. Maar misschien is jouw motor nog aantrekkelijker...
-O-
die van mij is uit 2003 (overjarig 2002 model, dus met instelbare voorvorkvoorspanning ;) ). Maar er staan 17.000 km op '(

Ik denk dat ik er 4300 euro voor wil vangen. Voor dat geld krijg je wel een SV650S zwart (en die zijn sneller ;) ). Stalen remleidingen/MPP voor en nieuwe bling bling X-ring ketting nog geen 500 km. Verder zit er een Dynojet kit op. Een zwarte dubble-bubble ruit en een BOS tiet uitlaat met DB-killer. Kleine knippers voor en achter en een MDI undertail. Tevens hugger/belly pan en duoseat cover orgineel Suzuki.

Last but not least.... een MF stickert :Y

Achterband is een BT020, ik denk nu voor 70% nog goed. Natuurlijk heb ik de orginele uitlaat, ruitje en duobeugel nog liggen.

Ik hoor het wel, 8000 km en uit 2001 kan ik niet mee concurreren '(

Ik neem de SV maandag mee naar de Ride-out op Croix en daarna gaat die in de verkoop. Ik heb niet veel haast. Als ik geen intresse of redelijk bod krijg, ruil ik hem ws in.

Ik heb de SV nieuw gekocht en in 3 jaar altijd met veel plezier mee gereden. Nooit problemen gehad en in de steek gelaten (ik rij meestal wel met droog en warm weer ;) ). Voorvering is wel een punt van aandacht, ik heb net dikkere voorvorkolie erin laten lopen. Het is gewoon een leuke twin voor een aantrekkelijke prijs en hopelijk ben je zo verkocht op die heerlijk brul :9


@all: denken jullie dat 4300 een goeie prijs is voor me SV :?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan