===>Oldskool Gixxer topic '85 tot 95' deel 2<

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er hier nog iemand een gebruikt tandwiel liggen voor op een 5.5 inch velg (6bouts) bijvoorkeur 48 tands.

Jo,

Ik wil graag andere tandwielen op mn Gixxer 1100. Ik wil dat ie hard trekt, de top boeit me niet echt, tis namelijk een streetfighter.
Twee vraagjes:
Hoe groot moet ik nemen voor en achter ?
M'n blok is uit 87 en m'n achterwiel uit '91 ofzo, 17" in ieder geval. Dan kan ik zeker niet gewoon een complete set kopen ? Moet ik alles los bij elkaar kopen (voor- en achtertandwiel en ketting ?)

91 wiel heeft een 6 bouts tandwiel nodig ipv 5 bouten, tegen dat probleem ben ik nu ook aangelopen.

Voor -1 tand en achter +2 is denk ik wel aardig voor jou :P
 
Heeft er hier nog iemand een gebruikt tandwiel liggen voor op een 5.5 inch velg (6bouts) bijvoorkeur 48 tands.91 wiel heeft een 6 bouts tandwiel nodig ipv 5 bouten, tegen dat probleem ben ik nu ook aangelopen.

Voor -1 tand en achter +2 is denk ik wel aardig voor jou :P


heb wel een 6-bouts 42 liggen..
weet alleen niet of die op je standaard ketting past want zo te zien is het voor een huge motherfucker van een ketting :P

0818-C-42 staat erop :?
 
Ik heb m'n 85'er GSX-R750F ook maar weer eens opgewarmd. In de vorige rit die ik met de motor maakte (2 jaar geleden) maakte ik me zorgen over het blok, doordat er een irritante tik/rammel in zat. Ook de voorvork sloeg door. Door drukte heb ik geen tijd genomen om d'r eens goed naar te kijken, maar ik heb gisteren toch maar weer een stuk gereden.

Heerlijk!

De tik/rammel lijkt uit de (originele) uitlaat te komen: een los schotje of zo. Het geluid is er soms, en soms niet, heel lastig te reproduceren omdat het niet bij een constant toerental plaatsheeft. Soms bij 3500 toeren, maar als je het probeert weer niet. Soms bij 5000 toeren, maar als je het reproduceert weer niet... Afijn, de zorgen zijn weer wat minder. Maar als iemand een uitlaat heeft liggen...

De voorvork slaat door, en de rechter remschijf zit onder de olie. Qua kleur olie verdenk ik de voorvork, maar ik heb er nog niet echt naar kunnen kijken. Of moet ik ook even goed naar het anti-duik systeem kijken?

Daarnaast zag ik laatst op dit forum een foto langskomen met een 85'er met een prachtige kont:

full


Het is/was de motor van de broer van Gixtremist in september 2004. Hoe kom ik aan zo'n kont? Ik heb wel een kapje voor over/ipv. de duozit, maar zo'n kort kontje vind ik nog mooier.

Maurice
 
hoi,
ik heb nog van een GSX 1100 rw '93 wat spullen liggen :
oliekoeler
achterbrug kompleet (zonder wiel)
achterframe kompleet
achterkuip kompleet met verlichting (rood-zwart)

reactie's naar albinogreen@gmail.com :W
 
kan iemand mij misschien vertellen of er binnenkort ergens nog een oldskool meeting georganiseerd wordt.kan er op dit moment niks over vinden op mf.

gr ivo 8-) 8-) keep them roling

Bijlage: gix2.JPG
 
@maurice

denk toch dat het je seals in je voorvork zijn,gewoon even met de hand voelen aan de chromen gedeelte van je vork...je voelt het vanzelf(is nat)

volgens het wphb kan er eigenlijk weinig mis zijn met die stelknoppen,hooguit dat er lekkage KAN zijn via een ringetje die de boel afsluit maar dat komt weinig voor

kan je een piccie van je eigen brommer er op zetten????ik heb er ook eentje uit 85 een zwart/rode,ben benieuwd hoe de jouwe eruit ziet *O* *O* *O*

en als je echt een fan bent van een berg herrie wil ik misschien met je ruilen,want de mijne maakt echt een pokkeherrie,een beetje teveel als je net als mij om 5.45 wegrijdt......een JOEPIE moment voor me buurtjes....hou ze liever te vriend :Y :Y :Y
(LASER K1)
 
Ik heb m'n 85'er GSX-R750F ook maar weer eens opgewarmd. In de vorige rit die ik met de motor maakte (2 jaar geleden) maakte ik me zorgen over het blok, doordat er een irritante tik/rammel in zat. Ook de voorvork sloeg door. Door drukte heb ik geen tijd genomen om d'r eens goed naar te kijken, maar ik heb gisteren toch maar weer een stuk gereden.

Heerlijk!

De tik/rammel lijkt uit de (originele) uitlaat te komen: een los schotje of zo. Het geluid is er soms, en soms niet, heel lastig te reproduceren omdat het niet bij een constant toerental plaatsheeft. Soms bij 3500 toeren, maar als je het probeert weer niet. Soms bij 5000 toeren, maar als je het reproduceert weer niet... Afijn, de zorgen zijn weer wat minder. Maar als iemand een uitlaat heeft liggen...

De voorvork slaat door, en de rechter remschijf zit onder de olie. Qua kleur olie verdenk ik de voorvork, maar ik heb er nog niet echt naar kunnen kijken. Of moet ik ook even goed naar het anti-duik systeem kijken?

Daarnaast zag ik laatst op dit forum een foto langskomen met een 85'er met een prachtige kont:

(Afbeelding)

Het is/was de motor van de broer van Gixtremist in september 2004. Hoe kom ik aan zo'n kont? Ik heb wel een kapje voor over/ipv. de duozit, maar zo'n kort kontje vind ik nog mooier.

Maurice
stuur mij maar ff een mailtje heb wel een telefoon nummer voor je die dat heeft
 
kan iemand mij misschien vertellen of er binnenkort ergens nog een oldskool meeting georganiseerd wordt.kan er op dit moment niks over vinden op mf.

gr ivo 8-) 8-) keep them roling
Ja heb ik ook wel zin in. Als ik niet moet werken dan toch :X
Pakken we half eind augustus of half september ofzo.
Begin September zit ik 5 dagen in Assen voor de SBK :Y :Y :Y

Gr John die vandaag eerst de gsx-r gaat wassen en poetsen en vanavond nog eens lekker een stukje gaat touren O-) :W

Edit: Zit trouwens op 49.500km dus na de SBK de nokkenasketting maar eens vervangen, doe het gelukkig samen met een oom van me, want bij de dealer is dat niet te betalen.
Heb er vanaf Februari al 5500 km mee gereden en de zomer is nog maar net begonnen :Y
 
@maurice

denk toch dat het je seals in je voorvork zijn,gewoon even met de hand voelen aan de chromen gedeelte van je vork...je voelt het vanzelf(is nat)

volgens het wphb kan er eigenlijk weinig mis zijn met die stelknoppen,hooguit dat er lekkage KAN zijn via een ringetje die de boel afsluit maar dat komt weinig voor

kan je een piccie van je eigen brommer er op zetten????ik heb er ook eentje uit 85 een zwart/rode,ben benieuwd hoe de jouwe eruit ziet *O* *O* *O*

en als je echt een fan bent van een berg herrie wil ik misschien met je ruilen,want de mijne maakt echt een pokkeherrie,een beetje teveel als je net als mij om 5.45 wegrijdt......een JOEPIE moment voor me buurtjes....hou ze liever te vriend :Y :Y :Y
(LASER K1)

De rechter vorkpoot is inderdaad natter dan de linker, maar ik zie geen oliespoor van de vorkpoot naar de schijf. En toch is de schijf erg vettig... Afijn, maar even een setje voorvorkkeerringen regelen. Of meteen een andere voorkant erin :)

Qua uitlaat: Een blerpijp past mij ook niet echt, ik wil er ook mee naar het werk kunnen.

Foto:
gsxr-klein.jpg


Maurice
 
ik heb net een een setje gebruikte in de container gegooit ;)
met ketting, als je het wilt hebben moet je me even een mailtje sturen.
want ik rijd geen GSX dus kijk hier bijna niet.
dan haal ik het even uit de container snappie :Y
mag je zo hebben.....

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Je mail adres is onzichtbaar, maar als je even in de container zou willen graaien O-) ,

Is het een 6 bouts tandwiel? Hoeveel tands??

Als hij iets versleten is maakt het niet uit, zolang hij nog +/- 2000km mee kan is het goed. :)
 
hoi,
ik heb nog van een GSX 1100 rw '93 wat spullen liggen :
oliekoeler
achterbrug kompleet (zonder wiel)
achterframe kompleet
achterkuip kompleet met verlichting (rood-zwart)

*O* *O* *O* *O* reactie's naar albinogreen@gmail.com :W *O* *O* *O* *O*

ik weet niet hoeveel tanden er op zitten etc. , hij lag al weet ik veel hoe lang in mijn schuur.............en nu dus in de container.
zal morgen eens gaan graaien :9~
die 2000 km ga je wel redden hoor :]
mischien wel 100.000 :+
 
@ maurice

DAS EEN HELE MOOIE FIETS!!!!!!

dat er geen oliespoor van de vork loopt of de buitenpoten "droog" blijven klopt wel hoor,je moet er van uit gaan dat de vork olie eruit "geblazen" word,dus het komt er alleen uit als de vork met kracht inveert,deze "wolk" olie word dan door het rondraaiend wiel (werveling) aangezogen waardoor het op je schijven terecht komt,dus ik zou er maar niet meer mee rijden '(

tenzij er niks meer inzit maar dan is de wegligging helemaal k*t :(

even terzijde ik ben op zoek naar een normaal ruitje,ik heb een zwarte,ruilen? ;)
 
oja vergat ik nog...als je een andere uitlaat wil,deze fiets is uitgerust met een COMPLEET gelast systeem,dus effe een andere demper erop schroeven is er niet bij,of je moet het laatste gedeelte (demper en een stukkie tussenpijp) eraf flexen zoals bij mij :(
 
ik weet niet hoeveel tanden er op zitten etc. , hij lag al weet ik veel hoe lang in mijn schuur.............en nu dus in de container.
zal morgen eens gaan graaien :9~
die 2000 km ga je wel redden hoor :]
mischien wel 100.000 :+



Thnx! Zou ik hem eventueel morgen of overmorgen op kunnen komen halen? Ik ga donderdag met de soes op vakantie. Tenminste als de dealert hem klaar heeft :P

Hoe bedoel je alles kort dag :P
 
@ maurice

DAS EEN HELE MOOIE FIETS!!!!!!

dat er geen oliespoor van de vork loopt of de buitenpoten "droog" blijven klopt wel hoor,je moet er van uit gaan dat de vork olie eruit "geblazen" word,dus het komt er alleen uit als de vork met kracht inveert,deze "wolk" olie word dan door het rondraaiend wiel (werveling) aangezogen waardoor het op je schijven terecht komt,dus ik zou er maar niet meer mee rijden '(

tenzij er niks meer inzit maar dan is de wegligging helemaal k*t :(

even terzijde ik ben op zoek naar een normaal ruitje,ik heb een zwarte,ruilen? ;)
Dank je!

Ik vind het lastig om 'nee' te zeggen tegen iemand die me goede tips geeft, maar ik probeer 'm origineel te houden. 't Is de GSX-R waarmee het allemaal begon, en met de mooiste kuip. Of iig terug te kunnen brengen in originele staat.
Daarom ook de terughoudendheid om uitlaat te ruilen.

Maurice
 
Thnx! Zou ik hem eventueel morgen of overmorgen op kunnen komen halen? Ik ga donderdag met de soes op vakantie. Tenminste als de dealert hem klaar heeft :P

Hoe bedoel je alles kort dag :P

ja is goed, hoe laat ongeveer?
ik ben overdag thuis, en tot 19.30 want ik werk s'nachts
geef me anders even een belletje op 0614985763
als ik niet op neem lig ik dus te slapen en moet je even wat inspreken :Y
 
Dank je!

Ik vind het lastig om 'nee' te zeggen tegen iemand die me goede tips geeft, maar ik probeer 'm origineel te houden. 't Is de GSX-R waarmee het allemaal begon, en met de mooiste kuip. Of iig terug te kunnen brengen in originele staat.
Daarom ook de terughoudendheid om uitlaat te ruilen.

Maurice
dat is het helemaal niet,je hebt toch nee gezegd. :+ :+ :+

ik ben met hetzelfde bezig,dus zo vreemd is het niet om de originele spullen te behouden.ik ben zelf bezig met een andere set velgen (17") me eigen wieltjes gaan dan naar zolder,die hou ik lekker zelf ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan