Het grote BANDIT topic - deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
lol..... :X ... en dat is 1 op hoeveel?

:W

Ik rij zelf alleen stukken voor fun, dus ik rij nooit langdurig tussen de 6 en 7 duizend toeren, dus zou het echt niet weten.

Het kan me ook niet schelen eerlijk gezegd, hobby's kosten nu eenmaal geld :Y

Denk dat iemand die woon-werkverkeer over de snelweg rijd het wel weet...
 
Mooie pic Zandor, toegevoegd :Y

Ik rij meestal rond de 1:14, tank altijd rond de 190 km op de dagteller en dan 21 a 24 euro betalen. Geen idee wat de benzineprijs is, maar dan zie je hoeveel liter ik tank en kun je terugrekenen ;)

Rij alleen nooit 'rustig', dus geen idee hoeveel je verbruikt bij max ~7.000 toeren :P

Vraagje,

mijn voorvorkpoten zijn krom gegaan en nou ben ik op zoek naar nieuwe. Heb ze gevonden op Siccama Sales.nl voor 114 eutjes. Wel een redelijke prijs dacht ik zo. Past de voorvork van een 1200 ook op een 600?


Grtz
1200 heeft dikkere voorvork, maar misschien past het wel O-)
 
Eindelijk is het gelukt om een kneedown te maken op m'n Bandit, rechter kneeslider ontmaagd :]
 
Ik doe zelf veelal woon-werk verkeer op een bandit uit 2001, lekker doorrijden en rij 1:22 ongeveer :o en dat met inmiddels ruim 80K op de klok :)


Dank u :}

Me ma haar bandit gebruikt dus 1 op 14 met veel geluk, dat terwijl ze toch redelijk rustig rijd.

maar ff mee trug naar de dealert dan.
 
Ik ben net nieuw hier op het forum, dus hierbij post ik meteen de foto van mijn bandit uit 2001. Ik heb hem sinds Maart '06. Echt super!


full


full


full
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net nieuw hier op het forum, dus hierbij post ik meteen de foto van mijn bandit uit 2001. Ik heb hem sinds Maart '06. Echt super!


(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

Welkom ferrycool, ziet er netjes uit die Bandit. Ik zal 'm erbij zetten in de openingspost 8-)

*O* *O*
is het uiteindelijk toch gelukt......gefeli.....
*O* *O*

Thx :P Ben een tijdje op klaverblad Hoevelaken blijven hangen om het voor eens en voor altijd goed te doen :+ Verschillende zithoudingen geprobeerd, ene keer verzitten met kont naar voren... kont naar achteren _O- Daarna eindelijk de juiste houding gevonden *D Ik ben klaar voor 19 sept. :}
 
Thx :P Ben een tijdje op klaverblad Hoevelaken blijven hangen om het voor eens en voor altijd goed te doen :+ Verschillende zithoudingen geprobeerd, ene keer verzitten met kont naar voren... kont naar achteren _O- Daarna eindelijk de juiste houding gevonden *D Ik ben klaar voor 19 sept. :}

Mij is het nog steeds niet gelukt, ik rij regelmatig bochten bij het einde van de A4 (Delft) en volgens een vriend met wie ik regelmatig rijd scheelt het nog maar een heel klein stukje, maar moet ik me knie beter uitsteken...
maar helaas nog niet gelukt '(

Hoe ben je uiteindelijk gaan zitten?
 
Hoe ben je uiteindelijk gaan zitten?

Is lastig om te zeggen hoe ik zit wanneer ik aan het knieen ben. Is ook een beetje bocht afhankelijk denk ik.

Op rotonde's hang ik er meer naast dan op klaverbladen bijvoorbeeld omdat op rotonde's de snelheid een stuk lager is. Je kan dus op rotonde's niet heel erg schuin gaan met je fiets omdat je anders gewoon omflikkerd. De rotonde laat hogere snelheden niet toe. Op klaverbladen (of op het circuit) ligt de snelheid velen malen hoger (snelheden van + 100 km/u) omdat de weg dat wel toelaat. Beetje vaag gelul allemaal.......maar wel begrijpelijk, toch?

Mijn algemene knee-down zithouding: kont iets verzetten (in de richting van de bocht), bovenlichaam bijna tegen de tank aan, hoofd dichtbij het stuur, voet (aan de binnenzijde van de bocht) met de tenen op het steppie en weinig tot geen druk geven, voet (aan de buitenzijde van de bocht) met het midden op het steppie en druk geven, been (aan buitenzijde) tegen de tank, arm (aan buitenzijde) zo dicht mogelijk richting tank (= stuurbreedte afhankelijk uiteraard) en het allerbelangrijkste GAS BLIJVEN GEVEN (de druk op het achterwiel houden).......
 
Mij is het nog steeds niet gelukt, ik rij regelmatig bochten bij het einde van de A4 (Delft) en volgens een vriend met wie ik regelmatig rijd scheelt het nog maar een heel klein stukje, maar moet ik me knie beter uitsteken...
maar helaas nog niet gelukt '(

Hoe ben je uiteindelijk gaan zitten?

Kont naar achter!! *D

Ik zat eerst altijd helemaal tegen mijn tank aan en dan mijn lichaam om de tank heen de bocht in draaien. Dat werkte dus niet, want dan komt mijn steppie tegen de grond en ik kan dan mijn knie uitsteken wat ik wil maar die komt never nooit niet in tegen het asfalt :N Later sprak ik met iemand anders (rijdt welliswaar op een supersport magoed) en die zei dat het hem zelf beter lukte als hij een beetje naar achteren gaat zitten :Y (dat bedoelde ik dus met kont naar voor en kont naar achter in mijn eerdere post ;) )

Geen idee of het een beetje overkomt als ik het op het forum typ, maar wat ik dus doe is (even van rechterbocht uitgaan):

- Kont een stuk naar achteren
- Zo VER mogelijk naar rechts gaan verzitten

Met zo ver mogelijk bedoel ik dat je linkervoet dan in het midden op het steppie staat, je knie in de tankholte en de rest van je linkerbeen zit dan waarschijnlijk helemaal langs linkerkant van je motor en deels tegen de linkerkant van het zadel. Hierdoor klamp je jezelf zeg maar vast aan de motor. En dan bedoel ik dus echt zo ver mogelijk, als je nog verder zou verschuiven dan staat je linkervoet niet meer op het steppie.

Rechtervoet met de buitenkant op het stepje, op zo een manier dat je eigenlijk op je schetsplaat staat. Normaal staat je hak zeg maar op de grond (als je niet op de motor zit ;) ), nu moet je doen alsof je op de schetsplaat staat. Dan knie zo ver mogelijk naar buiten, motor omgooien in de bocht en ver vooruit kijken. Echt ver, je hoofd gewoon 90 graden naar rechts draaien en gas geven. Wachten tot je schraap hoort voelt en je hebt 'm :W

Bovenstaande is de extreme omschrijving van het hangen, gaat er alleen even om dat je een kneedown hebt gemaakt. Als je het eenmaal hebt gedaan moet je uitzoeken wanneer je stepje in deze houding tegen de grond komt en dan op basis daarvan gaan hangen om kneedowns te maken. Dan heb je een mooi ijkinspunt om schuin te gaan voortaan, knie tegen de grond = niet meer verder afschuinen.

Als ik jou was zou ik ook gewoon naar een mooi klaverblad gaan als het leeg is. 270 graden bochten, alle tijd om rustig af te schuinen en als het niet lukt ben je zo weer bij de volgende bocht (plus je kunt heel mooi ver vooruit kijken).

Tot zover, Hicham ... bla bla bla bla
blahblah.gif
:+

Damn, ff op preview geklikt... heb ik dat allemaal getypt?? :X
 
Laatst bewerkt:
BBIL heeft ook al gereageerd zie ik, die doet het toch iets anders dan ik :P Denk dat het o.a komt omdat hij langere benen heeft, is makkelijke KD'en ;)
 
BBIL heeft ook al gereageerd zie ik, die doet het toch iets anders dan ik :P Denk dat het o.a komt omdat hij langere benen heeft, is makkelijke KD'en ;)

tssssssss........wil je suggeren dat wanneer ik kortere benen zou hebben ik niet zou kunnen KD-en????







;) O-)
 
tssssssss........wil je suggeren dat wanneer ik kortere benen zou hebben ik niet zou kunnen KD-en????







;) O-)

Het maakt het er iig niet makkelijker op O-) :P

Wat jij doet (bovenlichaam tegen tank) werkt bij mij gewoon niet. Misschien kan het wel, maar het is me zo nooit gelukt. Heb ook het gevoel dat ik de feeling met mijn motor mis dan. Mede omdat ik, in tegenstelling tot een supersport, mijn buitenste arm niet op de tank kan leggen. Door de superbike stuur blijft je arm lekker in de lucht bungelen :+

Als ik een beetje naar achteren ga zitten dan komt een groot deel van de buitenste been tegen de de motor te staan en langs het zadel. Daardoor heb je nog een groot contactoppervlak en heb je niet het gevoel dat je motor heel ergens anders is dan je lichaam :Y

Ah fijn, dit is niet iets voor een forum maar om in het echt uit te proberen en analyseren :]

Tijd voor een kneedownmeeting? _O-
 
:W Hallo.

Vraagje: Wat gebruikt een Bandit 600 ongeveer bij rustig (tot ongeveer 6-7000 toeren) rijden.


Zal waarschijnlijk 1 op 18-19 zijn. Ik rij vrij constant boven de 7000 toeren en dan is het verbruik +- 1 op 17,5

Vraagje,

mijn voorvorkpoten zijn krom gegaan en nou ben ik op zoek naar nieuwe. Heb ze gevonden op Siccama Sales.nl voor 114 eutjes. Wel een redelijke prijs dacht ik zo. Past de voorvork van een 1200 ook op een 600?


Grtz

Nee past niet, poten van het 1200 model zijn 43mm ipv 41mm. Misschien dat een complete voorkant (poten + t-stuk en kroonplaat) wel past aangezien beide modellen hetzelfde frame hebben!

Eindelijk is het gelukt om een kneedown te maken op m'n Bandit, rechter kneeslider ontmaagd :]

Gefeliciteerd!

Mooi verhaal van dat KD, nu ook de wheely versie AUB! :P
 
Gefeliciteerd!

Mooi verhaal van dat KD, nu ook de wheely versie AUB! :P

Volgens mij heb ik dat al een keer gedaan in een vorig Bandit topic ;) Wheelietraining kun je het best doen met iemand die het wel al kan. Ff kijken of ik mijn oude post kan terugvinden. Kan ik 'm in de openingspost zetten samen met de kneedown howto en eventueel ook technische howto's 8-)

JA.....19 september toch???!!!

Oh ja *D :P
 
Kont naar achter!! *D + een heel verhaal....

Ik ga juist altijd helemaal naar voren zitten idd!
Vorig jaar op circuitdag gehoord dat dat zo zou moet, tegen de tank aan en dan ernaast gaan hangen en je hoofd ongeveer naast je stuur!!!

Maar op die manier nooit een knie tegen het asfalt, en altijd mijn stepje :(

Toch maar eens proberen zoals jij beschreef, wie weet :)
 
Volgens mij heb ik dat al een keer gedaan in een vorig Bandit topic ;) Wheelietraining kun je het best doen met iemand die het wel al kan. Ff kijken of ik mijn oude post kan terugvinden. Kan ik 'm in de openingspost zetten samen met de kneedown howto en eventueel ook technische howto's 8-)Oh ja *D :P

Jij kan het, je moet het in mijn bijzijn maar een keertje voordoen :Y
(ik woon trouwens niet zo gek ver uit de buurt...)
 
signature klopt, komt omdat ik wel eens op een 25kw motor rijd (die niet van mij is). Mijn B heeft +- 85 krukaspk's
 
Op de foto's kun je goed zien dat je nog een heel stuk moet verzitten :Y

signature klopt, komt omdat ik wel eens op een 25kw motor rijd (die niet van mij is). Mijn B heeft +- 85 krukaspk's

Keej, dan is't goed ;)

Als het weer niet meer zo slecht is dan kunnen we misschien afspreken. Ik ben iig 19 september op Zandvoort te vinden, waar ook een aardig grote parkeerplaats is om op te kloten :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan