Honda cbr125

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zijn waarschijnlijk goede motoren maar ik zou later toch liever iets met een moderner uiterlijk hebben. Ik ben namelijk niet zo aan die blokkige ontwerpen.

Een Honda Hornet vind ik ook wel iets hebben. Het enigste waar ik een beetje mee inzit is, als ik later toch zou een zwaardere motor kopen ( bv Hornet ) dan zou die al direct volvermogen zijn en ik vraag me af of dat dan geen te grote stap is. Van 13 pk naar 91 pk.

die stap is opzich wel te doen hoor, maar je moet zelf weten wat je kan en wat niet. Al eens gedacht aan een honda cb-1. Voor mijn ervaring rijd een cbr 125 meer als een brommer dan als een motor! En ik vind het best een gevaarlijk ding :Y
 
91pk is heel netjes hoor, niet asociaal veel. Een 600cc 4 cilinder is eigenlijk de 'modale' motor. Goed hanteerbaar, niet asociaal veel vermogen, toch een top van boven de 200km/u. Het zal wel een aardige stap zijn van een 125cc 1 cilinder naar een 600cc 4 cilinder, maar goed de CBR is zoals hulksje al zei gewoon een brommer die wat harder kan. Een gevaarlijk ding? Dat niet, maar je moet wel je hersens gebruiken ipv je kloten tijdens het rijden. Inhalen moet je bijna niet doen. Je komt waar je wezen moet, een perfect zeer goedkoop vervoersmiddel van a naar b en zeker in de stad !

Maar Gloin, je kan ook nog kijken hoe bijv. 2 cilinders rijden. Ik vind het zelf een stuk fijner, minder hoge toeren, lekker koppel onderin.... alleen een lagere topsnelheid maar dat intereseert mij weinig. Een kruissnelheid van 130-140 ben ik tevreden mee. En dat is ook prima met bijv een GS500e of ER-5 te halen. Zou het niet erg vinden om daar weer op te moeten rijden (wel vol vermogen).
 
Een gevaarlijk ding? Dat niet, maar je moet wel je hersens gebruiken ipv je kloten tijdens het rijden.

als ik rijd dan kloot ik me niet hoor, tis maar als ik ernaast sta :Y . maar ik vind het een gevaarlijk ding, ik voel me veel veiliger op mijn 600cc. als ik met de cbr rijd heb ik echt het gevoel dat ik ieder moment op mijn plaat kan gaan...
 
Zo'n gevoel had ik vroeger als ik van mn Suzuki TSX op een Puchje of Tomos stapte. Schijtte zowat in mn broek met 70km/u op zo'n smalle puch.

Maar ik voel me compleet veilig op de CBR, ondanks dat mijn DR een stuk groter is (maar toch eigenlijk ergens een brommer blijft) :P
Kwestie van gewenning dus, maar voor dat jij er aan bent gewend, rijd je alweer op je eigen motor (weet niet hoe zwaar deze beschadigd is door het vuur).
Ik gooi en smijt met die CBR, niet normaal ;) Vooral om de gang er in te houden, niet teveel het gas loslaten en zeker hard de bochten in gaan. Heerlijk !
 
Voor CBR125 rijders met weinig geld, maar die toch een ander geluidje willen hebben ;

Bij www.louis.de is er een bolt-on demper te koop voor 99,95 euro.
Het is een restpartij, dus op = op. Mooi voor een harder geluid, db-killer kan je losschroeven. Niet duur, alleen geloof wel dat je het makkelijkste met een creditcard kan betalen. Heb er zelf 2x besteld en elke zending was binnen 6 werkdagen binnen.
 
Eindelijk onze cbr terug. *O*

Nieuwe bobijn, nieuwe alternator en nieuwe regulator.

Hopelijk zijn alle batterij en start probs nu voorbij.

De dealer heeft zelf een week rondgesnort met onze cbr en zie dat hij geen problemen gehad heeft. Thumbs up dus.

Oh ja, misschien ligt het aan de nieuwe goede bobijn maar onze cbr rijdt nu 10km sneller. :Y


Leukste van al is dat alles zonder discussie in garantie vervangen is, leve onze dealer, jahij mag er wezen. :}
 
Ik vind die CBR 125 R best een mooie fiets hoor!
Ik zit er zelf ook serieus aan te denken er een te kopen, eerst maar eens in de motorzaak kijken naar zijn afmetingen :9

Voor 2700 hebje goed spul, 4 takt, nieuw, 2 jaar fabrieksgarantie, na 2 jaar magje toch op een zware en doe je hem weer weg, of hou je um :9 altijd leuk.

Iedereen loopt wel te zeiken te weinig vermogen, te veel snelwegen in nl, maar of dat laatste nou ook zo is....

Als je op het boerenland in drenthe of groningen woont wel ja, maar hier bij eindhoven en in noord en zuidholland is dat echt wel anders.

Gewoon leuk beginnersfietsje, geen gezever en al die rs-125 rijders moete nie zeveren over de dikte, want bij de cbr125r verw8 je dan ook geen supergeluid wat de meeste mensen bij een rs wel doen en zichzelf in zun broek schijten van het lachen...

aanvalle })

Het is een budgetbike. Echt geen kwaliteit dus.
Heb je de bandjes gezien die erop zitten? 2 cm breden dan die op een mountainbike man!
 
Het is een budgetbike. Echt geen kwaliteit dus.
Heb je de bandjes gezien die erop zitten? 2 cm breden dan die op een mountainbike man!

Je hebt in elk geval het verstand van een aardappel, dus je doet je naam eer aan.
De breedte van een band geeft toch echt niet de kwaliteit aan.

Het blijft een Honda en motorisch en qua afwerking is de CBR125 de beste 125cc 4 takt op dit moment. Daar kunnen Yamaha, Suzuki, MZ en Hyosung een puntje aan zuigen, zeker omdat dit ook de goedkoopste 125cc'er is op de markt.

Ik hoop dat je verder nog wat nuttigs te melden hebt? :Z
 
Het is een budgetbike. Echt geen kwaliteit dus.
Heb je de bandjes gezien die erop zitten? 2 cm breden dan die op een mountainbike man!

Hhmm, je zult nog moeten werken aan je openingszinnen want nu maak je jezelf niet echt geliefd onder je mede Honda-rijders...




:W
 
ben wel geen honda rijder en alle respect voor honda het zijn degelijke afgewerkte machines.ze zijn allemaal tegenwoordig vrij goed afgewerkt.heb een jaar een hyosung comet 125gt gehad en ook al op een cbr 125 en mz gereden dit zijn degelijk afgewerkte machines die best de concurrentie aankunnen :] }) en zeker niet moeten onderdoen
ja ik weet het,nu ga ik van alle verhalen mogen aanhoren van horen/zien/zeggen:" jamaar ik heb eens iemand gekend" of "zelf op een hyosung gereden" en de "kwaliteit dit en dat" en "na 1 week had ie al dit en dat"... |( |( O-) *O*
kon t me niet laten moest mijn vorig merk toch ook verdedigen he }) :9
 
ben wel geen honda rijder en alle respect voor honda het zijn degelijke afgewerkte machines.ze zijn allemaal tegenwoordig vrij goed afgewerkt.heb een jaar een hyosung comet 125gt gehad en ook al op een cbr 125 en mz gereden dit zijn degelijk afgewerkte machines die best de concurrentie aankunnen :] }) en zeker niet moeten onderdoen
ja ik weet het,nu ga ik van alle verhalen mogen aanhoren van horen/zien/zeggen:" jamaar ik heb eens iemand gekend" of "zelf op een hyosung gereden" en de "kwaliteit dit en dat" en "na 1 week had ie al dit en dat"... |( |( O-) *O*
kon t me niet laten moest mijn vorig merk toch ook verdedigen he }) :9

Ik heb niet op de MZ en Hyosung gereden, in de Moto73 kwam de CBR125 als beste uit de test. Had ook te maken met bijv. toerentallen op de snelweg, maar ook de schakelbak. De MZ zou vaak misschakelen etc. In elk geval heb je voor 2690-2890 euro een goede Honda vergeleken met de 4000 euro's die je neertelt voor een Hyosung of MZ.
 
tja testen sta ik eigenlijk wat conservatief tegenover.ze testen een motor maar hoelang?heb zelf jaar lang op een hyosung gereden en heb er veel mensen slechts over vertellen,nou ik had er geen enkel probleem mee eigenlijk,starte vlotjes in de barre vries koude,zo goed als steeds van de eerste keer,raar dat ik een 2e maal moest proberen,schakelde als boter en nooit misschakeld ofzo tegenover die mz dan wat je bedoeld.ka nzijn dat ze juist pech hadden met die mz dat die misshakelde toen ze die test deden en dit geeft natuurlijk geen goede indruk,maar bij mijn weten heb i ker toch nog niet over klagen dus zal het geen groot probleem geweest zijn naar mijn mening.ikdenk ook dat geen enkele motor t zelfde is gemaakt(niet cbr125,niet mz...)ik bedoel de maandagmorgenziekte :-) de ene heeft pech met zijn motor en heeft vaak mankementen de andere dan weeral niet en rijd probleemloos,denk dat je gewoon geluk moet hebben is net zoals met een auto he :] }) ps:de comet is geen 400euro hoor,staat 3485euro,nog altijd veel meer dan een cbr125 dat wel |( :? maar in ruil krijg je wel een volwassen looks(maar das mijn persoonlijke mening welteverstaan) _O- *D wil hier geen offtopic starten hehe })
 
Je hebt in elk geval het verstand van een aardappel, dus je doet je naam eer aan.
De breedte van een band geeft toch echt niet de kwaliteit aan.

Het blijft een Honda en motorisch en qua afwerking is de CBR125 de beste 125cc 4 takt op dit moment. Daar kunnen Yamaha, Suzuki, MZ en Hyosung een puntje aan zuigen, zeker omdat dit ook de goedkoopste 125cc'er is op de markt.

Ik hoop dat je verder nog wat nuttigs te melden hebt? :Z

I'm with JK. :W

Met dat idioot bugdetbrommerke met smalle bandjes heb ik een maand geleden een man op zijn splinternieuwe bmw rt in zijn mooie bmw motopak te kakken gezet.

Drie bochten genomen en meneer kwam zwalpend achtergereden. :Y
Op het rechte stuk reedt hij daarna logischerwijze weg van mij maar na elke bocht kwam ik weer bij hem gedag zeggen. _O- (en dan ben ik nog lang geen Rossi op de baan).

Een mens mag niet altijd op het uiterlijk afgaan. B|

Voor die prijs vindt ik dat je vreselijk veel fun en waar voor je geld krijgt.
Reuze voordeel is dat die fietsbanden bijna niets kosten als je ze moet vervangen. :Y

 
I'm with JK. :W

Met dat idioot bugdetbrommerke met smalle bandjes heb ik een maand geleden een man op zijn splinternieuwe bmw rt in zijn mooie bmw motopak te kakken gezet.

Drie bochten genomen en meneer kwam zwalpend achtergereden. :Y
Op het rechte stuk reedt hij daarna logischerwijze weg van mij maar na elke bocht kwam ik weer bij hem gedag zeggen. _O- (en dan ben ik nog lang geen Rossi op de baan).

Een mens mag niet altijd op het uiterlijk afgaan. B|

Voor die prijs vindt ik dat je vreselijk veel fun en waar voor je geld krijgt.
Reuze voordeel is dat die fietsbanden bijna niets kosten als je ze moet vervangen. :Y


ik geloof er helemaal niets van of:

-die man wou gewoon niet 'racen' (als je het racen kunt noemen |( )
-die man moet enorm slechte chauffeur geweest zijn
-zijn motor en banden waren mss nog koud
 
koop geen cbr 125 is een fiets met een motor. Heeft 10 pk en is echt niks.
Ziet er ook niet uit als een motor en als je hem wil verkopen krijg je er niks voor. Ga voor een cagiva mitor..... :}
 
koop geen cbr 125 is een fiets met een motor. Heeft 10 pk en is echt niks.
Ziet er ook niet uit als een motor en als je hem wil verkopen krijg je er niks voor. Ga voor een cagiva mitor..... :}

Ga jij lekker naast Aardappel zitten.
Je hebt wel een grote bek met je Cagiva Mito, maar een wheelie maken? Ho maar !
Iets wat op een CBR125 dus wel kan.

Liever een motortje met 10pk die eruit ziet als een schakelbrommer, dan een 125cc Cagiva Mito die eruit ziet als een Ducati, maar het vermogen en geluid heeft van een bromfiets. De CBR125 doet qua uiterlijk en vermogen zichzelf tenminste nog eer aan, ipv dat ie iets uitstraalt wat ie niet is of kan zijn.

Zeker nooit gehoord van 'wie het kleine niet eert...' ?
 
Jongens toch ,wat een gelul.
Als je een cbr een stom brommertje vindt ga dan ergens anders gaan zagen.
Ik dacht dat dit een forum was voor interessante dingen te weten te komen.
dus aardappel en
motor-muis f##ck o@@
dank u
 
Ga jij lekker naast Aardappel zitten.
Je hebt wel een grote bek met je Cagiva Mito, maar een wheelie maken? Ho maar !
Iets wat op een CBR125 dus wel kan.

Liever een motortje met 10pk die eruit ziet als een schakelbrommer, dan een 125cc Cagiva Mito die eruit ziet als een Ducati, maar het vermogen en geluid heeft van een bromfiets. De CBR125 doet qua uiterlijk en vermogen zichzelf tenminste nog eer aan, ipv dat ie iets uitstraalt wat ie niet is of kan zijn.

Zeker nooit gehoord van 'wie het kleine niet eert...' ?
zie sig
8-)
 
koop geen cbr 125 is een fiets met een motor. Heeft 10 pk en is echt niks.
Ziet er ook niet uit als een motor en als je hem wil verkopen krijg je er niks voor. Ga voor een cagiva mitor..... :}

Hahahahahahaha, jij bent grappig :9~ :9~ :9~

Je hebt nog maar pas een Cagiva mitoR zoals je het zelf zegt en je blaast al hoog van de toren. Leer eerst maar eens de randjes van je banden rijden voor je iets zegt, ok?

Toch altijd leuk hé, van die onderlinge vetes tussen appie's, mito's en cbr *O*

The show must go on...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan