Het grote MF motorscooter topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
heheh ineke is beledigd......ja sorry hoor.......mijn mening kun je ook respecteren. Iedereen moet tuurlijk op rijden wat ze zelf willen.

Ik betrap mezelf er ook wel op dat ik niet altijd een motorscooter groet. Heb er toch een andere gevoel bij op de een of andere manier :?
 
Laatst bewerkt:
wat een drukte hier, revival of motorscooter ;)

praktisch,zuinig,snel,gemakkelijk,relatief goedkoop en sommige zien er gewoon lekker uit en je bent geen eenheidsworst.

p.s. er heeft nog nooit een BMW-rijder naar mij gezwaait, so what? :? (bedienungsanleitung: halten sie unbedingt immer, zur aller zeit BEIDEN hÄnden an das stuer)

:P
 
Ja sorry hahaahah ik kon het niet laten. Snap uberhaupt niet waarom mensen motorscooter rijden. Heb het wel eens gedaan in Thailand en Italie en vind het zo saai!
Ik schreef het ook al in een ander topic maar hier nog maar eens

Elke dag door de file, dan is een automaat zeer handig.
Elke dag hetzelfde stuk weg vol met Spee rakkers, dan is een fiets met 120 max erg handig.
Het is zeer wendbaar.
Het zit als op een stoel.
Kosten van nieuwe banden, 45 euro per band.
Laptop en zelfs een gewone pc passen onder het zadel. Bij mij past zelfs een boormachine onder het zadel naast mijn gewone werktas.
Als de hoofdrijbaan helemaal vast staat, dan pak ik gewoon het fietspad.
En als laatste, het rijdt 1 op 25/30. Scheelt mij bijvoorbeeld 75 euro per maand aan benzine in deze tijden (benzine was toen 1.40)

 
Laatst bewerkt:
Bij deze wil ik toch opmerken dat er toch een flink deel motoren naar me zwaaien, al kan ik bij voorbaat choppers en supersports daar niet bij rekenen.

Elke morgen naar het werk wordt ik ingehaald door een bandit en die zwaait altijd naar me.

Soit, ik merk zelfs dat heel wat motorscooters zelfs niet zwaaien. En dan ben ik daar de hele dag niet goed van... :N
Wat betreft dat groeten : dat was een van de eerste dingen die me opvielen toen ik met mijn Xmax 250 begon te rijden : ik werd terug gegroet door andere motorrijders. :] :]
Op mijn Vespa ET4 kreeg ik amper aandacht van andere motorrijders, maar de Yamaha ziet er op één of andere manier weer "groetable" uit *O* *O*
 
Hoi,

weet iemand toevallig het verschil tussen yamaha majesty yp125 en dan hetzelfde type met als toevoeging "r" (dus: yp125r)
waar staat die R voor? :9~

Ongezouten meningen over dit scootertje zijn meegenomen.....

einde bericht

Dank u |(

Ik rijd met een Majesty 125cc, fabrieksnaam YP125E, een scootertje zou ik het niet noemen maar eerder een scooter (2 volwassen kunnen er uren opzitten zonder kramp te krijgen).
Er is ook een 180cc versie maar deze is hier niet te verkrijgen
De Skyliner van MBK is het zelfde model enkel dus met een andere naam.
Hij gaat best al een tijdje mee op de markt, jaarte of 2 terug heeft hij een lichte update gekregen.
Iets andere snuit (aanpassing lichten), vernieuwd dashboard (lichtschakelaar is weggelaten wel gevaarlichten gekregen), hoger windscherm en een schijf in plaats van een trommelrem achter.
De wegligging is perfekt, in de bochten krijg je het plaatwerk aan de grond (lees links de middenboksteun en rechts de uitlaat).
Optrekken kunnen sommige scooters beter, wees gerust je bent elke doorsnee auto te vlug af en op natte weg oppassen dat het achterwiel geen stap opzij doet, maar waar sommige hun top bereiken gaat de deze nog een stukje verder.
Boekje geeft een top van 105km/u maar de mijne gaat bij mij een stuk verder, tegen de 120 en met wat slipstreamen er zelfs over (heb reeds ééns 130km/u op de klok gezet).
Als je er met duo opzit blijft de snelheid hangen rond de 110, wat ik ook nog zeer goed vind.
Let er wel op dat er weinig spelling op de teller zit slechts 1à2 km/u, is getest met een vrachtwagen van het werk en zo'n bord dat de snelheid aangeeft als je een bebouwde kom binnenrijd, dus opletten als je op het randje rijd.
Ik rijd dagelijks woon-werk (stad) met deze motor, maar op uitstappen in het weekend en als ik naar de hoofdzetel moet in halle (Brussel) gaan lange stukken snelweg ook zonder problemen, kruissnelheid van rond de 100 is in alle weersomstandigheden vol te houden en bij het inhalen draai ik even alles open.
Bij regen blijven je voeten en onderkant redelijk droog, maar éénsmaal als het begint te gieten en je rijd dan ook nog met een hoge snelheid krijg je het gevoel dat je op/in een bad kuip zit.
Kleine minpunten zijn er ook;
Vijzen en bouten trillen los (ben er zo al kwijt geraakt) en ook de lampjes springen vlot, ook in de kuip zit leven wat slijtsporen met zich meebrengt
Bij snelweg kom je met 8 liter bijna 300km ver, maar bij sportief rijden in het stad komt er een zuipverslaving naar boven, na dikke 200 km komt de naald tegen het rood te staan.
Pekel is niet zijn beste vriend, laat echt sporen na als je het niet bijhoud!

Als je er ééntje wil aanschaffen zou ik zeggen doen, bepaalde dingen kunnen beter maar het blokje is van uitstekende kwaliteit en maakt alles ruim goed.
Moest je nog met vragen zitten, je steld ze maar.

Ps: vraag me echt af of ik de enigste ben op dit forum die met een majesty rijd?
 
Het maakt mij helemaal niet uit als ze me niet groeten ik ga HOE dan ook voor de Vespa. Moet ik nog bestellen. Dan groeten wij scooter rijders elkaar toch *O*

Leuk filmpje trouwens over die scooter race... en dan hoor ik mensen altijd zeggen.. wat.. neem je een scooter ?? Maar daar kun je amper mee door de bocht met die kleine wieltjes. Tjonge... deze scooters gaan mooi plat door de bocht :]

Een scooter rijd gewoon ZALIG en je hebt inderdaad veel berg ruimte (al ehbben sommige motoren dat ook opgelost met van die koffers aan de zijkant)
 
Zo, en dan nu eindelijk een (wat vage) foto van de nieuwste, allesverwoestende, grootste beste snelste mooiste dikste scooter ooit! Ik stel jullie voor:

Gilera Nexus 850
GileraNexus850.jpg


Met het nieuwste blok van Piaggio: de V90 met 850cc! Ze hebben de Nexus een restyling gegeven omdat het blok niet in de huidige Nexus past! :} De sterkste scooter van dit moment, de Burgman 650, wordt met 30 pk overklast door de Nexus, die dus 85 pk aan de krukas levert! Nu ben ik wel benieuwd hoe ze dat dan op de weg gaan brengen, want mijn bescheiden 40 pony's (de HELFT!!! :o B| ) verrassen me nog wel eens door de hele achterkant een stap opzij te laten zetten bij vol accelereren. Ja er zijn motoren met net zulk vermogen en die gaan ook niet onderuit, maar die hebben klassieke versnellingen en niet een CVT die je meteen bij stilstand het volle vermogen op het achterwiel zetten! Vol gas weg aan het stoplicht wordt dus waarschijnlijk meer opletten. En elke 3000 km een nieuwe achterband... :+ Voor de garantie van een rotstvaste wegligging wordt gefluisterd dat de Nexus wel eens uitgerust zou worden met een voorvork van Ohlins. De Nexus wordt volgende maand in Milaan gepresenteerd!
 
p.s. er heeft nog nooit een BMW-rijder naar mij gezwaait, so what? :? (bedienungsanleitung: halten sie unbedingt immer, zur aller zeit BEIDEN hÄnden an das stuer)
B|

Gaan we lullig worden? -O-

:+

Maar het valt mij ook op dat er niet veel naar scooters wordt gezwaaid.
Misschien komt het omdat de kleinere op brommers lijken.
(Ik zwaai naar alles zolang het geen brommers zijn...)

Daarnaast heb je nog de categorie winter/zomer rijders.
Winterrijders zwaaien altijd :)
(Waarschijnlijk omdat ze blij zijn dat ze een soortgenoot tegenkomen :+ )
 
Ik rijd met een Majesty 125cc, fabrieksnaam YP125E, een scootertje zou ik het niet noemen maar eerder een scooter (2 volwassen kunnen er uren opzitten zonder kramp te krijgen).
Er is ook een 180cc versie maar deze is hier niet te verkrijgen
De Skyliner van MBK is het zelfde model enkel dus met een andere naam.
Hij gaat best al een tijdje mee op de markt, jaarte of 2 terug heeft hij een lichte update gekregen.
Iets andere snuit (aanpassing lichten), vernieuwd dashboard (lichtschakelaar is weggelaten wel gevaarlichten gekregen), hoger windscherm en een schijf in plaats van een trommelrem achter.
De wegligging is perfekt, in de bochten krijg je het plaatwerk aan de grond (lees links de middenboksteun en rechts de uitlaat).
Optrekken kunnen sommige scooters beter, wees gerust je bent elke doorsnee auto te vlug af en op natte weg oppassen dat het achterwiel geen stap opzij doet, maar waar sommige hun top bereiken gaat de deze nog een stukje verder.
Boekje geeft een top van 105km/u maar de mijne gaat bij mij een stuk verder, tegen de 120 en met wat slipstreamen er zelfs over (heb reeds ééns 130km/u op de klok gezet).
Als je er met duo opzit blijft de snelheid hangen rond de 110, wat ik ook nog zeer goed vind.
Let er wel op dat er weinig spelling op de teller zit slechts 1à2 km/u, is getest met een vrachtwagen van het werk en zo'n bord dat de snelheid aangeeft als je een bebouwde kom binnenrijd, dus opletten als je op het randje rijd.
Ik rijd dagelijks woon-werk (stad) met deze motor, maar op uitstappen in het weekend en als ik naar de hoofdzetel moet in halle (Brussel) gaan lange stukken snelweg ook zonder problemen, kruissnelheid van rond de 100 is in alle weersomstandigheden vol te houden en bij het inhalen draai ik even alles open.
Bij regen blijven je voeten en onderkant redelijk droog, maar éénsmaal als het begint te gieten en je rijd dan ook nog met een hoge snelheid krijg je het gevoel dat je op/in een bad kuip zit.
Kleine minpunten zijn er ook;
Vijzen en bouten trillen los (ben er zo al kwijt geraakt) en ook de lampjes springen vlot, ook in de kuip zit leven wat slijtsporen met zich meebrengt
Bij snelweg kom je met 8 liter bijna 300km ver, maar bij sportief rijden in het stad komt er een zuipverslaving naar boven, na dikke 200 km komt de naald tegen het rood te staan.
Pekel is niet zijn beste vriend, laat echt sporen na als je het niet bijhoud!

Als je er ééntje wil aanschaffen zou ik zeggen doen, bepaalde dingen kunnen beter maar het blokje is van uitstekende kwaliteit en maakt alles ruim goed.
Moest je nog met vragen zitten, je steld ze maar.

Ps: vraag me echt af of ik de enigste ben op dit forum die met een majesty rijd?

Das een mooie review uit de praktijk. Als het een beetje opschiet allemaal (verkoop motor/aankoop scoot) ben je hier niet de enige majesty meer! :Y
Kleine mankementjes hou je toch altijd, een moertje en een vijzel(?) schroef ik er zelf dan wel dan weer op......zeker en vast ;)
Ik ben altijd een mooi weer (lees droog) rijder geweest, maar wat doe je tegen pekel en wat is de schoonmaak-methode?

Mucho Gracias


p.s. ik ga ook ff filmpje scooterrace kijken :}
 
Ik ben altijd een mooi weer (lees droog) rijder geweest, maar wat doe je tegen pekel en wat is de schoonmaak-methode?
Goed inspuiten en zwinters alleen afspoelen met koud water.
Daarnaast spuit ik regelmatig scotoiler erover (gele fles tegen corrosie) maar dat is niet bestand tegen water dus na elke regenbui doen.

Er schijnt ook iets nieuws te zijn (ben naam kwijt maar staat ergens op het forum) wat vroeger voor vliegtuigen wordt gebruikt. Dat spul zou super werken...

<edit>
Linkje 1: ACF50
Linkje 2: pekel bescherming
 
Laatst bewerkt:
Specs!?! :)

Lachen een scooter die dan 200 km/h kan :9

Ik zie dat ik vergeten ben te vermelden dat het in dit geval om een V-twin gaat, ben benieuwd wat voor geluid dat gaat geven! :9 De Honda Silverwing maar vooral de Tmax (allebei twee in lijn) maken al een waanzinnig geluid, maar een V-twin... Specs? Alleen die 85 pk wordt gefluisterd, maar dat de top dan omstreeks de 215 km/h zal liggen lijkt me logisch. Meer interessant zal de acceleratie 0-100 zijn, dat moet dan toch in zo'n 4 seconden gepiept zijn! Voor mij zal de Nexus 850 geen optie zijn omdat-ie waarschijnlijk erg duur wordt, ik denk een mille of 11, en de vraag is of hij ook echt sneller is in de grote stad, ik verwacht 't niet. Een Silverwing of Burgman maakt geen kans tegen een Bev400 of Bev500, alleen de T-max en Nexus 500 zijn agiel genoeg. Samen met het verhaal dat de 850 dus dikker is geworden om die V-twin er in te lepelen... Nou ja, komende maanden zullen we't wel merken... Nu maar hopen dat het me lukt om er eens eentje te rijden! :]
 
B|

Gaan we lullig worden? -O-

Op mijn YZF750R zwaaien ze al niet laat staan op een scoot. Laten we zeggen 50% terwijl andere motor "types" toch wel 90% halen.
Ik zwaai en toeter naar alles wat naar mij zwaait ,brommertjes,kinderen enz. Motorrijders groet ik altijd, mits ik niet aan het schakelen ben *O*

...en heb niets tegen BMW, de modellen worden steeds gelikter, en sommige vind ik zelfs mooi! de techniek hoeft zich niet te bewijzen, alhoewel ikzelf best wel graag sleutel aan de masjien
 
Ik ben de trotse bezitter van een honda lead 100 cc 4 takt, maar ben op zoek naar de afstel gegevens voor de kleppen, kan iemand mij daaraan helpen?
En kan iemand mij vertellen hoe snel zo'n lead nou echt loopt, ik komt niet boven de 75 km/uur (na lang wachten en plat liggen) :N
 
hey, ff goed het hele topic lezen... :)

staat een pagina of drie hiervoor reeds vermeld. 0.14 +/- 0.02mm

Graag gedaan O-)

Ik haal ook zo ongeveer 75. Hard zat toch? Voor het echte werk pak ik mijn echte (sorry) motor wel.
 
hey, ff goed het hele topic lezen... :)

staat een pagina of drie hiervoor reeds vermeld. 0.14 +/- 0.02mm

Graag gedaan O-)

Ik haal ook zo ongeveer 75. Hard zat toch? Voor het echte werk pak ik mijn echte (sorry) motor wel.
Een Lead rijdt zo'n 80. Met harde wind tegen misschien 75. Voor de wind met een beetje mazzel 90.
 
die nexus :9~

We gaan morgen kijken voor een burgman 650 ,eerst proefrit natuurlijk , daar gaat t om.
De broer van mijn man werd in de bocht ingehaald door een burgman 650 , met 2 man dr op . Hij heeft een Harly..haha,lachen :W .
Voor t geval je t wilt zeggen , hij is een goeie chauffeur, ik heb een keer achterop gezeten , maar nooit meer.
Dus nu moet er natuurlijk op een burgman geoefend worden. Ben benieuwd.
 
Zo, en dan nu eindelijk een (wat vage) foto van de nieuwste, allesverwoestende, grootste beste snelste mooiste dikste scooter ooit! Ik stel jullie voor:

Gilera Nexus 850
(Afbeelding)

Met het nieuwste blok van Piaggio: de V90 met 850cc! Ze hebben de Nexus een restyling gegeven omdat het blok niet in de huidige Nexus past! :} De sterkste scooter van dit moment, de Burgman 650, wordt met 30 pk overklast door de Nexus, die dus 85 pk aan de krukas levert! Nu ben ik wel benieuwd hoe ze dat dan op de weg gaan brengen, want mijn bescheiden 40 pony's (de HELFT!!! :o B| ) verrassen me nog wel eens door de hele achterkant een stap opzij te laten zetten bij vol accelereren. Ja er zijn motoren met net zulk vermogen en die gaan ook niet onderuit, maar die hebben klassieke versnellingen en niet een CVT die je meteen bij stilstand het volle vermogen op het achterwiel zetten! Vol gas weg aan het stoplicht wordt dus waarschijnlijk meer opletten. En elke 3000 km een nieuwe achterband... :+ Voor de garantie van een rotstvaste wegligging wordt gefluisterd dat de Nexus wel eens uitgerust zou worden met een voorvork van Ohlins. De Nexus wordt volgende maand in Milaan gepresenteerd!

Wel een VET APPARAAT!!
Hier wil ik serieus wel een mee weg :}


zal waarschijnlijk, als die al komt, voor 20.000 euro in de showroom staan ofzo... B|
 
hey, ff goed het hele topic lezen... :)

staat een pagina of drie hiervoor reeds vermeld. 0.14 +/- 0.02mm

Graag gedaan O-)

Ik haal ook zo ongeveer 75. Hard zat toch? Voor het echte werk pak ik mijn echte (sorry) motor wel.

He bedankt,ik had dacht ik het hele topic al door gebladerd maar ik kon niks vinden, en ja tuurlijk voor in de stad is het hard zat, en als ik echt hard wil pak ik mijn zx12r wel. :Y :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Kreeg vanavond nog even een scooterfan op bezoek. Altijd leuk als er weer iemand enthousiast wordt. Bernard, als je wilt proefrijden voor je wat koopt hoor ik het wel :W
 
ta da , hoera , ik heb er een ,
tis een bev 500 geworden ..... en rijden doet dat ding , geweldig.
ik heb er net 250 km opzitten , fantastisch.
2e hands natuurlijk, 3500km , 1 jaartje oud. zilvergrijs. Met koffer en scherm. Super.
 
ta da , hoera , ik heb er een ,
tis een bev 500 geworden ..... en rijden doet dat ding , geweldig.
ik heb er net 250 km opzitten , fantastisch.
2e hands natuurlijk, 3500km , 1 jaartje oud. zilvergrijs. Met koffer en scherm. Super.

Gefeliciteerd!

Foto?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan