Zondag 01 juli 2007 wordt er weer een OBT verreden (als het aan mij ligt iig )
Beginnen in Limburg, (klein) stukje Brabant, en dan weer Limburg in...
Start- en eindpunt is de Mac in Nederweert, aan de A2
McDonalds NEDERWEERT
Adres:
Randweg 1
Postcode: 6031 RS
Plaats: NEDERWEERT
Telefoon: 0495-634682
Afslag: A2, afrit 39 Nederweert
Starttijd moet ik nog ff bekijken, maar ik denk zo rond een uur of 11 te vertrekken...
Route is ca. 100 kilometer, niet echt lang...maar best wel mooi...en er zijn verschillende mensen die ver moeten reizen om naar het startpunt te komen (en daarna ook weer terug moeten)
Lunchen doen we ongeveer halverwege...restaurant met een mooie parkeerplaats voor de deur.
Ik heb ze vast voorbereid op de komst van een stelletje idioten, en ze zouden zorgen dat ze voldoende voedsel in voorraad hadden (Kleine kaart...dus uitsmijters, stokbroodjes e.d.)
Rustpauze tijdens het uitzetten van de rit:
We rijden via het onvolprezen Follow-Up systeem:
(bovenstaande met dank aan HP )Het Follow UP Systeem uit de doeken gedaan!
'-De tocht zal gereden worden via het, door mij altijd geprezen, Engelse systeem van Follow up. De meeste brikkers kennen dit systeem inmiddels via de vorige OBT ritten maar hierbij voor de nieuwkomers een korte uitleg.
Lees dit goed aub...en houdt u onderweg aan de verkeersregels en Follow up spelregels
-Met Follow Up rijdt men met een VOORrijder (mag je niet inhalen) en een ACHTERrijder (deze geeft aan wanneer je weer mag rijden na een stop om de weg te wijzen).
De voorrijder geeft bij iedere kruising of moeilijke situatie de opdracht aan degene die achter hem als 2e rijdt om te stoppen. Eventueel wacht hij totdat er een volgende deelnemer is gearriveerd. Deze gestopte rijder geeft de aanbevolen richting aan tot de laatste rijder voorbij is en hij de opdracht krijgt van de achterrijder om weer te gaan rijden. Op deze manier rijdt iedereen z'n eigen rit, maar wordt wel aan een ieder de aanbevolen rijrichting gewezen.
Omdat de groep opschuift krijgt iedereen de beurt om als tweede achter de voorrijder te komen en aldus een opdracht krijgen om te stoppen. Belangrijk voor de rust is dus om zoveel mogelijk op je plek in de groep te blijven (niet onnodig inhalen tenzij je ziek wordt van de uitlaatgassen van de motor voor je of als degene voor je moeizaam het tempo kan volgen en dus beter midden in groep kan blijven rijden.) Men schuift gaandeweg de toer steeds op. Voorin de groep wordt het langzaamst gereden, langzamere rijders die de groep met moeite bij kunnen houden moeten dus zorgen dat ze voorin, maar niet helemaal voorin komen te rijden. Zij zullen wel af en toe aan diegene achter hem of haar rijdt aan moeten geven dat men voorbij mag. Laat snellere rijders dus uiteindelijk voorin komen zodat zij een keer moeten stoppen als richtingaangever.
Men moet als richtingaangever blijven staan op zijn aangewezen plek tot achterrijder bij hem is ook al duurt het 2 uur (bijv door een pech geval of een lang openstaande brug).!!!!
-Let op: een groot deel van de rijders zijn oude motoren. Deze zijn vaak niet voorzien van spiegels, of hele slechte. Hou dus rekening met mogelijk slecht zicht van de rijder(s) voor je! Vaak hebben de brikken ook trommelremmen welke vooral bij nat weer slecht remmen of plotseling blokkeren. Ga dus niet met de moderne remschijfjes op je remmen staan vlak voor een brik en hou dus rekening met de remweg van een brik en de mogelijke korte slingering van het geheel door een mogelijke korte blokkering. (dus niet op 40 cm naast elkaar remmen/rijden)
LET OP:
-De route is een aanbevolen route.
-De rit is individueel, je rijdt dus je eigen route, naar eigen kunnen en op eigen snelheid. (wil je tijdens de rit ermee kappen, dus eerder naar huis, verlaat de groep dan via inhalen van voorrijder of stop met een richting aangever samen en vertrek vanaf de achterijder en Belangrijk meldt het aan hem!)
-Blijf altijd zelf alert op gevaarlijke situaties zoals onoverzichtelijke bochten, vuil op de weg, overige verkeer enz. Vooral bij het oversteken en kruisen van wegen!!
-Iedere rijder dient zich aan alle verkeersregels te houden, dus rij niet te hard en neem geen voorrang waar je het niet hebt. Gewoon stoppen bij rode stoplichten. Dus ook geen kruispunten of wegen blokkeren !!!
-Start de rit met een volle tank.
-De maker van de route en richtingaanwijzers onderweg zijn NIET aansprakelijk voor enigerlei schade aan motor of berijder.
-Deelname is geheel op eigen risico, door te starten aan de rit ga je akkoord met dit risico.
Deelnemers:
1: Cadcatz (is wel handig voor de route )
2: Dwaal (achter
3: Liessy (gaat agenda tjekken)
4
5: Suzi1500 (Moet kiezen tussen auto's en motoren)
6: Nocturna (ovb)
7: Niels (denkt zelf dattie t haalt )
8: The Nighthawk
9: JooGhum (Belgische post
10: Clown683
11: Duivelinnetje (mét uitvreter)
12: Fozzie
13: Oude Brikker
14: DrsRob (heel klein ovbtje)
15: @nne ( Zij ook! Zij ook! Zij ook! )
16: Gais (ovb)
17: CB400F
18: Ötzi (rijdt de andere kant op)
19: dolfijneflipper (last minute)
20: hondafour
21&22: magnamaniac & Biker Beertje
23: Motormug
24: Billy the kid (zal wel moeten )
25: CB750F2
26: motormutsje (ovb)
27: crazy eelke (ovb)
28: Bakfiets
29: Sway (mits duoplek beschikbaar)
30: kleintje_b (mag toch mee )
31: Racer#69
32&33: Hoffer + maatje...
34: zerogrnd
Laatst bewerkt: