ZAC 5 Augustus

Tot nu toe heb ik na elke race een mailtje naar Ria gestuurd waarin ik de organisatie bedank voor weer een leuke dag. Zelfs in deze topic heb ik duidelijk gemaakt dat ik niets dan lof heb voor al die mensen die hun vrije tijd steken in het regelen van de ZAC.

Er is echter een verschil tussen het steeds weer negatief kritiek leveren op een organisatie, wat zeer makkelijk is en wat ik persoonlijk afkeur, en een discussie voeren over bepaalde regels. Hetgeen in deze topic gebeurt. Daarbij kan ik niet ontkennen dan een enkeling het weer niet kan laten. Ik zie ook wel in dat dat voor de mensen die hun vrije tijd erin steken ook niet leuk is.

Echter vindt ik het vreemd dat, nadat jij (Mischa)tijdens de race op Zolder bij mij bent geweest om mijn geluidsisolerende maatregelen te filmen en daarbij zag dat ik bandenwarmers gebruikte, begeleid met de opmerking dat ik een homo was, deze bandenwarmers de race erop verboden worden.

Als in het begin duidelijk was geweest (aanvang seizoen ) dat het niet toegestaan is dan had ik ze niet aangschaft. Of deze bandenwarmers nu wel of niet verschil uitmaken maakt niet uit. De keuze is echter aan mij. De redenering is meerdere malen in dit topic terug te vinden.
 
Kan je het in het NL naar mij mailen en al je grieven erbij?
Dat onderschrift is wel leuk........
Ik bedoel meer de inschrijving en daarna de kortere races.Da's duur.
Dat de hobby geld kost is duidelijk,pitbox delen met meerderen en dan de warmers erom geeft gewoon een heel gezellig en semi-profi beeld.
Overigens zal het de a.s. race zeker beter toeven zijn in een koele box.
Ik zal voor jullie weer de regendans doen,je kan op Assen beter regen hebben op die supergripbaan,dan de komende bloedhitte in het paddock met al die wespen erbij die daar altijd rondhangen.
Op de auto afdeling van de zac,staat al lange tijd het verbod op bandenwarmers ;)
 
Haal mijn -kennelijk slecht gevallen- grappen (ik weid hier ook niet uit over zgn'sponsorbelangen') en de ZAC-regels niet door elkaar: bandenwarmer discussie liep al langer dan Zolder en je bent echt niet de enige die zijn individuele belangen behartigd wil zien.
Juist al die individuele belangen maken het zo ingewikkeld.
 
Laatst bewerkt:
De slecht gevallen grap is hierbij vergeten.
Over zogenaamde sponsor belangen heb je mij nog nooit iets horen zeggen.
Laat ik duidelijk zijn:
De beslissing dat bandenwarmers niet gebruikt mogen worden accepteer ik. Dat is ook niet het punt.

Mijn vraag is waar ligt de grens ?
De een heeft bandenwarmers, de andere een beter schokdemper, weer een een getuned blok enz.
Wie bepaalt wat mag en wat niet mag ?
 
En de achterliggende gedachte waarom iets wel of niet mag !
bv. geen gebruik van bandenwarmers maar wel een veel beter remsysteem.
De fietsen van de cuppers die meedoen hebben toch ook niet veel meer te doen met straat fietsen.
Ik begrijp wel dat ze het niet leuk vinden dat er veel kritiek op is.
Maar dat is onvermijdelijk.
Het gevaar van deze discussies is ook nog dat iemand zegt ik stop ermee maar dat kan toch niet de reden zijn om het er niet over te hebben.
 
Wordt aanstaande Assen ZAC trouwens gelijk de eerste keer dat ik mijn vers aangeschafte ZZR 600 (uit 92) ga uitproberen in plaats van mijn BMW R1100S.
Zal wel even wennen worden bij het aanremmen van bochten......
 
Ik heb daarom veel respect voor de mensen die dit al enkele jaren doen, zelfs al weet ik dat het altijd beter kan

Sluit ik me volledig bij aan.
De kunst is om het zoveel mogelijk mensen naar de zin te maken en zo min mogelijk regels te bedenken. De regels die er zijn moeten duidelijk zijn voor iedereen en het liefst aan het begin van het seizoen bekend zijn ;)
Dus: minimale regels, betaalbare races. Maar betaalbaar is voor iedereen verschillend, de een komt op de brommer en schroeft z'n spiegels en knippers eraf en de ander komt met riante werkplaatsuitrusting, extra wielen, getuned blok en toch gaan ze allemaal samen de baan op.
Ook dat is de charme van de ZAC.
Laten we maar gewoon weer lekker gaan racen op Assen, al dan niet met bandenwarmers :X

Eric
 
Ik kan er vanwege werkverplichtingen helaas het grootste deel van de dag niet bij zijn, maar hopelijk in de middag nog komen filmen. Ondanks mijn afwezigheid zullen er toch genoeg opnames gemaakt worden. Let op tankcamera's, kettingkastachteruitkijk lenzen en éénarmige camerabandieten.
En kijk bij een eventueel interview goed om je heen; zoek de man met de snor, een banaanmicrofoon en een overdreven spiegelende ruit...

Wordt topweer, veel plezier op het mooiste motorcircuit van Nederland!
 
Aangezien ik morgen vrij ben, wil ik misschien komen kijken bij de races morgen...

Maar ik kan nergens info vinden, op TT site niet , en op Z.A.C site niet.

Weet wel al dat de races om 13:00 beginnen , maar voor de rest :?

Is t wel voor publiek geopend ?
Entree prijzen ?
 
Je kunt er zo op ,geen entre,ze beginnen om 9 uur met trainen, en als je niet in de weg loopt kun je overal zonder problemen komen.
Je motor parkeer je gewoon tussen de busjes/aanhangwagens van de deelnemers.

Veel plezier Peet
 
Nou! Midstar heeft vandaag zijn eerste doop in de ZAC gehad :?

Na de crash van afgelopen vrijdag op Zolder,moest ik zo gauw mogenlijk weer op de motor klimmen om m,n zelfvertrouwen weer op te vijzelen.
Dus ik naar Assen.

In de eerste ochtend training (S0) viel het me gelijk al tegen :( een schamele 1.43er kon ik er uithalen, en aangezien mijn pr. 1.36 is was ik daar zeker niet tevreden mee, en merkte ook dat ik het vooral in de bochten liet liggen.
Door m,n val was ik hierin m,n zelf vertrouwen kwijt geraakt.
Niet zo vreemd eigenlijk, maar het heeft wel m,n dag wat slechter gemaakt.

In de tweede ochtend (tijd)training ging het al net zo ruk een 1.41er was hier de boosdoener van, (shit ik kan toch beter!,waarom willen die bochten niet meer)....dacht ik nog ff..,maar ja ik moest met deze tijd de eerste manche in met een zevende startplek.

1e Manche

Door het verschuiven van de snelste man van S0 naar S1 kreeg ik een zesde startplek aangewezen.
De start ging wel aardig goed aangezien ik me zelf niet als een echte diehard stoplicht sprinter zie.
Tot aan de nationale lag ik nog steeds zesde maar remde veel te vroeg en werd daardoor door twee man ingehaald.
Een man daarvan kon ik snel weer terugpakken, maar de tweede man was errug moeilijk te pakken.
Probeerde hem overal eruit te remmen maar het mocht niet baten, dit mannetje was slim hij wist dat ik wat sneller was maar gooide elke x de deur dicht of sneed de bocht van de binnenkant aan, erg frusterend ;(
dit spelletje ging zo,n drie a vier rondjes door tot we een rode vlag kregen en de wedstrijd stil gelegd werd.
Er waren drie man op de Veenslang op elkaar geknald, gatver wat een lelijk gezicht is dat.
Dus 7de plek en een tijd van 1.39.2 tevreden??? NOT dus.

De laatste manche heb ik laten liggen want door het oponthoud en de vele zware vallen liep het tijdschema erg uit, en had geen zin meer om in de warmte mijn pak aan te trekken voor een 10 min race.
Mijn dag was toch al niet erg geslaagd, en liet het hier dan ook bij.

Vrijdag ga ik naar de gridtime sessies en hoop dan weer wat zelfvertrouwen erbij te winnen.
 
Ondanks dat het voor jou een 'wat mindere dag' was, is het wel erg leuk om de verslagen te lezen van jullie.

Was er ook letsel bij die valpartij? Of konden de mannen normaal naar huis?
 
Ondanks dat het voor jou een 'wat mindere dag' was, is het wel erg leuk om de verslagen te lezen van jullie.

Was er ook letsel bij die valpartij? Of konden de mannen normaal naar huis?
Nee er zijn jammer genoeg 3 man per ambulance afgevoerd.
De val van de drie mannen op de Veenslang zag er wel heel erg uit, daarvan waren er 2 man die ik stil zag liggen, en zag er niet leuk uit.
Later in een manche nog een langzamere deelnemer die gelapt werd door de koploper, waardoor de koploper hem z,n stuuraantikte op de veenslang, deze werd daardoor gelanceerd en bleef ook stilliggen.
Door de snelheden die hier op de veenslang worden gehaald, vrees ik dat deze mannen er niet zonder flinke kleerscheuren van afkomen '(
 
mmm er waren dus een aantal "cup"rijders!
Die halen idd op de veenslang in,is best schrikken.(doe het zelf ook O-) )
Hoe was de hitte???
 
mmm er waren dus een aantal "cup"rijders!
Die halen idd op de veenslang in,is best schrikken.(doe het zelf ook O-) )
Hoe was de hitte???
Warmte was goed te doen, weinig tot geen last van gehad, sctjes hadden het wel zwaar voelden een beetje zacht an :)
Ja dat inhalen op de veenslang dat gebeurt gewoon, als je een langzamere deelnemer voor je heb(of iemand lapt), en die rijd nog geen 200 daar dan wil je wel.
Anders verlies je de aansluiting met je voorganger en dat zou ik ook niet willen.
Maar ja wat is wijsheid!
 
ik heb een leuke dag gehad.

ingeschreven in de S1 nadat ik pole had tijdens de kwalificatie (1.35.1) werd ik doorgeschoven naar de S2 waar ik dan de 5e startplek had.

In mijn eerste race in de S2 meteen derde !! geworden (spannende race :) ) met een snelste ronde van 1.34.1 8-)

2e race niet gestart door problemen met mn achterband en er niemand was die een band kon verwisselen...stomme fout van me |(

ik heb een hoop meegemaakt op de baan O-) en zal nog wel een verslag maken
 
Ben dus wezen kijken,het was voor mij nogal onduidelijk welke klasse er nou reed maar dat mocht de pret zeker niet bate :}

Vond het ook erg rustig qua publiek, we zaten zowat als enige op hoofdtribune.

Was alleen wel jammer dat ik meerdere ambu's gezien heb, hopen dat t niks ernstig is.
 
Ik ben ook wezen kijken was best gaaf, je mag overal kijken en komen, is best leuk om eens een keer te zien, mooi stukje rijden ernaar toe en terug.
Verder konden we op het VIP dek bijna de hele baan zien.
Ohja, die mannen gaan HARD !

(NEWBIE R6) had jij je R6 met mF stickers op aan het begin van de paddock staan onder een stalen trap zo ja dan het ik je gezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan