Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hem zaterdagmorgen op de bus gedaan.
Als je hem deze week niet heb laat het dan ff weten dan stuur ik een nieuwe cd op, en anders stuur ik hem via de mail (zodra ik weer internet heb, want dit stuur ik vanaf mijn werk)
 
misschien vanwege de kerstdrukte, ik wacht wel ff af. weet iemand waar de olieaftapplug zit en het oliefilter van een '81 xv750SE. Dan kan ik vast de startmotor trekken.

bye the way: fijne kerstdagen allemaal
 
Laatst bewerkt:
Stephan, hoe hou jij het magneetwiel van de dynamo tegen om de bewuste bout los te draaien (linksom). Is daar speciaal gereedschap voor? (zie een paar posts terug) :?
 
misschien vanwege de kerstdrukte, ik wacht wel ff af. weet iemand waar de olieaftapplug zit en het oliefilter van een '81 xv750SE. Dan kan ik vast de startmotor trekken.

bye the way: fijne kerstdagen allemaal
olieaftapplug zit aan de linker kant onder het nieveau-glaasje, het olifilter zit aan de rechterkant achter het dekseltje met 3 imbusboutjes

Stephan, hoe hou jij het magneetwiel van de dynamo tegen om de bewuste bout los te draaien (linksom). Is daar speciaal gereedschap voor? (zie een paar posts terug) :?

motor in de versnelling zetten en tijdens het los draaien iemand op de rem laten trappen??
 
hallo Flatliner

ja hij is los en hij ging LINKS OM los dus dat ging wel goed maar nu moet ik nog een soort poelietreker maaken om he wiel er af tehalen maar komt goed als ik weer tijd heb ga ik er mee verder :) (en dan maak ik wel foto,s van alles !!)


Gr Stevan
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal weet iemand hoe ik bij het overdruk ventiel kom of moet het blok dan uit elkaar.Is er nog een andere op lossing dan uit elkaar halen.
 
Onder in het moterblok weet je dat niet???
hmmm, om eerlijk te zijn nee,, maar nu wel
weer wat geleerd :)

tenminste als je de Oil Pressure Relief Valve bedoelt, die zit volgens de tekening aan de binnenkant van de rechter carterhelft: (onderdeel nr 5)

rechtercarter.jpg



Is zo te zien niet echt fijn als je daar een probleem mee hebt, wat zijn de indicaties?
en om welke motor gaat het?
 
Laatst bewerkt:
Bout is los, mijn vrouw was niet zwaar genoeg om de rem ingedrukt te houden _O- _O- dus een stuk ijzer tussen het wiel en de achterbrug gestoken, de bout met een ratel en verlengstuk op spanning gebracht, een ferme klap met een plastic hamer, en verdomd ..... er kwam beweging.
Geprobeerd het vliegwiel te trekken met een grote 2-arms poelitrekker, maar daar zit vooralsnog geen beweging in, In vliegwiel zitten drie boutgaten, dus ik denk dat een drie arms trekker gebruikt moet worden, iemand hier ervaring mee? Ik denk dat deze gelijkmatiger trekt als een twee arms? het vliegwiel zit wel teringvast hoor, al bewerkt met wd40.
Willimpie, nog geen cd, ik wacht nog even af. arme postbodes hebben het al zo druk ;)
 
Bout is los, mijn vrouw was niet zwaar genoeg om de rem ingedrukt te houden _O- _O- dus een stuk ijzer tussen het wiel en de achterbrug gestoken, de bout met een ratel en verlengstuk op spanning gebracht, een ferme klap met een plastic hamer, en verdomd ..... er kwam beweging.
Geprobeerd het vliegwiel te trekken met een grote 2-arms poelitrekker, maar daar zit vooralsnog geen beweging in, In vliegwiel zitten drie boutgaten, dus ik denk dat een drie arms trekker gebruikt moet worden, iemand hier ervaring mee? Ik denk dat deze gelijkmatiger trekt als een twee arms? het vliegwiel zit wel teringvast hoor, al bewerkt met wd40.
Willimpie, nog geen cd, ik wacht nog even af. arme postbodes hebben het al zo druk ;)
ik zou zelf geen gewone poelitrekker gebruiken, dit omdat de armen van de trekker het vliegwiel kunnen beschadigen, en zo in onbalans kunnen raken.
Beter is het een rotor trekker te maken:

full
 
willempie: cd is binnen tnx volgens mij staat er alles op wat ik nodig zou kunnen hebben incl. woordenboek ;) ;) geweldig

Theaterbeest: ok, ga een middagje hobbieen, kijken of ik er ff een kan maken
 
Ok rotor is nu ook los, precies gegaan volgens het boekje. Alleen hopeloos lopen zoeken naar een staafje, ik had er maar 5 en 6 veren. Ik had er nog wel netjes een krant onder gelegd. Langzaamaan begon ik te vrezen dat het staafje wel eens het carter ingesprongen kon zijn. Na een uur zoeken (oa met een telescopische magneet in het carter) het opgegeven, biertje gepakt en nog eens gekeken, bleek het staafje nog in een veeertje te zitten. :( :( nog even wachten tot 7 januari. Dan is de motorzaak weer open, en kan de koppeling gereviseerd worden.

picci van de zelfgemaakte pullytrekker:

full


full



Als iemand zo'n ding nodig heeft, In goor ligt er dus een. ;)
 
Ok rotor is nu ook los, precies gegaan volgens het boekje. Alleen hopeloos lopen zoeken naar een staafje, ik had er maar 5 en 6 veren. Ik had er nog wel netjes een krant onder gelegd. Langzaamaan begon ik te vrezen dat het staafje wel eens het carter ingesprongen kon zijn. Na een uur zoeken (oa met een telescopische magneet in het carter) het opgegeven, biertje gepakt en nog eens gekeken, bleek het staafje nog in een veeertje te zitten. :( :( nog even wachten tot 7 januari. Dan is de motorzaak weer open, en kan de koppeling gereviseerd worden.

picci van de zelfgemaakte pullytrekker:

[afbeelding]

[afbeelding]
heb je mooi gedaan
Als iemand zo'n ding nodig heeft, In goor ligt er dus een. ;)


altijd handig te weten
 
Het olie lampje gaat even branden als je even door trek aan en uit hij blijf niet branden.
ik denk niet dat het aan het ventiel ligt, ik heb het op mijn 1100 ook
Als de olie nog koud en dik is stroomt het niet snel genoeg naar beneden, en zal het olie niveau lampje een signaal geven.
Bij een warme motor of met voldoende olie erin heb ik er geen last van.
 
Bij mij doet het als hij warm is als ik rustig rij is er niks aan de hand maar als ik vermogen vraag gaat het lampje af en toe aan.Waar moet ik dan zoeken wat het is.
 
Bij mij doet het als hij warm is als ik rustig rij is er niks aan de hand maar als ik vermogen vraag gaat het lampje af en toe aan.Waar moet ik dan zoeken wat het is.

Als je gas geeft, gaat de pomp sneller draaien, en zal dus meer olie uit het carter wegpompen.
Als de olie niet snelgenoeg terug strromt zal het niveau (tijdelijk) dalen en de niveau senser gaan werken.

Je zou er dunnere olie erin kunnen doen ( bij mij gebeurde het vanaf dat ik andere olie ging gebruiken), of meer olie erin - ik houd het nieveau zoveel mogelijk bij het max streepje, en heb er geen last meer van.
 
Bij mij doet het als hij warm is als ik rustig rij is er niks aan de hand maar als ik vermogen vraag gaat het lampje af en toe aan.Waar moet ik dan zoeken wat het is.
Zoals theaterbeest al aangeeft, gewoon olie bijvullen tot het maximum!!
 
Dat zit er al in dan kan het daar ook niet aan liggen wat blijft er dan over waar ik moet zoeken iemand een idee.


Heb je er dan al wat olie bij gedaan :? ( Zoals hier boven wordt aangeraden door o.a Theaterbeest) Gebeurd bij de mijne ook wel eens dat het lampje zo nu en dan oplicht. Gaat weer over als je wat olie bij vult.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan