Al weer het 2e Grote XT-TT topic

Wie moet het 3e XT-TT topic openen?

  • Speedphreax

    Stemmen: 1 50,0%
  • Spietfriex

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zpiedvriecs

    Stemmen: 0 0,0%
  • Waarom ik?

    Stemmen: 1 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    2
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo XT-ers,

Beetje laat dag maar kan nog wel wat advies gebruiken.

Ga morgen naar een xt 600 uit 2001 kijken. Volgens de berichten moet het een net ding zijn met 15000 km.
Enige zwakke plek waar ik wel eens van gehoord heb zijn de problemen met 5e (en 4e?) versnelling. Vooral bij de oudere types xt en srx dacht ik.

Zijn er nog andere aandachtspunten specifiek voor xt 600 2001??

Alle advies is welkom

groet
Meik
Met 15.000 km? Normaal gesproken mankeert daar niets aan. Hij zou nog op zijn eerste banden moeten staan. Behalve als er flink mee gescheurd is in offroad of SM. Remmen en ketting/tandwielen vertellen genoeg.

Probeer te horen of je de 5e versnelling hoort zingen, dat is niet altijd even eenvoudig, hangt ook van de banden (lawaai) af. Hoe reed de verkoper er mee? Meteen knallen of eerst even op temperatuur laten komen?

Voor de rest gelden de normale controlepunten van elke andere motor. Een XT van deze leeftijd en km-stand mankeert normaal gesproken niets.
 
He Bolski, bedankt voor je reactie.

Om maar met de deur in huis te vallen: ik heb de XT gekocht!!!!
Ziet er prima uit, helemaal origineel, kon geen gebreken ontdekken en proefritje was helemaal goed!

Verkoper (Toon uit Almere, actief binnen xt6 en ARM, misschien ken je 'm wel) heeft nog meer mooie fietsen staan en had een goed, realistisch en enthousiast verhaal over xt's en het rijden naast de weg/ off road ritten/ roadbookrally's/ etc

Moet zeggen dat ik tijdens 20 jaar motorrijden niet mee dan 10 km (voorzichtig) in het zand heb gereden. Moet ik binnenkort maar eens gaan proberen.
Hoorde dat motorijsschool Wilshaus binnenkort een ' all road stoeitraining' geeft in lelystad. Ken jij dat en is dat wat voor een Echte Beginner zoals ik?? Lijkt me wel geinig.

Als iemand nog goeie tips heeft om op het off roadrijden enigzins onder de knie te krijgen dan hoor ik dat graag.

Zal me binnenkort vast wel weer melden met de usual beginnersvragen over banden, afstelling, verbetering schokbrekers e.d.
Hoop dat ik daar de hardcore xt-ers niet te veel mee ga vervelen..... ;)

groet
Meik
 
He Bolski, bedankt voor je reactie.

Om maar met de deur in huis te vallen: ik heb de XT gekocht!!!!
Ziet er prima uit, helemaal origineel, kon geen gebreken ontdekken en proefritje was helemaal goed!

Verkoper (Toon uit Almere, actief binnen xt6 en ARM, misschien ken je 'm wel) heeft nog meer mooie fietsen staan en had een goed, realistisch en enthousiast verhaal over xt's en het rijden naast de weg/ off road ritten/ roadbookrally's/ etc

Moet zeggen dat ik tijdens 20 jaar motorrijden niet mee dan 10 km (voorzichtig) in het zand heb gereden. Moet ik binnenkort maar eens gaan proberen.
Hoorde dat motorijsschool Wilshaus binnenkort een ' all road stoeitraining' geeft in lelystad. Ken jij dat en is dat wat voor een Echte Beginner zoals ik?? Lijkt me wel geinig.

Als iemand nog goeie tips heeft om op het off roadrijden enigzins onder de knie te krijgen dan hoor ik dat graag.

Zal me binnenkort vast wel weer melden met de usual beginnersvragen over banden, afstelling, verbetering schokbrekers e.d.
Hoop dat ik daar de hardcore xt-ers niet te veel mee ga vervelen..... ;)

groet
Meik

Zo zijn we allemaal begonnen Meik..... :Y .....welkom onder de modder-enthausiastelingen zou ik zo zeggen.....en gefeliciteerd met de aankoop van het speeltje..... :]
 
He Bolski, bedankt voor je reactie.

Om maar met de deur in huis te vallen: ik heb de XT gekocht!!!!
Ziet er prima uit, helemaal origineel, kon geen gebreken ontdekken en proefritje was helemaal goed!
Gefeliciteerd!
Verkoper (Toon uit Almere, actief binnen xt6 en ARM, misschien ken je 'm wel) heeft nog meer mooie fietsen staan en had een goed, realistisch en enthousiast verhaal over xt's en het rijden naast de weg/ off road ritten/ roadbookrally's/ etc
Als je dat nou meteen had gezegd.....
Toon ken ik wel, zaterdag nog mee gereden. Als je die niet meer kan vertrouwen .....
 
Vandaag bij een 2001 XT600 in Belgie wezen, kijken EN gelijk gekocht! *O*
Zwart, 1ste eigenaar, helemaal standaard op de Arrow demper na, en maar 15000km gelopen.

Ook een grote beurt gehad, hij ging wel met pijn in zijn hart weg, hij reed er niet meer op omdat hij een HD Fatboy heeft gekocht een paar jaar geleden.
Ik krijg er een reserve buddyovertrek bij en originele demper.

Dus ik kan niet wachten tot hij goedgekeurd is, straks de website van RDW maar eens uitpluizen, want het wordt de eerste keer dat ik invoer.

Foto?
 
He das toevallig,
Ik heb vrijdag deze gekocht:

full



bj 2001 met kleurdelen van een 2003 (volgens verkoper)
Ga morgen halen :9~
dan ook wel een verse foto.

Gelijk dan ook maar een vraagje over banden voor de xt.
Zoek nu info over all/off road band waarmee je zowel naast als op de weg een beetje mee uit de voeten kunt. Hoorde dat Conti TKC wel een heel fatsoenlijke allroad band is.
Heb nauwelijks ervaring maar ga beslist de komende tijd proberen off road te rijden. Zal niet heel spectaculair worden zand/bospaden e.d. Zal ook wel op verhard gaan rijden. Moet dus een goede combiband zijn.
Heeft iemand goed advies?
 
Laatst bewerkt:
Gelijk dan ook maar een vraagje over banden voor de xt.
Zoek nu info over all/off road band waarmee je zowel naast als op de weg een beetje mee uit de voeten kunt. Hoorde dat Conti TKC wel een heel fatsoenlijke allroad band is.
Heb nauwelijks ervaring maar ga beslist de komende tijd proberen off road te rijden. Zal niet heel spectaculair worden zand/bospaden e.d. Zal ook wel op verhard gaan rijden. Moet dus een goede combiband zijn.
Heeft iemand goed advies?
Absoluut voor en achter Michelin T63, geen TKC. T63 zeg ik uit eigen ervaring en ervaringen van mede clubleden. De TKC heb ik zelf nooit uitgeprobeerd, maar hier praat ik anderen na.
 
Absoluut voor en achter Michelin T63, geen TKC. T63 zeg ik uit eigen ervaring en ervaringen van mede clubleden. De TKC heb ik zelf nooit uitgeprobeerd, maar hier praat ik anderen na.

Doet t63 het ook goed op de weg?? is ie niet met 500 km versleten?

@ Rob: nee, is een echte 'nederlandse' uit de polder.
Succes met invoeren
 
Ik heb een vraag over kleding: wat dragen jullie vooral op de XT?
Zelf ben ik van plan om wat nieuwe motorkleding in te slaan, op zich zijn mijn laarzen en broek nog goed, alleen mijn motorjack moet vervangen worden en helm komt er ook aan.

Wat is nou een mooie combi op de XT, leer of stof? Het liefste heb ik iets in de stijl van Parijs-Dakar, dus een beetje met reclame en dergelijke erop.

Het interesseert mij persoonlijk geen biet of kleding wel of niet bij de motor staat. Ik zie dat trouwens toch niet, ik heb geen smaak. Daarbij komt, ik heb meerdere motoren, je dacht toch echt niet dat ik meerdere setjes motorkleding heb he? 'k Ben geen wijf ;)

Ik heb een textiel jas en broek. Ik heb een waterdichte broek, hierin zweet ik echter veel bij actief offroadrijden. Ik heb afgelopen najaar dan ook een doorwaai rally broek gekocht, bevalt me zeer goed. En ik draag crosslaarzen of op de weg kistjes.

Als jou die Dakar-sfeer rallykleding wel wat lijkt, kijk dan eens op www.allroadmaniacs.nl in de diverse topics of fotoboeken, om een indruk op te doen van wat er zoal is. Over het algemeen is dat textiel trouwens.
 
Ik moest best wel even lachen om je opmerking over je meerdere sets kleding ;)
Omdat ik normaal gewend ben om met een bomberjekkie over des heeren wegen te razen, en het me toch verstandig leek om eens een keer wat goeds te kopen zijn alle tips welkom.
Thnx voor de link in ieder geval!

lokale meotorbeurzen, ideale plekken om goedkope zooi op de kop te tikken.......ik rijdt al jaren in broekn van hooguit 3 tientjes, jassen voor twintig, en handschoenen van een tientje. Het wordt toch vies, of gaat stuk door zwervende stukken prikkeldraad.....

Op marktplaats zijn ook diverse kledingstuuken te vinden... :Y
 
Belgie was heel erg mooi, erg technisch, schitterend weer, maar ik heb hem niet uitgereden. Ik glibberde alle kanten op, ik ben totaal niet tevreden over mijn achterband. Ik glibberde alle kanten op. OK, het is daar flink kleiig. Maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Ik kon de groep voor geen meter bijhouden. Ik ging risico's nemen om dat toch te proberen. Fout. Twee keer hard eraf gestuiterd en mijn ribben gekneusd. ;( Ik heb afscheid genomen van de groep. Mijn GPS-je erop gezet en lekker binnendoor over kleine weggetjes naar het eindpunt geknord.

Marcel vroeg al in dit topic, zit die achterband niet verkeerd om? Nou, hij kan er op 2 manieren om, voor verschillende ondergronden. Hij stond nu op "Intermediate", hij kan ook op "Soft".

Afgelopen week thuis heb ik wat bekende stukken gereden. Reed wederom voor geen meter. Vanmorgen heb ik de draairichting omgedraaid en weer wat gespeeld. Het rijdt nu wat beter, maar nog steeds niet zoals ik gewend was met mijn T63. Deze Kenda is FIM goedgekeurd en heeft daardoor niet al te hoge noppen, max 11 mm meen ik. De band graaft ook meer, ik zie dat aan mijn sporen. Er zijn stukken hier in de buurt waar ik liever geen sporen achterlaat ;) , nou, met deze band is dat moeilijk.

Ik denk dat ik de T63 er maar weer om leg en weer even kijk hoe dit rijdt.
Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Belgie was heel erg mooi, erg technisch, schitterend weer, maar ik heb hem niet uitgereden. Ik glibberde alle kanten op, ik ben totaal niet tevreden over mijn achterband. Ik glibberde alle kanten op. OK, het is daar flink kleiig. Maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Ik kon de groep voor geen meter bijhouden. Ik ging risico's nemen om dat toch te proberen. Fout. Twee keer hard eraf gestuiterd en mijn ribben gekneusd. ;( Ik heb afscheid genomen van de groep. Mijn GPS-je erop gezet en lekker binnendoor over kleine weggetjes naar het eindpunt geknord.

Marcel vroeg al in dit topic, zit die achterband niet verkeerd om? Nou, hij kan er op 2 manieren om, voor verschillende ondergronden. Hij stond nu op "Intermediate", hij kan ook op "Soft".

Afgelopen week thuis heb ik wat bekende stukken gereden. Reed wederom voor geen meter. Vanmorgen heb ik de draairichting omgedraaid en weer wat gespeeld. Het rijdt nu wat beter, maar nog steeds niet zoals ik gewend was met mijn T63. Deze Kenda is FIM goedgekeurd en heeft daardoor niet al te hoge noppen, max 11 mm meen ik. De band graaft ook meer, ik zie dat aan mijn sporen. Er zijn stukken hier in de buurt waar ik liever geen sporen achterlaat ;) , nou, met deze band is dat moeilijk.

Ik denk dat ik de T63 er maar weer om leg en weer even kijk hoe dit rijdt.
Wordt vervolgd.

Die T63 rijdt perfect in de klei...ik spreek uit ervaring.....zowel Gronings, als ook Ardenner klei. Geen gedoe met draairichtingen enzo. We gaan met hemelvaart weer eens die kant op, dus misschieb voor jou een herkansing?......

Begin maart een nieuwe uitdaging voor de boeg:

http://www.touareg-trail.be/LDC_2008/pages/en/gallery.htm

Geen klei maar zand en stenen.....ben zeer benieuwd.... :]
 
Zo, nu de lente toch weer in de lucht is heb ik de BBQ alvast weer aangestoken. Geen last van vliegen alleen was de pindasaus wel snel koud.

1 uurtje op 200 graden Fahrenheit of 93 graden celsius :9
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan