dnepr MT-11 vs MT-16

ascii

Die hard MF'er
8 apr 2003
613
0
rhenen
Ik was aan het kijken op de site van gossie en bij de occassions staat bij het laatste model iets wat ik niet helemaal snap.

<knip en plak>
Dnepr
MT-16

Black, 1993, with driven sidecar
Repainted black. Will be delivered with overhauled engine.
Possibility to MT-11 conversion (version without dirven sidecar) Equiped with ammo box, 2 saddles and old style headlight.
</knip en plak>

Oftewel een aangedreven span (eigenschap van de MT-16?) met mogelijkheid om dat ongedaan te maken. Bij de combi ernaast (ook een MT-16) staat niet zo'n opmerking.

1- Ik dacht dat een aangedreven span altijd optioneel aangezet moest worden indien dit nodig was. Klopt dit of ben ik weer aan het dromen?

2- Ik heb hier eens gelezen dat een twee wiel aangedreven span zich makelijker laat sturen, klopt dat?

3- Waarom zou je dan de twee wiel aandrijving terug zetten naar een een wiel aandrijving? Ik kan me niet voorstellen dat een permanente aandrijving geen differentieel heeft.

4- De meeste occassions hebben geen schommelvork. Hoe veel maakt dat uit bij een dnepr / ural? Wringt een normale vork niet teveel?

5- Heeft iemand een buideltje met geld over?

 
Laatst bewerkt:
1- Ik dacht dat een aangedreven span altijd optioneel aangezet moest worden indien dit nodig was. Klopt dit of ben ik weer aan het dromen?

2- Ik heb hier eens gelezen dat een twee wiel aangedreven span zich makelijker laat sturen, klopt dat?

3- Waarom zou je dan de twee wiel aandrijving terug zetten naar een een wiel aandrijving? Ik kan me niet voorstellen dat een permanente aandrijving geen differentieel heeft.

4- De meeste occassions hebben geen schommelvork. Hoe veel maakt dat uit bij een dnepr / ural? Wringt een normale vork niet teveel?

5- Heeft iemand een buideltje met geld over?

1. Om je zijspan aan te drijven hoef je alleen het cardanhuis van je motor aan te passen, de aandrijving van het zijspan is hiermee verbonden. Als je dus geen aangedreven zijspan wilt kun je er een ander cardanhuis opzetten.

2. Geen idee, de mijne is helemaal onbestuurbaar, en die rijdt nog maar op twee wielen :+ . Volgens mij is het wel waar trouwens, maar geen idee waarom en hoe.

3. Snap ik ook niet, maar de natuur heeft vreemde kostgangers (zie hierboven :P ).

4. Een schommelvork stuurt ook bij een Ural lekkerder naar het schijnt (zegt Uralrijder!! tenminste).

5. Voor mij ook aub. 8-)


Staar je trouwens niet blind op de okkazzies op de site, de meeste zijn al weer verkocht. Site is niet altijd even up-to-date. :)
 
ach, ik koop toch geen motor vanaf een plaatje (of het moet echt een koopje zijn (lees wrak))

En het zal nog wel even duren, behalve die zak met geld zou een voorraadje extra tijd ook wel uitkomen, of ik moet me trainen in (nog) minder slapen.
 
Vermits je het dif van de MT16 niet kan uitschakelen zit er bij deze meer dan waarschijnlijk een tweede achternaaf en de bijpassende achterbrug, zodanig dat je ook solo met de motor kan rijden . Wellicht ook met karretje, als je de cardan daar naar toe uitbouwd.

Tweewielgedreven heeft niet dezelfde eigenschappen maar wel eigenschappen genoeg.
Verschillen treden op in 't bochtenwerk. "Flighing the wheel" kan je ook vergeten, je dif gaat dan overtime maken en zou bij de landing best eens de geest kunnen geven

Schommelvork? Geen ervaring mee. Armspieren kweken is ook een optie. Het kader van de Dnepr is, als hij redelijk bijeengelast is, sterk genoeg om die krachten op te vangen.

Geldbeugels verkrijgbaar bij elke zichzelf respecterende bankinstelling, met vulling naar keuze.




Groetjes, ST-er.
 
Laatst bewerkt:
Schommelarm stuurt veel prettiger, lees met minder kracht. De reactiekrachten van gas geven en gas loslaten komen dan ook veel duidelijker over, waar je dan ook veel meer gebruik kan maken. Dit geldt vooral naturlijk zonder zijspanaandrijving.
 
Waarom vraag je het niet aan Gossie zelf ?
(als hij tenminste nederlands verstaat,met zine
engelse kroam.)

full
Groetjes, Joci.
 
Schommelarm stuurt veel prettiger, lees met minder kracht. De reactiekrachten van gas geven en gas loslaten komen dan ook veel duidelijker over, waar je dan ook veel meer gebruik kan maken. Dit geldt vooral naturlijk zonder zijspanaandrijving.

Een Rotonde pikken met een beetje Voorrem en Gas erop,
is niet netjes weet ik, mmar de Kinderen vinden het leuk
full
 
Hoi mensen, zelf vinnik zonder zijspanaandrijving fijner rijden, ook op het oog als je het spanwiel op tilt.
op het moment heb ik te weinig ruimte en te veel motoren, onder andere een solo dnepr in onderdelen en een mt-11 met span.interesse?
 
Terug
Bovenaan Onderaan