éénbaansfile

MIOB

MF veteraan
18 sep 2004
12.192
41
Ik zit met een probleempje: Ik pak nogsteeds zo veel mogelijk de motor voor het woon-werk verkeer, daardoor moet ik elke dag van de A15 (ri R'dam) de A2 (ri Den Bosch) op draaien bij waardenburg. Nu staat daar regelmatig file waardoor die afrit/oprit helemaal vastloopt met langzaamrijdend en vooral stilstaand verkeer. Persoonlijk vind ik dat behoorlijk ondoenbaar op de motor en wurm iik mij met een paar km/u verschil over de redresseerdstrook of tussen de auto's ebn de vluchtsrook door. Behoorlijk illegaal volgens mij. Hoe pakken jullie dat aan, wordt dit in dit soort gecvallen gedoogd (nee zeker)?
 
bekend probleem... een bekend afritprobleem voor mij ontwijk ik door een afrit later te pakken en daarna relaxed over een bijna lege weg 1.5km terug te rijden.
 
bekend probleem... een bekend afritprobleem voor mij ontwijk ik door een afrit later te pakken en daarna relaxed over een bijna lege weg 1.5km terug te rijden.


probleem is dat de volgende afrit een dikke 10 km verderop pas is (Leerdam). Dat gaat dus niet. Moementeel let ik gewoon goed op, zie ik een juut, dan probeer ik ervoor te zorgen dat ie m'n kenteken niet ziet en mag ie flink z'n best gaan doen 8-)
 
probleem is dat de volgende afrit een dikke 10 km verderop pas is (Leerdam). Dat gaat dus niet. Moementeel let ik gewoon goed op, zie ik een juut, dan probeer ik ervoor te zorgen dat ie m'n kenteken niet ziet en mag ie flink z'n best gaan doen

als dat maar goed gaat... uitkijken voor motorwouten!
 
Moementeel let ik gewoon goed op, zie ik een juut, dan probeer ik ervoor te zorgen dat ie m'n kenteken niet ziet ...
Hoe doe je dat? Zoiets?
jan024.jpg
 
richting mn werk op de laatste km ook altijd een dubbelbaanse file tegenkom voor een stoplicht een aangezien rechtdoor maar een baan is is t echt een flessehals daarzo.
onmogelijk ook om tussendoor te komen.
Dus eh .... is de berm ook deel van de rijbaan ja toch??

Gaat aardig goed op mn XL600 moet ik zeggen... 8-)
Vraag me af wat de boete daarvoor zou zijn...als t al strafbaar is..
 
Ik denk dat zolang je het lekker rustig doet, en de auto's niet te snel passeert, dat niemand er aanstoot aan zal nemen. Ik deed het zelf óók wel eens met m'n Goldwing, en ik had er nooit problemen mee ..
 
Net wat Hewi zegt... als je het niet te gek maakt, denk ik dat je er heus niet zo snel een boete voor zal krijgen. Het zal meer de manier zijn waarop je tussen het verkeer doorgaat.
Ik doe het zelf ook vaak zat, afrit overschie vlak voor de trajectcontrole, is vaak super druk 's avonds en ik ga toch echt niet 10 min op een afrit staan wachten als ik op de motor ben. Dus dan gaan we gewoon even erlangs en dat gaat prima :)
 
Mja ik kennum van een weefstrook hier in de buurt en de oprit er naartoe. Staat altijd muurvast. 2jaar onafgebroken nam ik die op dezelfde manier: Even een woutcheck doen en dan over de vluchtstrook er rustig langs tokkelen, maar blijven kijken want er zitten ook blikkers tussen met hetzelfde idee.

Tegenwoordig rij ik liever ff een stukkie om. Staat ook wel file, maar das dubbelbaans dus hoppaaaaaa..... |oo\===/oo| :] |oo\===/oo|
 
Ik rij (als ik ochtend dienst heb) over de A2 en moet er bij de rotonde "hooggelegen" afrit centrum af.....nu begint de file al ongeveer bij IJsselstein......rechterbaan volledig dicht met vrachtwagens, niet oplettende scherende, telefonerende en opmakende automobizitters.....door vangrail afgescheiden naastgelegen 2 rijbanen(richting Den Haag en Arnhem) zijn zo goed als vrij......ong.ter hoogte van mijn afrit ligt de vroegere afrit die nu dienst doet als busbaan.....en in de tijd dat die busbaan in gebruik is heb ik er welgeteld 2 bussen over zien rijden.......aangezien ik 's ochtends iets minder kan hebben dan op andere tijden neem ik die busbaan......2 maal stond er een politieauto van de KLPD en die maakten een "zou ik ook doen gebaar" toen ik wat vaart minderde voor het geval ze het plan zouden vatten mij aan te houden.....natuurlijk mag dit niet en staat er een beste boete voor, maar zoals eerder gezegd, gaat het er niet om of het kan.....maar hoe je het doet
 
Terug
Bovenaan Onderaan