“Beknopt” verslag Tourtochtje Frankrijk + Pics

ReefeR

MF veteraan
4 aug 2003
10.434
0
Belgium Roeleert
Was eigenlijk niet van plan om dit te posten, maar aangezien ik zo verschrikkelijk genoten heb en ik denk dat sommigen hier wellicht ideeën uit op kunnen doen wil ik jullie een beknopt verslag van onze recente motortocht niet onthouden *D

Het Plan:
Duur: 7 dagen
Vertrek: 13 mei 2004
Terug: 19 mei 2004
Kilometers: +/- 3400
De groep: Totaal 6 motoren (Sport / Sport-tour)
Techniek: Route rol, Pda+GPS, Bike to Bike comm. setjes
Route: Uitgewerkt met Microsoft Autoroute (stuur meel voor kopie in Autoroute formaat of voor route rol bewerkte versie in Excel)

Globale route beschrijving:
Vertrek vanuit Antwerpen over de snelweg naar Luik (vanaf Luik alles binnendoor).
Via de Ardennen naar Noord Frankrijk.
Langs de westelijke kant van de Franse Alpen naar de Grand-Canyon du Verdon en verder naar Saint-Tropez.
Via Nice langs de Italiaanse grens weer naar het noorden.
Via "Route des Grandes Alpes". Via Col d'Izoard en Col du Galibier naar Geneve.
Door de Jura naar Nancy, Metz, Luxemburg, Bastogne, Luik terug naar Antwerpen.
(Met dank een van Internet geplukte route van de heer Kats: http://home.hccnet.nl/e.kats die als basis gediend heeft).

Mooiste ervaringen:
-      Eerste sneeuw in zicht op dag 2 op de toppen van de Jura
-      Eind dag 2 al in de (voor)Alpen zitten
-      Uitzicht op Laq St-Croix en Gr. Canyon du Verdon
-      Aankomst St-Tropez
-      Stranden in Sospel zonder (te weinig om door te rijden) benzine
-      Het toch open zijn van de Calibier en rijden tussen metershoge sneeuw
-      Ect etc te veel om op te schrijven, al met erg indrukwekkend *D

Bijna alle overnachtingen hebben we doorgebracht in Auberges en we hadden geen overnachtingen gepland omdat we niet gebonden wouden zijn aan kilometers per dag.

Conclusie:
Het was een onvergetelijke ervaring, en we hebben veel plezier gehad en genoten van de prachtige Franse wegen en uitzichten. Tegen het einde van de rit werden ‘s avonds al de eerste plannen voor 2005 gemaakt ;)
6 motoren is voor mij wel het maximum, blijft te overzien en je kunt buiten het seizoen makkelijk overnachting locaties vinden, tanken gaat nog redelijk snel etc.
Om dit aantal kilometers te doen in 7 dagen zaten ze elke dag van 08.00 tot 19.30 op de motor, volgende keer plannen we 500-700 km minder om ook een keer een rust ochtend of middag te kunnen pakken……. ;)

Genoeg gelul, een paar pics voor de visueel instelden onder ons :+

De eerste sneeuw in de verte :P

full

NICE !!!! Wil ik ook ooit eens doen.

Ik zit in augustus ook rond Saint Tropze, wel met de remorque en de familie tot ginder maar tgaat daar ook de max worden.

NICE !!!! Wil ik ook ooit eens doen.

Ik zit in augustus ook rond Saint Tropze, wel met de remorque en de familie tot ginder maar tgaat daar ook de max worden.
DOEN !!!!

Is na Schotland mijn 2e "grote" tocht en staan beide in mijn TOP 5 vakantie's ;)

Mooi :9~

Dit zijn nog eens tour-ritjes :}
Thnx alleen al van het nu posten begint t weer te jeuken voor volgend voorjaar :)

Een tocht der eerste klasse, dat zie je zo. :)

[me]the stomper krijgt potdikkie zin om z'n tas achterop de motor te knopen![/me]

super de super!! *D

ik ga over 3 weekjes Frankrijk in, maar blijf ongeveer ter hoogte van
Luxemburg wel steken... mocht je tips hebben in die buurt.. let me know!! :}

Mooie sfeerimpressie ReefaH. Volgend jaar doen we samen een impressie, oke... :)
Ofwel, ik reserveer vast een plekkie... ;)

Zal je zien dat ie dan vlakke wegen kiest en een en al regen... B|

:] ben nog steeds bezig met afkicken van deze onvergetelijke tocht Reefer!!!!

Dat weekendje Ardennen hebben we ook nog tegoed he!!! 8-)

Terug
Bovenaan Onderaan