‘Je bent gewoon jaloers!’

Racekip #1

MF veteraan
9 mrt 2003
49.880
507
Ik kwam dit toevallig tegen op internet en ik vond het wel een leuk stukje.

Deze foto stond op de site.(volgens mij is/was het een mfer ik weet het wel zeker)
wheelie3fasmall8ez.jpg




Jarenlang heb ik me geërgerd aan motorrijders. Steeds vaker, en steeds meer. Want zeg nou zelf, motorrijders: ze doen maar! Houden zich aan god noch gebod. Gedragen zich of de weg van hen is. Schieten overal maar tussendoor. Halen in zoals hen goeddunkt: links, rechts, of door het midden. Het maakt niet uit, als zij maar komen waar ze willen zijn. En wel zo snel mogelijk! Ze doen of ze zich aan de regels houden die ze ondertussen aan hun laars lappen. Hun motorlaars. Ook zoiets: zoals ze er uit zien, in hun motortenues. Zogenaamd stoer. Wat een aanstellerij. Leernichten zijn het! Het gaat allemaal over hen. Als zij maar kunnen doen waar ze zin in hebben. Wat hen het beste uitkomt. Aso’s op twee wielen. En ondertussen lekker zwaaien naar elkaar. Mannen van het handje! Je hoort ze denken: Wij hebben het voor elkaar hoor. Laat die sukkels in hun middenklassers en leasebakken maar voelen hoe braaf en dom ze zijn. Netjes ritsen. Niet rechts inhalen. Je aan de maximumsnelheid houden. Wat een benauwde burgers. Enzovoorts…

Tot iemand op een dag tegen me zei: Joh, je bent gewoon jaloers! Daar werd ik boos over. Helemaal niet! Het zijn toch aso’s? Enzovoorts. Inmiddels weet ik, dat dit het teken is: boos worden. Als ik boos word als iemand zegt dat ik ‘gewoon jaloers’ ben dan weet ik genoeg. Dan is het waar. En niet een beetje waar. Dan is het heel erg waar. Dan ben ik ontzettend jaloers. Ik ben er achter gekomen door me te verplaatsen. Mezelf te verplaatsen in die ander waar ik me zo godsgruwelijk aan erger. Een motorrijder dus, op zijn motor. Het is druk, vol, file. En ik zit op een motor in plaats van in m’n auto. De auto’s kruipen voort, mijn motor rijdt. Ik ben op tijd op m’n bestemming, terwijl ik de automobilisten geërgerd ‘Ik ben wat later’ zie mimen. Ik voel me vrij, beweeglijk, onafhankelijk. De bestuurders zitten stuurs achter hun stuur. Ik kan doen waar ik zin in heb. Ik kan heen waar ik heen wil. Ik kan gaan en staan waar ik wil. En ik kom nog op tijd ook. King of the road. Ik voel me vrij.

Het is een wonderlijke ervaring die mij in een klap veel duidelijk maakt. Motorrijders doen wat ik eigenlijk zo graag wil. Me helemaal vrij voelen. Motorrijden betekent voor mij blijkbaar vrijheid. Omdat ik het op de een of andere manier misschien niet voor elkaar krijg om me echt helemaal vrij te voelen ben ik jaloers op mensen die dat in mijn beleving blijkbaar wel zijn. Natuurlijk heb ik geen idee of dat echt zo is. Of motorrijders zich echt vrij voelen. Misschien is het wel verschrikkelijk benauwd in zo’n motorpak. Of is om zo’n benzinetank geklemd zitten eigenlijk een heel krampachtige houding. En zou ik helemaal geen zin hebben om naar al die andere motorrijders te zwaaien omdat dat onder motorrijders schijnt te horen. Wie weet, maar daar gaat het niet om. Ik ben er achter dat mijn groeiende ergernis gewoon jaloezie is. Dat scheelt veel energie. Ik maak me sindsdien niet meer druk over motorrijders. Inderdaad, ze doen maar! En ik ook. Bezig met mijn eigen vrijheid. En die zit geloof ik van binnen.

Laatst bij het stoplicht maakte een motor een wheely, hij scheurde weg op zijn achterwiel. Bleef wel vijftig meter op een wiel rijden. Mooi gezicht.

‘Je kunt van een ander niet uitstaan wat je jezelf niet wilt toestaan.’
 
geweldig stukje.
Dit ga ik uitprinten en elke keer als mensen weer is gaan zeiken over het motorrijden duw ik het onder hun ogen.
 
Ik denk dat ik dit stukje op m'n werk ga ophangen. _O-

Precies de opmerkingen die zij maken over al dat motortuig. En ondertussen zijn ze hartstikke jaloers (lees: ik heb me rot staan boenen op al die kwijl-vlekken... B| ) :+
 
Ik denk dat ik dit stukje op m'n werk ga ophangen. _O-

Precies de opmerkingen die zij maken over al dat motortuig. En ondertussen zijn ze hartstikke jaloers (lees: ik heb me rot staan boenen op al die kwijl-vlekken... B| ) :+


Dat klinkt bekend... maar ik heb gelukkig wel veel motorrijdende collega's.
Dus de meesten vinden het wel mooi.
Maar er liggen regelmatig plasjes kwijl rond mijn motor. :+
 
Dat klinkt bekend... maar ik heb gelukkig wel veel motorrijdende collega's.
Dus de meesten vinden het wel mooi.
Maar er liggen regelmatig plasjes kwijl rond mijn motor. :+

Bij mij willen ze wel maar mogen ze niet. _O-

Één collega heeft een compromis gesloten met z'n vriendin... een Yamaha Neo's. _O- _O-
 
Ik kwam dit toevallig tegen op internet en ik vond het wel een leuk stukje.

Deze foto stond op de site.(volgens mij is/was het een mfer ik weet het wel zeker)
[http://img514.imageshack.us/img514/5664/wheelie3fasmall8ez.jpg (afbeelding)]

*mooie tekst*


Je kunt van een ander niet uitstaan wat je jezelf niet wilt toestaan.

Geprint !

Mooie conclusie ook !

Grtzzz Simon. 8-)
 
Mooi stukje *O*

Heb em net de schuur weer ingeschoven,na een heerlijk ritje })

Groeten Magnamannetje
 
Laatst bewerkt:
‘Je kunt van een ander niet uitstaan wat je jezelf niet wilt toestaan.’




Een naar (menselijk) trekje....


Zodra je het jezelf zo beseft al een heel stuk minder naar.
Mooi stukje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan