“Ziektes” in de Honda CBR600 F4I / Aankoop eerste motor

Chlowjow

Rookie
19 jul 2021
7
4
Beste mensen,

Ik heb 0 ervaring met motoren maar wil mijn eerste motor binnenkort gaan aanschaffen.
Ik weet al zeker dat het een Honda CBR600 F4i gaat worden.

Ik zou graag van jullie ervaringen willen horen waar ik op moet letten bij aanschaf en dan specifiek bij dit merk en type motor; welke technische dingen moet ik controleren die specifiek bij deze motor zwak zijn? (Bijvoorbeeld bij de kawa zx6r heb ik gelezen dat de tweede versnelling vroeg of laat een probleem gaat worden)

Ook is welkom de algemene motorische problemen waar ik op moet letten.

Alvast heel erg bedankt!!
Groet Joey
 
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een maand geleden mijn 2007 F4i ingeruild, en die was super netjes, en (voor zover ik weet) technisch goed.

Hij staat nog niet online, en zover ik weet is hij ook nog niet verkocht.



20210418_160742.jpg
 
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een maand geleden mijn 2007 F4i ingeruild, en die was super netjes, en (voor zover ik weet) technisch goed.

Hij staat nog niet online, en zover ik weet is hij ook nog niet verkocht.



Bekijk bijlage 1657780
Thanks for the heads up maar denk niet dat deze binnen mijn budget valt als ik de prijzen zo zie. Deze zal eerder naar 4000-4500 gaan als ik dat vergelijk met andere tweedehands exemplaren. Ongeveer €3000 is wel de max qua budget nu eerste aanschaf.
 
Nou hooguit een spanningsregelaar, voor de rest onverwoestbare fietsen. En zeker geen specifieke zaken naast normale slijtage dingen.
Het vervelendste vond ik wel dat je altijd hard moest rijden met dat ding, dat was het allerlekkerste, behalve toen die keer met dat Golfje met videocamera van de politie.... was een duur ritje zullen we maar zeggen.
 
Haha! Ja die vallen niet heel erg op. Ik heb een keer mee mogen rijden voor een stage. Ze doen ook letterlijk een petje op als ze iemand in het vizier hebben om nog minder op te vallen.
 
Van het eerste injectiemodel (99-00) weet ik dat de motorblokken het zeker op het circuit nog wel eens begaven, die zou ik zelf laten staan..
Vanaf 01 zijn ze aangepast/weer betrouwbaarder, zelf een paar Fjes gehad (92-98) een F4i-Sport en 2x een RR en waren allemaal betrouwbare fietsen (op circuit en straat !) , idd spanningsregelaar en nokkenaskettingspanner zijn de meest voorkomende issues is allemaal gewoon kwestie van vervangen, verder niks ernstigs..
 
Van het eerste injectiemodel (99-00) weet ik dat de motorblokken het zeker op het circuit nog wel eens begaven, die zou ik zelf laten staan..
Vanaf 01 zijn ze aangepast/weer betrouwbaarder, zelf een paar Fjes gehad (92-98) een F4i-Sport en 2x een RR en waren allemaal betrouwbare fietsen (op circuit en straat !) , idd spanningsregelaar en nokkenaskettingspanner zijn de meest voorkomende issues is allemaal gewoon kwestie van vervangen, verder niks ernstigs..
tis alweer even geleden, maar kwam dat niet vaker voor bij de eerste modellen dat het even 'zoeken' was voor de tuners wat wel en niet kon.
Lijkt me voor gewoon gebruik niet echt van invloed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan