€ 500,00 Challenge - out of the box.

11 jan 2019
72
16
Ik heb geen motor rijbewijs, maar wil de 500 challenge doen. Ik ga er totaal blind in en weet niet eens wanneer deze gereden gaat worden (meen eind september) of waar het langs gaat en hoe lang het duurt, maakt verder niet uit omdat ik er hoe dan ook bij kan zijn. Ik heb geen "ervaring" in wat dan ook als het om motoren gaat.

Eind januari kan ik een motor aanschaffen van minder dan 400 euro, het model moet een Off-All Road zijn en op een A RBW gereden kunnen worden.

Wie kjan mij helpen en wil mij begeleiden naar deze wens? Het staat dus met een motor bij huis krijgen van onder de 400 euro na 24 januari waarvan men weet dat ik de challenge kan uitrijden. Ik heb begrepen (weet niet meer waar ik het heb gelezen) dat cruciale veiligheid aspecten buiten de 150 euro omvallen. Het liefste is het een motor die ik ook nog dit jaar buiten de 500 challenge om kan gebruiken.

Ik wil wel, dat alleen mensen mij een motor aanbieden die ervaring hebben en weten dat ik met de motor en de nodige aanpassingen de challenge kan rijden. Dat het moeilijk gaat worden en heel veel moet leren in korte tijd is mijn risico. Ik heb een "basis" monteur die voorzien is van veel gereedschap en connecties als het om auto's gaat, daar kan ik al veel hulp weghalen tegen gereduceerde kosten.

Wie wil mij helpen?

Inspiratie: €500 challenge 2019: Ram's DR Big "Red"
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat je er aan denkt om mee te doen :t Gaat alleen wel lastig worden zonder rijbewijs ;) Ben je al aan het lessen? Want we vertrekken eind mei en als je dan nog moet beginnen lessen, examens doen, etc. dan kan dat wel eens krap worden!

Uit je topic Lief dagboek. maak ik op dat dat nog niet het geval is.

Hou er ook rekening mee dat er wel wat uitdagende wegen tussen kunnen zitten. Als je nog nooit een haarspeld hebt gedaan, dan gaat het afhankelijk van je rijkunsten zo nu en dan wel zweten zijn in je motorpak ;)


PS. Dit soort zaken:
Lief dagboek,

Financieel is het lastig om alles goed te regelen........ Ik moet nadenken over de voor mij meest gunstige situatie.

Een motor kopen van 500 euro of iets meer die loopt en het risico nemen om zonder ruw aangehouden te worden is gewoon domweg financieel zeer aantrekkelijk. En zo simpel is het! De wet is nu eenmaal dom en ik maak daar dan maar gebruik van. Ik rij in de nacht waneer er toch geen verkeer is. Ik rij met super slecht weer zodat de aanhouding minimaal is. De eerste aanhouding is 300+ euro.

Verder ben ik toch autistisch genoeg om nu al allemaal technieken te weten en reduceer daarmee de rijlessen in het minimale.

Dat lezen je mederijders niet zo graag, ondanks dat je zelf lekker moet doen wat je zelf wilt breng je daar mensen mee in gevaar. Als je op iemand klapt en die is blijvend invalide of iets dergelijks, dan moet je er niet aan denken dat je ooit nog een motor kunt kopen. Je bent dan immers onverzekerd en kunt zelf voor alles opdraaien, geen slim idee!

Als je gaat lessen ga je er trouwens ook achter komen dat er een heel groot verschil zit tussen theorie en praktijk, zeker als je die praktijk zelf moet uitvoeren. Mijn persoonlijk advies:
- Ga eerst lessen (pak, helm, motor kun je allemaal van de rijschool gebruiken)
- Haal je rijbewijs
- Koop een motor om mee te rijden (kan perfect een goedkope zijn, de eerste leg je toch waarschijnlijk wel eens tegen de grond) en maak kilometers om ervaring op te doen
- Schaf volgend jaar een motor aan voor de 500 euro Challenge 2021, maak die klaar voor de reis
- Ga mee met de challenge in 2021 :t
 
Laatst bewerkt:
Was min of meer een beetje sarcasme om geen rijlessen te nemen, maar het idee voor een leuke klus motor sprak mij wel erg aan om alvast lekker bezig te zijn.

Tja in mei kan ik natuuurlijk nog nooit klaar zijn, dacht dat het eind september was ergens. Dan gaat het idd voor 2021 worden.
 
Was min of meer een beetje sarcasme om geen rijlessen te nemen, maar het idee voor een leuke klus motor sprak mij wel erg aan om alvast lekker bezig te zijn.

Tja in mei kan ik natuuurlijk nog nooit klaar zijn, dacht dat het eind september was ergens. Dan gaat het idd voor 2021 worden.

We gaan inderdaad eind mei los met de Challenge. Eind september gaat het'm niet worden. Een aantal alpenpassen zal tegen die tijd al dichtgesneeuwd zijn namelijk.

Ik denk dat het meedoen aan de editie van 2019 niet erg realistisch is. Maar niet getreurd, in 2021 gaan we weer!!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan