€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Staan er nog leuke motoren te koop voor de challenge? Ik heb nog een aantal staan maar dan voldoe ik niet aan de regels ;-)
Genoeg leuks te vinden toch? Er zijn een aantal Facebook groepen (goedkope motoren tot €1500 en tot €750) waar regelmatig leuke dingen op of onder de €500 voorbij komen. Daarnaast is er op Speurders veel te vinden. Marktplaats iets minder - voor de motorverkoop dient flink betaald te worden, dus daar staan veel minder goedkope motoren tussen.
 
Dat is dan nr.14...en meteen de motor met de meeste paardjes aan boord. *O*
Straks moeten we nog kijken naar grotere campings met zo'n groep _O-
Dat is dus een van de redenen dat we in het voorseizoen gaan. De meeste campings zijn dan leeg. En met een beetje geluk hebben ze een vakantiekracht aan het werk die geen bier kan tappen, Zoals in 2017. MArtel en ik geven dan natuurlijk weer een tapcursus aan de nietsvermoedende bediende!
 
Zo goed als zeker wat gevonden:]

Nog een vraag over de rest van het verhaal: Mag je spullen die je al jaren in het archief hebt liggen ook gebruiken? Ik heb ergens nog een oude kofferset liggen die ik een keer van een andere motor afgesloopt heb.
 
Zo goed als zeker wat gevonden:]

Nog een vraag over de rest van het verhaal: Mag je spullen die je al jaren in het archief hebt liggen ook gebruiken? Ik heb ergens nog een oude kofferset liggen die ik een keer van een andere motor afgesloopt heb.
Nou, ben benieuwd wat het gaat worden!
Bagagesystemen zijn vrij van budget. Dus dat maakt niet uit.
 
Zo goed als zeker wat gevonden:]

Nog een vraag over de rest van het verhaal: Mag je spullen die je al jaren in het archief hebt liggen ook gebruiken? Ik heb ergens nog een oude kofferset liggen die ik een keer van een andere motor afgesloopt heb.
Hierboven al reactie m.b.t. bagage (gaat ook op voor alles m.b.t. veiligheid trouwens), wat betreft andere onderdelen gaan we er normaal van uit dat je een "handelsprijs" er voor in je budget opneemt. Bv. je hebt nog een nieuwe accu liggen die je gebruikt, dan reken je daar 40 euro voor in je budget. Op die manier hebben mensen met een berg onderdelen geen groot voordeel t.o.v. anderen.
 
En voor bagagesystemen, als deze in lijn met de geest van de 500 euro challenge zijn is dat helemaal mooi. Dus oud en toch weer in gebruik genomen is beterder dan gloednieuw 😜
 
Ik meld mij bij deze ook aan!

Ik heb de motor gehaald voor 350 euro

Een Kawasaki GPZ500 uit 1989 met 83500km aan ervaring

Moet alleen even kijken naar de clippons waarschijnlijk ingescheurd

En waarschijnlijk de spruitstuk lek
 

Bijlagen

  • 7E2C7ECA-363A-4EAF-92D4-9722684BA840.jpeg
    7E2C7ECA-363A-4EAF-92D4-9722684BA840.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 21
  • A3A0563F-D0DB-4953-B77F-B79381F5826A.jpeg
    A3A0563F-D0DB-4953-B77F-B79381F5826A.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 19
Ik meld mij bij deze ook aan!

Ik heb de motor gehaald voor 350 euro

Een Kawasaki GPZ500 uit 1989 met 83500km aan ervaring

Moet alleen even kijken naar de clippons waarschijnlijk ingescheurd

En waarschijnlijk de spruitstuk lek
Mooi man! Ook een mooie kleurstelling.
Hoe komen de clipons ingescheurd? :o
 
Ik meld mij bij deze ook aan!

Ik heb de motor gehaald voor 350 euro

Een Kawasaki GPZ500 uit 1989 met 83500km aan ervaring

Moet alleen even kijken naar de clippons waarschijnlijk ingescheurd

En waarschijnlijk de spruitstuk lek
Leuk Alex! :W
 
Mooi man! Ook een mooie kleurstelling.
Hoe komen de clipons ingescheurd? :o
Geen flauw idee! Dit zie ik namelijk
En de Achterberg moet even weer roestvrij gemaakt worden
 

Bijlagen

  • 72DCB1F6-1A26-4ACF-8030-775F1E96426E.jpeg
    72DCB1F6-1A26-4ACF-8030-775F1E96426E.jpeg
    124 KB · Weergaven: 30
  • 01D132E1-0D6E-4930-A7AC-EC423AE2512C.jpeg
    01D132E1-0D6E-4930-A7AC-EC423AE2512C.jpeg
    289,3 KB · Weergaven: 33
  • 8269030F-3CED-4FD8-939E-DEF53DBB259E.jpeg
    8269030F-3CED-4FD8-939E-DEF53DBB259E.jpeg
    263,2 KB · Weergaven: 33
Als het kettingwiel op je achterwiel bekijk (op mijn grote pc-scherm) zou ik zeker je voorkettingwiel checken. Want je achterste kettingwiel heeft zo te zien al de nodige slijtage (en die slijt minder hard dan de voorste).
 
Als het kettingwiel op je achterwiel bekijk (op mijn grote pc-scherm) zou ik zeker je voorkettingwiel checken. Want je achterste kettingwiel heeft zo te zien al de nodige slijtage (en die slijt minder hard dan de voorste).
Ik kan m niet echt van de tandwiel afkrijgen achter dus dacht dat die goed was. Maar zal het meenemen ter inspectie
 
Ik heb deze opmerking gemaakt omdat de tanden op het tandwiel zichtbaar op de foto nogal scherp zijn. En bij "verse" kettingwielen zijn de tanden relatief stomp.

Een basischeck voor een indruk van de slijtage van een ketting is op het achterste deel van de ketting de ketting proberen op te tillen, lukt dit eenvoudig en komt hij redelijk los van het kettingwiel is er al duidelijke slijtage. Maar als de ketting nog soepel loopt en het voorste kettingwiel geen haaientanden (of werpster is) is er nog best mee te rijden.
Als er harde stukken in de ketting zitten (of er ontbreken o of x-ringen) is het einde wel nabij.

Dus goed controleren kan zeker geen kwaad.
 
ohoh mensen.. als ik ooit nog een keer een beetje leer sleutelen, staat deze challenge echt bovenaan mijn lijstje... lijkt me fantastisch!
 
  • Leuk
Waarderingen: NLT
Terug
Bovenaan Onderaan