€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Eerder het “schroeven” aan oud Japans metaal :+




Maar er hangen er drie JIS schroevendraaiers in mijn garage ;) zijn eigenlijk onmisbaar bij het rommelen aan oude Japanse brikken...
 
Eerder het “schroeven” aan oud Japans metaal :+




Maar er hangen er drie JIS schroevendraaiers in mijn garage ;) zijn eigenlijk onmisbaar bij het rommelen aan oude Japanse brikken...
Heb er ook 3, een 0-1 en een JIS-2, kan me niet herinneren dat ik ooit de 0 of 1 heb nodig gehad, die 2 past overal in :+
 
Mijn nieuwe aanwinst voor de Challenge!!!!
IMG_20181018_192115.png
 
met zo een kuip kan je er 2 meenemen in je slipstream.
tot 65km/hr rijd en je in 5 schakelt, dan kunnen ze er voorbij ;)
 
Werd het toch geen gpz haha

Toch een beetje krap op een gpz. En zoals je weet is de CX een van mijn grote liefdes!!

Gaaf hoor. Deze heb ik ook ergens zien staan op internet.
Moet er nog veel aan gebeuren?

Heb er alleen ff mee door de straat gereden. Het ding loopt nog zijdezacht. Wat er aan moet gebeuren: Banden, remleidingen, voorvorkkreerringen en remvoering achter. En de gebruikelijke onderhoudsbeurt natuurlijk.

Gaaf "for old times sake". Krijg ineens trek in een broodje zalm!

En ik in een roadtrip naar Den Haag!

met zo een kuip kan je er 2 meenemen in je slipstream.

Nu maar hopen dat we niet in een hittegolf terechtkomen, dan ga ik het afleggen achter die kuip!
 
Ik merk dat sinds kort als ik de startknop indruk dat er een vertraging van een paar seconden in zit voordat de startmotor aanslaat. Ik kan natuurlijk beginnen met de aarde draad een beetje op te schuren. Heeft iemand een idee wat het meer kan zijn? Na die paar seconden start hij wel gewoon.
 
Ik merk dat sinds kort als ik de startknop indruk dat er een vertraging van een paar seconden in zit voordat de startmotor aanslaat. Ik kan natuurlijk beginnen met de aarde draad een beetje op te schuren. Heeft iemand een idee wat het meer kan zijn? Na die paar seconden start hij wel gewoon.
Diesel, voorgloeien
 
Ik merk dat sinds kort als ik de startknop indruk dat er een vertraging van een paar seconden in zit voordat de startmotor aanslaat. Ik kan natuurlijk beginnen met de aarde draad een beetje op te schuren. Heeft iemand een idee wat het meer kan zijn? Na die paar seconden start hij wel gewoon.
Relais beetje versleten, gok ik
 
De set reservesleutels zet ik niet in de kostenlijst. Dit omdat het meer een soort “verzekering” tegen ellende. Want als de sleutel van de tankdop van dit brik weg is, is het slopen van het slot een klote klus. Vooral doordat een deel van het slot in de tank valt...

Dit is ervaring want de huidige tank is gekomen met een mooie tankdop die gesloopt moest worden. Sleutel was pleite 😢

En dit is gelijk een tip voor samengestelde brikken, je zal alle sleutels die belangrijk zijn dubbel moeten hebben, zodat je de beschikking hebt over een reserveset sleutels :t Kan een berg frustratie voorkomen :Y
 
De set reservesleutels zet ik niet in de kostenlijst. Dit omdat het meer een soort “verzekering” tegen ellende. Want als de sleutel van de tankdop van dit brik weg is, is het slopen van het slot een klote klus. Vooral doordat een deel van het slot in de tank valt...

Dit is ervaring want de huidige tank is gekomen met een mooie tankdop die gesloopt moest worden. Sleutel was pleite 😢

En dit is gelijk een tip voor samengestelde brikken, je zal alle sleutels die belangrijk zijn dubbel moeten hebben, zodat je de beschikking hebt over een reserveset sleutels :t Kan een berg frustratie voorkomen :Y
Onderweg setje reserve sleutels aan mede reiziger geven en vv.
 
Terug
Bovenaan Onderaan