€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Aangezien er wat wijzigingen zijn.

Ik ben zelf op zoek naar een offroad motor. Eventueel de VFR ruilen of inruilen op een enduro is ook mogelijk. :)
vfr.jpg
 
Laatst bewerkt:
Alleen als je met ouwe meuk verschijnt.... maar dat had je al begrepen denk?

Geweldig! Dat was ik wel van plan inderdaad. Ik had samen met een maat al wat idiote plannen om een brik te kopen en verbouwen. Alleen maar leuk om die plannen te combineren met de Challenge.:Y Ik heb wel een vraagje over de vrijstelling van de remmerij. Vallen remschijven, klauwrevisie en remleidingen daar ook onder?
 
Remmen zijn te ontleden in de onderdelen remblok, remklauw, remleidingen, hoofdremcylinder, remrevisiesetjes. In alle zit één overeenkomst, het woord rem :+

Oftewel al deze delen tellen niet mee voor de totale kosten.

En welkom ;). En natuurlijk een topic aanmaken van het rijklaar maken van je brik
 
Remmen zijn te ontleden in de onderdelen remblok, remklauw, remleidingen, hoofdremcylinder, remrevisiesetjes. In alle zit één overeenkomst, het woord rem :+

Oftewel al deze delen tellen niet mee voor de totale kosten.

En welkom ;). En natuurlijk een topic aanmaken van het rijklaar maken van je brik
Daarnaast ook banden en bagagesysteem buiten budget.
 
Mijn visie op de challenge is.
Het is een uitdaging om voor 500 Euro met 150 Euro sleutelbudget een goede motorfiets te "brouwen". Juist dat maakt dat je aan werkzaamheden begint die de meeste niet zo snel op zullen pakken.
Als het je dan gelukt is een "mooi brik" te brouwen is de kers op de taart een twee weken motorvakantie met een stel "idioten/klussers/personen die niet bang zijn voor vuile handen/besmette personen met het N+1 virus/ of hoe je ze ook wil noemen" ;)

Zelf val ik in de categorie: besmet met het N+1 virus, niet bang voor vuile klauwen, klusser & op z'n tijd idioot _O-:+
En daar neem ik vanavond een lekker biertje op :Y
 
Ik zag dit topic langskomen en verdween helemaal in het lezen. I'm game! :) Is er nog een plekje over voor deelname?

Uiteraard is er nog plek voor een deelnemer!!!

Goed om te horen dat je helemaal in het topic verdwenen bent tijdens het lezen. Om je helemaal koekoek te maken heb ik een tip voor je:
Lees het reisverslag van de 500EC van 2015 eens. De 500 Euro Challenge 2015! "Briks en Trips"

Pas wel op! Er bestaat een kans dat je gegrepen wordt door een virus, het roadtripvirus! Dit virus kan erg hardnekkig zijn en sleept in zijn kielzog ook vaak nog het N+1 virus mee. Men zegt zelfs dat bij sommige deelnemers dit virus is gemuteerd tot de N+2 variant!

Zo, ik heb je nu afdoende gewaarschuwd. Begin nu maar met lezen van het reisverslag.







PS: hou zondag 10 februari maar alvast vrij. Dan houden we de PreMeet.
 
Vanochtend proefondervindelijke vastgesteld dat dieselsporen meer dan glad zijn...

Gelukkig ging het met zeer lage snelheid, maar toch echt klote om onderuit de slippen :X:(

Was trouwens niet met het "challenge-brik". Deze staat in z'n ophokperiode ;)
 
Laatst bewerkt:
Oeps, diesel is foute boel. Kwamen we in 2017 ook nog tegen toen we in Frankrijk de péage verlieten!!

<iframe width="560" height="315" src="
" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
 
Vanochtend proefondervindelijke vastgesteld dat dieselsporen meer dan glad zijn...

Gelukkig ging het met zeer lage snelheid, maar toch echt klote om onderuit de slippen :X:(

Was trouwens niet met het "challenge-brik". Deze staat in z'n ophokperiode ;)
Ai, da's nie goe!
Alles goed met je? En de motor?
Ik heb het afgelopen najaar gehad met een hydrauliekoliespoor op de weg met een mooie vonkenregen als gevolg.
 
Vanochtend proefondervindelijke vastgesteld dat dieselsporen meer dan glad zijn...

Gelukkig ging het met zeer lage snelheid, maar toch echt klote om onderuit de slippen :X:(

Was trouwens niet met het "challenge-brik". Deze staat in z'n ophokperiode ;)

Ai, met de Fazer?
Hebben jullie nog schade/verwondingen?
 
Met mij niets aan de hand. Snelheid lag al op denk op 5 km/h. En omdat de weg goed "gesmeerd" was gleed het soepel. Zelfs mijn regenbroek (die toch wel dun is) was nog heel.

Motor, wat krasjes, spiegel afgebroken (maar weer te monteren) en een gedeeltelijk afgebroken remhandel (nieuwe is al gekocht).
 
Oef dat is zeer zuur. Moet je nagaan hoeveel olie er dan wel niet heeft gelegen (en hoe een voertuig dat überhaupt kan verliezen). Vanmiddag was het in Groningen ook regenboogjes ontwijken op straat.
 
Oeps, diesel is foute boel. Kwamen we in 2017 ook nog tegen toen we in Frankrijk de péage verlieten!!

<iframe width="560" height="315" src="
" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
Das waar ook :X
Had nog ff staan schelden, stond er middenin en durfte niet te bewegen, zo glad...
 
Mensen hierbij gaat de gpz toch weer in de verkoop mog er iemand interesse hebben voor 300 euro krijg je er nog een 2e gpz bij zonder tank, blok, windscherm en linker spiegel voor onderdelen.

En voor de mensen van hier heb ik er ook olie, oliefilter, luchtfilter en bougies bij
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb ook wel zin om mee te gaan, kun je ook een week? Hoe is het onderweg geregeld zijn de stop slaapplaatsen geregeld e.d.
Zijn er kosten aan verbonden? Is er iemand uit de provincie Groningen die meegaat?.
 

Bijlagen

  • bene3li panther.jpg
    bene3li panther.jpg
    583,4 KB · Weergaven: 43
Hallo, ik heb ook wel zin om mee te gaan, kun je ook een week? Hoe is het onderweg geregeld zijn de stop slaapplaatsen geregeld e.d.
Zijn er kosten aan verbonden? Is er iemand uit de provincie Groningen die meegaat?.

Knappe fiets! Lijkt me totaal geen barrel. Ikzelf woon in Groningen omgeving en ga ook meedoen. Ben echter nog opzoek naar een aantrekkelijk wrak. ;) Voor je andere vragen weet ik zeker dat één van de brik-veteranen een antwoord heeft.
 
Hallo, ik heb ook wel zin om mee te gaan, kun je ook een week? Hoe is het onderweg geregeld zijn de stop slaapplaatsen geregeld e.d.
Zijn er kosten aan verbonden? Is er iemand uit de provincie Groningen die meegaat?.
Idd knappe fiets maar voldoet die aan de reglementen? (kan je er überhaupt 130 mee rijden?)
 
Niet om lastig te doen, maar lees de openingspost van dit topic. Er staat relevante informatie in.

En daarna je eigen keuze maken. Meer deelnemers is geen probleem... Maar wel binnen de randvoorwaarden die de challenge stelt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan