€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

 

Voor degene die met weinig werk een 500 Euro challenge willen rijden, lijkt mij dit geen slechte optie.
 
Mochten er nog mensen mee willen doen met de challenge.,. Mijn XJ900 gaat de deur uit voor een eurootje per kilo.

Bij interesse graag een pb'tje, dan kan ik alle voors en tegens opsommen. Evt ook met een bagagerek te koop ipv topkoffer. er staat +-91k op de teller.


Verkocht :)
 

Bijlagen

  • DSC_1421.JPG
    DSC_1421.JPG
    258,5 KB · Weergaven: 29
  • DSC_1423.JPG
    DSC_1423.JPG
    327,7 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
De challenge waait over naar de USA!

Nou moe, zit ik hier een beetje de storm uit te zitten en kom ik op joeptoep videovertellingen tegen van een stel Amerikanen die de daar beroemde "five miles of hell" gaan rijden. Hiervoor spreken ze af om offroad motoren te kopen voor minder dan $500 met een sleutelbudget van maximaal $200 en het verschil van aanschafprijs en $500 mag je bij het sleutelbudget optellen.
Nou waarom komt mij dit nou bekend voor???
Link naar het eerste deel.
 
Ook op Motor-Forum is soms best wat leuks te vinden/verkrijgen.

Het is dat ik al een brik heb staan ;)


Mutatie: link vergeten :$
 
Laatst bewerkt:
De challenge waait over naar de USA!

Nou moe, zit ik hier een beetje de storm uit te zitten en kom ik op joeptoep videovertellingen tegen van een stel Amerikanen die de daar beroemde "five miles of hell" gaan rijden. Hiervoor spreken ze af om offroad motoren te kopen voor minder dan $500 met een sleutelbudget van maximaal $200 en het verschil van aanschafprijs en $500 mag je bij het sleutelbudget optellen.
Nou waarom komt mij dit nou bekend voor???
Link naar het eerste deel.

leuk. Ik volg.
 
Ben vandaag op de Motorbeurs te vinden. Zal een groot deel van de tijd op de stand van de Fazerclub te vinden zijn.
 
Zo even een vraag over het budget. Behoort een kettingsmeersysteem tot het sleutelbudget :?:?

Ga namelijk proberen of een Osco wat is voor de YX. Kon er 1 via MF tweedehands niet al te duur aanschaffen, leek mij een mooie manier om het zo uit te proberen. Kettingspray kan altijd nog... (en spray wordt niet meegerekend in het budget :+ )
 
Vroeger was de afspraak dat alles wat met veiligheid te maken was geen aanslag op het budget deed. Maar of een kettingsmeersysteem of extra accessoires dat wel doen ?
 
Vroeger was de afspraak dat alles wat met veiligheid te maken was geen aanslag op het budget deed. Maar of een kettingsmeersysteem of extra accessoires dat wel doen ?
Klopt, gewoon van je budget aftrekken!
Dat lijkt veel op een combinatie van Hillclimbing en de Dakarrally. Deel 5 is echt indrukwekkend wat de mannen en de motoren presteren.
Is leuk he? Ik heb er ook met plezier naar gekeken.
 
Al meer informatie over de 500 euro challenge 2021? Misschien dit jaar een record aantal aanmeldingen ivm meer vrije tijd dan gebruikelijk😅
 
Bouwjaar eis is voor de komende editie alles voor 1995. Voor scooters wordt er echter nog een speciale regeling ontwikkelt. Laat ik over aan @borisz O-)
zoals besproken in onze WA-groep meende ik me te herinneren dat we voor de 2021 editie motoren van 25 jaar en ouder toelaten en voor scooters een lleftijd van 15 jaar aanhouden.

Waarom de leeftijd optrekken naar 25 jaar?
-Met de oorspronkelijk regel van20 jaar komer=n er al heel veel moderne motoren beschikbaar. We willen het wel een beetje op een barreltrip laten lijken.

Waarom de scooters naar 15 jaar?
-Om met een soooter de snelheidseis te halen heb je eigenlijk een behoorlijke scooter nodig. Deze Bigscoots kwamen in het begin van deze eeuw op de markt en zijn af en toe voor een habbekrats te krijgen. Een kleine scooter (125/250cc) rijdt wel 100km/h op papier, maar in de praktijk blijkt dat toch niet altijd het geval. Met een flinke tegenwind wordt het al vervelend. En bij heuvelopwaarts (doorgaans zit er nog wel wat heuvelop in de routes) op de snelweg wordt het erg tricky.
 
zoals besproken in onze WA-groep meende ik me te herinneren dat we voor de 2021 editie motoren van 25 jaar en ouder toelaten en voor scooters een lleftijd van 15 jaar aanhouden.

Waarom de leeftijd optrekken naar 25 jaar?
-Met de oorspronkelijk regel van20 jaar komer=n er al heel veel moderne motoren beschikbaar. We willen het wel een beetje op een barreltrip laten lijken.

Waarom de scooters naar 15 jaar?
-Om met een soooter de snelheidseis te halen heb je eigenlijk een behoorlijke scooter nodig. Deze Bigscoots kwamen in het begin van deze eeuw op de markt en zijn af en toe voor een habbekrats te krijgen. Een kleine scooter (125/250cc) rijdt wel 100km/h op papier, maar in de praktijk blijkt dat toch niet altijd het geval. Met een flinke tegenwind wordt het al vervelend. En bij heuvelopwaarts (doorgaans zit er nog wel wat heuvelop in de routes) op de snelweg wordt het erg tricky.

Jammer, iemand heeft de vraagprijs voor zijn Aprillia Pegaso net verlaagd naar €400,-, maar het ding is van '97 :(
Zou voor mij ideaal voldoen, omdat ik iets niet al te gangbaars wil, een Italiaanse ééncilinder voldoet daar wel aan, en toen ik nog geen motor had was dit één van de modellen die mij aanspraken.
 
zoals besproken in onze WA-groep meende ik me te herinneren dat we voor de 2021 editie motoren van 25 jaar en ouder toelaten en voor scooters een lleftijd van 15 jaar aanhouden.

Waarom de leeftijd optrekken naar 25 jaar?
-Met de oorspronkelijk regel van20 jaar komer=n er al heel veel moderne motoren beschikbaar. We willen het wel een beetje op een barreltrip laten lijken.

Waarom de scooters naar 15 jaar?
-Om met een soooter de snelheidseis te halen heb je eigenlijk een behoorlijke scooter nodig. Deze Bigscoots kwamen in het begin van deze eeuw op de markt en zijn af en toe voor een habbekrats te krijgen. Een kleine scooter (125/250cc) rijdt wel 100km/h op papier, maar in de praktijk blijkt dat toch niet altijd het geval. Met een flinke tegenwind wordt het al vervelend. En bij heuvelopwaarts (doorgaans zit er nog wel wat heuvelop in de routes) op de snelweg wordt het erg tricky.

:^

na 1990 is echt te modern, das TE makkelijk ;)
met 30 jaar oud zit je dan ook mooi rond het bouwjaar van de overgangsregeling , kan je je opknap project blijven rijden voor 30 euro per jaar id overgangsregeling.

Qua scooter is 15 jaar ook een goed idee, iemand die zoiets doet op een honda spacy is geen held maar kan aanspraak maken op een PGB ;)
mijn 27 pk 270 cc scooter haalde krap aan 40 km/hr tegen de steilere passen op (tjimmelsjoch), maar naar beneden reed je dan wel weer alles voorbij .

hoe is het ook al weer met die jawa vergaan ;)

Misschien ook pas een topic voor de 2021 editie starten zodra hier goed over nagedacht is, tenzij je weer een heel jaar lang 'voorpret' wil hebben van maandenlang links naar advertenties ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan