€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

U krijgt naar verwachting uw AOW pensioen vanaf 10-10-2043
Uw geschatte AOW leeftijd is 69 jaar + 6 maanden

*O*

Dan heb ik ruim 55 jaar gewerkt èn pensioenpremie betaald.

Als ik het haal })
 
Eerst maar eens een motor klaar zien te krijgen voor 2019...
 
Eerst maar eens een motor klaar zien te krijgen voor 2019...
Maak het dan ook niet zo lastig :+ ik gebruik de mijne nu al voor woon-werk, dus 60km per dag. Het eerste ding is al kapot...gisteren een lampje in een knipperlicht vervangen.
 
Maak het dan ook niet zo lastig :+ ik gebruik de mijne nu al voor woon-werk, dus 60km per dag. Het eerste ding is al kapot...gisteren een lampje in een knipperlicht vervangen.
Deze keer een challenge.
Vorige keer eigenlijk enkel remmen en banden in orde gemaakt, en n toet gemonteerd.
 
Na alle enthousiaste verhalen heb ik ook een fiets aangeschaft die aan de voorwaarden voldoet *O*
Een mooie vaal rode VFR, topic volgt later.

Nu duimen of het met de planning van 2019 uit gaat komen om mee te kunnen doen..
Hoe eerder de data bekend zijn, des te beter ;)
 

Bijlagen

  • vfr tholen 1.jpg
    vfr tholen 1.jpg
    80,3 KB · Weergaven: 36
Na alle enthousiaste verhalen heb ik ook een fiets aangeschaft die aan de voorwaarden voldoet *O*
Een mooie vaal rode VFR, topic volgt later.

Nu duimen of het met de planning van 2019 uit gaat komen om mee te kunnen doen..
Hoe eerder de data bekend zijn, des te beter ;)
Hij past in ieder geval bij je V40. Niet al te ver terug in dit topic zijn al wat data genoemd - het zal vast erg dicht daar tegenaan zitten. Ben benieuwd naar het topic!
 
Ondanks dat je VFR aan de eisen van de challenge zal voldoen is het tussen "mijn oren" niet echt een challengebrik...

En succes met het opknappen (want de verwachting is niet dat je voor minder dan 500 Euro een perfect rijdende en functionerende VFR kan bemachtigen ;) )
 
@Wimvlis, klopt, heb een beetje hetzelfde idee, maar ja, tijd is beperkt.
Ben erg druk met project op werk en Carbagerun winter 2019 staat ook op de agenda.
Dat voertuig uit 1973 (op 4 wielen :X) behoeft nog wel wat aandacht.
Heb helaas niet de tijd om een project zoals jij succesvol af te gaan ronden voor volgend jaar.
Ook omdat nog niet zeker is dat ik mee kan v.w.b.t. de tijd, wil ik het hier toch maar mee proberen ;)
Wie weet heb ik het virus daarna zo te pakken, dat ik daarna aan een hopeloos project begin :?
 
Kan best begrijpen dat iemand een redelijk goed “brik” kopt. Anders gezegd een goed rijdend exemplaar met beperkt achterstallig onderhoud. Zeker als er weinig tijd is en je toch mee wil rijden :)

Dat ik begin aan een dode motorfiets komt omdat er tijd en ruimte is (kan altijd nog iets rijdend kopen :+ )
 
Kan best begrijpen dat iemand een redelijk goed “brik” kopt. Anders gezegd een goed rijdend exemplaar met beperkt achterstallig onderhoud. Zeker als er weinig tijd is en je toch mee wil rijden :)

Dat ik begin aan een dode motorfiets komt omdat er tijd en ruimte is (kan altijd nog iets rijdend kopen :+ )

Ik dacht ook een redelijk goed brik te kopen. Alhoewel deze bij lange na niet zo heel slecht is heb ik er toch wat meer werk aan dan verwacht. Maar dat schept voor mij weer mogelijkheden om nieuwe kennis op te doen.
 
Toch zit er echt verschil tussen een motor waarvan het blok loopt en de elektra klopt of een exemplaar dat al een paar jaar buiten staat en geheel dood is :P

Kan het weten want in 2015 ben ik gestart met een brik met werkend blok en elektra die werkte. En nu gestart met een soort tuinornament 8)7 En dat is een hele uitdaging (maar daar ging/ga ik ook voor).
 
Ik denk dat elke challenge anders is. Zowel qua motor als qua challenger.

Zo kan een motor met wat achterstallig onderhoud al best een grote uitdaging zijn, net zoals een schijnbaar ok motor die voor 1 euro gekocht wordt door iemand die niet vies is van, eeh, vieze handen :)
 
Vandaag heb ik de Sabre even lekker op zn staart getrapt en verwend met een leuke rit van 4 uurtjes.
Voorzien van gloednieuwe banden , remmen, koppeling en nieuwe vloeistoffen rijd deze nu als een malle. Het is al een compleet andere motor dan toen ik ermee naar huis reed na aankoop.*O*
Het voelt ook een stuk vertrouwder. Binnenkort samen met WimVlis de dekseltjes eraf halen om de kleppen te stellen
 
Mochten er nog mensen zijn die aan de chalange mee willen doen maar nog niks hebben gekocht heb ik nog een Kawasaki GTR1000 in mijn garage staan. Staat nu 1 jaar stil, wel aan de druppel lader. Rijdend weggezet maarheb er al een tijd niet meer naar gekeken. Met Corbin zadel, verhoogde ruit en zijkoffer, heb nog een plaat voor een topkoffer maar die moet aangepast worden.
 
net 2 onderdelen verkocht van mijn donor motor die ik niet nodig had. Dus mijn budget word weer ruimer!

Of mag dat niet 🙈

Volgens mij was er een tijd geleden ook een discussie hier in dit topic erover.
Persoonlijk vind ik dat het niet moet mogen voor een meer “challenge” gevoel. maar ik verzin de regels niet.
Misschien kan iemand anders er meer over vertellen
 
Het hoeft bie
Volgens mij was er een tijd geleden ook een discussie hier in dit topic erover.
Ik persoonlijk vind dat het niet moet mogen, maar ik verzin de regels niet.
Misschien kan iemand anders er meer over vertellen[/QUOTE

Het hoeft niet. Maar vond het wel grappig!
Anders hou ik het wel gewoon bij maar vermeld ik het niet
 
Als iedereen gaat die zich heeft aangemeld mogen er bijna al 3 groepen gemaakt worden.
Auk en Mitkah nog geen support ?
 
Als iedereen gaat die zich heeft aangemeld mogen er bijna al 3 groepen gemaakt worden.
Auk en Mitkah nog geen support ?

Wel zo gezellig natuurlijk.
Maar het blijft akelig stil bij de andere kandidaten in het klassiekers en brikken topic. Of ze zijn allemaal al klaar of ze beginnen pas vd winter. :z
 
denk dat iedereen het druk heeft gehad met andere, hopelijk leuke, dingen.
wat het geval is bij mij in ieder geval :)
Martell had vorige keer ook een leuk eindsprintje weet ik nog, met de balhoofdlagers als ik mij niet vergis.
ach als je tuuter maar recht zit ;)

en daarbij komt dat de nieuwe software misschien wat wennen is qua plaatsen van fotos enzo.
ik vind het iig heerlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan