€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

denk dat iedereen het druk heeft gehad met andere, hopelijk leuke, dingen.
wat het geval is bij mij in ieder geval :)
Martell had vorige keer ook een leuk eindsprintje weet ik nog, met de balhoofdlagers als ik mij niet vergis.
ach als je tuuter maar recht zit ;)

en daarbij komt dat de nieuwe software misschien wat wennen is qua plaatsen van fotos enzo.
ik vind het iig heerlijk.
Ik vind het ook heerlijk maar heb genoeg gelezen dat de nieuwe software mensen heeft afgeschrikt
 
Ik vind het ook heerlijk maar heb genoeg gelezen dat de nieuwe software mensen heeft afgeschrikt
Heb net spullen besteld voor een beurt
Olie
Olie filter
Luchtfilter
Bougies

En een olie filter dop
Voeler maatjes
Nog nog meer klein spul wat universeel is en ik nog niet had om lekker te kunnen sleutelen!
 
Maar het blijft akelig stil bij de andere kandidaten in het klassiekers en brikken topic. Of ze zijn allemaal al klaar of ze beginnen pas vd winter. :z
Als het goed weer is, dan rijden de meeste mensen i.p.v. te sleutelen ;) En wintermaanden zijn inderdaad ideaal om te sleutelen :t

Martell had vorige keer ook een leuk eindsprintje weet ik nog, met de balhoofdlagers als ik mij niet vergis.
Remschijf achter volgens mij, ik meen mij te herinneren dat er tijdens de Challenge nog altijd speling op het balhoofd zat :+
 
Mochten er nog mensen zijn die aan de chalange mee willen doen maar nog niks hebben gekocht heb ik nog een Kawasaki GTR1000 in mijn garage staan. Staat nu 1 jaar stil, wel aan de druppel lader. Rijdend weggezet maarheb er al een tijd niet meer naar gekeken. Met Corbin zadel, verhoogde ruit en zijkoffer, heb nog een plaat voor een topkoffer maar die moet aangepast worden.
Ik vond nog een GTR100. Of is dit de jouwe?

https://www.facebook.com/photo.php?...EBtCODnFyVGB0FzlFkieyItGnmcHMRanL65SF09xvyWX-
 
Mijn hemelvaartweekend is inmiddels geboekt voor een ander uitje.
 
Volgens mij is dat hetzelfde als je partner meenemen naar een borrel. Geen goed plan :N
Ik ga er even vanuit dat je een partner bedoeld.

Haha nee, mijn partner gaat nooit mee op de motor. Ik dacht misschien een leuk project om samen met m'n zoon (16 jaar) te doen.
 
Tja ligt ook een beetje aan de afstanden die er per dag gereden worden. Rit van 200-300 km vind hij hardstikke leuk. En de planning natuurlijk, als het buiten de schoolvakanties valt wordt het al lastiger. Eerst maar eens wat verder inlezen. Zijn er nog meer regels dan in de startpost staan? Ik las ook iets met punten...
 
Tja ligt ook een beetje aan de afstanden die er per dag gereden worden. Rit van 200-300 km vind hij hardstikke leuk. En de planning natuurlijk, als het buiten de schoolvakanties valt wordt het al lastiger. Eerst maar eens wat verder inlezen. Zijn er nog meer regels dan in de startpost staan? Ik las ook iets met punten...
Volgens mij wordt er op de reisdagen wel wat meer dan 200-300km gereden...
De puntentelling is gewoon voor leuk-erbij. Punten op basis van de motor zelf (4 cilinder 750cc uit Japan krijgt minder punten dan een 1 cilinder 400cc uit Oost-Lapland), punten te behalen tijdens het rijden en strafpunten (bij boetes, afvallende onderdelen).
 
Als het goed weer is, dan rijden de meeste mensen i.p.v. te sleutelen ;) En wintermaanden zijn inderdaad ideaal om te sleutelen :t


Remschijf achter volgens mij, ik meen mij te herinneren dat er tijdens de Challenge nog altijd speling op het balhoofd zat :+
Balhoofdlagers zitten nog verpakt in de koffers :')

China remschijfje idd. Doet t nog best aardig :Y
 
Balhoofdlagers zitten nog verpakt in de koffers :')

China remschijfje idd. Doet t nog best aardig :Y

zo herinnerde ik het mij ook. aangezien verder niemand reageert zal ik even zeggen dat het jammer is dat je niet meegaat ;)
verwacht dat het ander geplande ook vast leuk is ;)
 
zo herinnerde ik het mij ook. aangezien verder niemand reageert zal ik even zeggen dat het jammer is dat je niet meegaat ;)
verwacht dat het ander geplande ook vast leuk is ;)
Wil er wel op reageren, maar wist niet of dit nou betekende dat we gewoon een paar dagen later zouden vertrekken?
 
Ben overigens lekker bezig om een “overleden” brik een XS400 uit 1982 te reanimeren. Ben aardig onderweg, nu nog de carburateurs goed zien te krijgen en een paar verse banden....

Er wordt wel echt wel geklust aan “een brik” ;)
 
zo herinnerde ik het mij ook. aangezien verder niemand reageert zal ik even zeggen dat het jammer is dat je niet meegaat ;)
verwacht dat het ander geplande ook vast leuk is ;)
Zeker leuk :Y

Ik organiseer het, met 60 man op ne camping meej dn moto....

Ik kan het altijd in Frankrijk plannen, en dan na een paar dagen aanhaken, als het inderdaad deze week gaat starten. Als het de week voor en na hemelvaart wordt, dan kom ik wel naar het vertrek en de aankomst, paar dagen meerijden :)


edit

Of ik neem ze alle 60 mee naar t uitzwaaien
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja ligt ook een beetje aan de afstanden die er per dag gereden worden. Rit van 200-300 km vind hij hardstikke leuk. En de planning natuurlijk, als het buiten de schoolvakanties valt wordt het al lastiger. Eerst maar eens wat verder inlezen. Zijn er nog meer regels dan in de startpost staan? Ik las ook iets met punten...
Kilometers zeggen niet zoveel, rijtijd / reistijd wel. Om een idee te geven, vorige editie:
- Eerste 2 dagen: snelweg, 4 a 500km/dag
- Rijdagen daarna: 200 a 250km/dag

In beide gevallen zelfde reistijd (na ontbijt vertrekken, rond etenstijd aankomen). In ieder geval, leuk om je zoon mee te willen nemen, maar de oudere motorfietsen zijn sowieso al geen pakezels, laat staan als er nog een bijrijder mee moet.

Reis is buiten de schoolvakantie trouwens denk ik, laatste week mei / eerste week van juni.
 
Nu ik er zo eens over na denkt..... het duurt zeker nog een dik half jaar tot de challenge8)7 er kan nog veel gebeuren.
Gaat snel hoor.


Kerst, pasen en hoppa; daar sta je een tentje proberen op te zetten :)
 
Kilometers zeggen niet zoveel, rijtijd / reistijd wel. Om een idee te geven, vorige editie:
- Eerste 2 dagen: snelweg, 4 a 500km/dag
- Rijdagen daarna: 200 a 250km/dag

In beide gevallen zelfde reistijd (na ontbijt vertrekken, rond etenstijd aankomen). In ieder geval, leuk om je zoon mee te willen nemen, maar de oudere motorfietsen zijn sowieso al geen pakezels, laat staan als er nog een bijrijder mee moet.

Reis is buiten de schoolvakantie trouwens denk ik, laatste week mei / eerste week van juni.

Ok, thnx voor de extra info. Ik blijf het in ieder geval volgen hier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan