€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Mijn challenge-bike heeft dan nog last van ophokplicht. Mogelijk kan ik wel mijn 42 jaar oude driepitter aantrappen :Y (maar dan moet weer wel een beetje meewerken)
 
Routenieuws!!!!!!!


Na een stuk gepuzzel, passen, meten en weer herschikken is het nu zover dat ik een route voor de 2019 editie klaar heb. Kijk en huiver.

Dag 1.Vrijdag 31 mei.
Meetingpoint-Koblenz
Net over de grens bij Venlo is het meetingpoint. Vanaf hier rijden we gezamenlijk naar Koblenz
Google Maps


Dag 2. Zaterdag 1 juni.
Koblenz-Dinkelsbühl
We vertrekken in de ochtend van de camping in Koblenz. We gaan vandaag een verbindingsetappe rijden. We beginnen met 140km Autobahn. Ten zuiden van Darmstadt verlaten we de snelweg om door het Odenwald te rijden. Na het Odenwald nogmaals 65km snelweg. De laatste 30km rijden we over binnenwegen naar Dinkelsbühl
Google Maps


Dag 3. Zondag 2 juni.
Dinkelsbühl-Berchtesgarden
Vanuit Dinkelsbühl vertrekken we nu echt naar het zuiden, richting de Alpen. Vandaag een mix van Bundesstrassen en een beetje Autobahn (waaronder de rondweg om München). Rondweg Munchen en Autobahn ongeveer 80km.
Google Maps


Dag 4. Maandag 3 juni.
Rustdag
Vandaag is er mogelijkheid om het Adlersnest te bezoeken/stukje te rijden/op de camping genieten van lekker nietsdoen.


Dag 5. Dinsdag 4 juni.
Berchtesgarden-Cortina d'Ampezzo.
Nu wordt het echt tijd voor de Alpen. Na een uurtje rijden komen we aan in bij de Grossglocknerstrasse. De eerste grote pas is een feit. Binnen een kwartier of drie staan we 2500mtr boven zeenivo. We dalen af naar Italie waar we de prachtige Dolomieten binnenrijden. We kamperen in Cortina.
Google Maps


Dag 6. Woensdag 5 juni.
Rustdag
We blijven vandaag op deze plek. Een bezoek aan Cortina of een ritje door het mooie Dolomietenlandschap behoren tot de mogelijkheden


Dag7. Donderdag 6 juni.
Rustdag
Om helemaal in vakantiesferen te komen doen we nog een rustdag en laten we het Italiaanse leven op ons af komen.

Dag 8. Vrijdag 7 juni.
Cortina d'Ampezzo-Prad am Stilfserjoch
We gaan weer verkassen richting de Stelvio. We rijden door de Dolomieten naar het westen en rijden via de Falzaregopas, de Pordoipas en Welschnoven richting Bolzano en Prad am Stilfserjoch.
Google Maps


Dag 9. Zaterdag 8 juni.
Rustdag
Voor een aantal van ons gesneden koek en voor anderen een hele belevenis: de Stelvio!! Krappe haarspeldbochten steile hellingen, doorgaans nog een pak sneeuw in deze tijd en natuurlijk adembenemende uitzichten. Voor wie iets anders wil is er in het noorden nog het Reschenmeer met een verzonken dorp. Bij lage waterstand zijn de daken en de kerk nog in het water te zien.


Dag 10. Zondag 9 juni.
Prad am Stilfserjoch-Sorico
Een echte passendag. We beginnen met de Umbrailpas (voor degenen die nog een keer de Stelvio willen doen is dat ook mogelijk). We dalen af naar Bormio in het zuiden. We saan bij Tirano af richting Zwitserland en beklimmen de Berninapas met haar imposante gletsjers. Om weer bij de cmaping in Italie te komen dalen we weer af via de Malojapas.
Google Maps


Dag 11.Maandag 10 juni.
Sorico-Brienz.
We gaan weer naar Zwitserland. Via de Splügenpas en de San Bernardinopas slingeren we onszelf naar de Nufenenpas en de Grimselpas. Even later komen we aan op de camping in Brienz.
Google Maps


Dag 12. Dinsdag 11 juni.
Rustdag.
Vandaag met het treintje de Rothorn op, de watervallen bekijken of misschien wel via de Süstenpas de Gotthardpas rijden. Bij goed weer is het ook mogelijk om de oude postkoetsroute (Tremolo) te berijden. Superrit!!!!!!


Dag 13.
Woensdag 12 juni.
Brienz-Le Clerjus
We verlaten het hooggebergte en dalen af naar het lager gelegen deel van Zwitserland. We rijden nog een mooi stuk langs het meer van Brienz en door het Gantrisch natuurpark. We laten de heksenketel van Bern voor wat het is en omzeilen de stad aan de zuidkant. Bij het passeren van het Lac de Neufchatel rijden we de Jura in waar het weer wat heuveliger wordt en we via de uitlopers van de Vogezenaankomen in La Mouche. We zetten de tent op en schuiven aan voor het eten. Na het eten wordt de winnaar van de Challenge gehuldigd.
https://goo.gl/maps/NfFePcu4eit


Dag 14. Donderdag 13 juni.
Rustdag
Uitslapen om bij te komen van de prijsuitreiking behoort vandaag tot de mogelijkheden. Er zijn Bij La Mouche genoeg toertochten te rijden. Gewoon rondlummelen behoort uiteraard ook tot de mogelijheden.


Dag 15. Vrijdag 14 juni.
Le Clerjus-Echternach
We laten de Vogezen achter ons en rijden naar Echternach waar we voor de laatste keer ons tentenkamp op zullen zetten. Er is een mooie landelijke route door mij bedacht. Doorgaans rustige D-wegen en in 2018 getest en goed bevonden. Wil je sneller naar Echternach? Dat kan. Via de snelweg ben je er in een paar uurtjes. 's Avond nog een laatste drankje in het stamcafe van de Challenge “öal eechternaach” waar ze voortreffelijke hamburgers serveren.
https://goo.gl/maps/PngztDNDe7w

Dag 16. Zaterdag 15 juni.
Back Home.
Het zit erop, we gaan weer naar huis. Een laatste ontbijt en koffie bij de Norma in Echternacherbrück. Een laatste fotosessie en we gaan!
 
Route roept ook herinneringen op van 2015. Is niet hetzelfde maar heel grof komt overeen. Kijk er nu al naar uit 👍

Lijkt mij 👌
 
Helemaal top :t Mooi stukje zo!
Knipsel.JPG
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Kiwi
Feestje! En tegelijkertijd ‘Oeps, uitdaging’. Maar daarvoor is het een challenge. Stephanie en ik verheugen ons erop!

Reschensee ken ik. We zijn daar in de buurt twee keer wezen skiën.

<edit>
Worden de routes ook in MyRoute gedeeld?
</edit>
 
Laatst bewerkt:
Route roept ook herinneringen op van 2015. Is niet hetzelfde maar heel grof komt overeen. Kijk er nu al naar uit 👍

Lijkt mij 👌

Het lijkt een beetje op de route van '15 en '14 maar is toch weer anders. Een aantal overnachtingen zijn wel op bekende plekken zoals: Dinkelsbühl, Cortina d'Ampezzo, Prad am Stilfserjoch, Brienz, La Mouche, Echternach.
 
Ziet eruit als gave route met ruim voldoende rustdagen. Nu er nog voor zorgen dat onze motoren ook +/- 2600km kunnen uithouden. :9

@borisz ; "no biker should life in fear" ---> ".....live in fear" :+:+
 
Feestje! En tegelijkertijd ‘Oeps, uitdaging’. Maar daarvoor is het een challenge. Stephanie en ik verheugen ons erop!

Reschensee ken ik. We zijn daar in de buurt twee keer wezen skiën.

<edit>
Worden de routes ook in MyRoute gedeeld?
</edit>
Geen nood Coen! Stephanie en ik slepen je er wel doorheen!
 
Is mijn gok dat de gekozen "bekende"overnachtingsplaatsen te maken heeft met de destijds geboden kwaliteit ?

Want als ik terugkijk op de challenge 2015 waren dit zeker geen verkeerde campings ;)
 
Goede tip Sander! Ik zal eens in mijn betalingsoverzicht van mijn foonprovider duiken. Ik was namelijk in Augustus nog in Zwitserland en heb hier toen helemaal niet bij stilgestaan. Dan kan het dus twee dingen betekenen:
1. Mijn provider zet Zwitserland wel binnen de bundel.
2. ik heb geen gebruik gemaakt van internet (Lijkt me sterk)



-EDIT-

Mijn provider zet Zwitserland in het rijtje van de EU. Afgelopen zomer dus ook nks extra's betaalt


2019-02-06.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan