€500 challenge 2019: Borisz en de Kawasaki GPZ500

Ik heb nog wel een aanhangertje ergens, past perfect achter een 6-cilinder bankstel!
Ik ken ze :Y

4841-XL-huur-een-groenaanhanger.jpg
 
Over bagage gesproken: ik besef me nu dat ik een heel lichte motorfiets heb gekocht. De bagagemogelijkheden zijn natuurlijk beperkt met een dergelijke fiets. Waar ik mijn met mijn tourmotoren allemaal koffers heb die ik vol kan stouwen heb ik die hier niet. Ik denk dat ik ook maar geen topkofeer moet monteren. Deze lichte fiets zou daar wel eens heel erg raar van kunnen gaan sturen..

Op mijn cb450s had ik ook een best grote topkoffer gezet. Hoewel op de bok staan resulteerde in een zwevend voorwiel en bij handjes los ging het stuur trillen, was er tijdens normaal rijden weinig aan de hand. Mijn eigen gewicht was genoeg om druk op het voorwiel te houden. Gezien ons verschil in gewicht moet dat wel goedkomen dus lijkt mij!

:+ O-)
 
Heb zondag een bagagerek van Jottum gekregen. Het rek had hij in 2017 op zijn RF gemonteerd. Ik zal eerst maar eens zorgendaik de GPZ aan de praat heb en eens kijken wat er mogelijk is. En inderdaad Erik, je heb gelijk. Met mijn gewicht moet ik toch echt wel genoeg druk op het voorwiel kunnen krijgen!!
 
Heb zondag een bagagerek van Jottum gekregen. Het rek had hij in 2017 op zijn RF gemonteerd. Ik zal eerst maar eens zorgendaik de GPZ aan de praat heb en eens kijken wat er mogelijk is. En inderdaad Erik, je heb gelijk. Met mijn gewicht moet ik toch echt wel genoeg druk op het voorwiel kunnen krijgen!!
...... en het achterwiel O-) :')
 
Tja, zal een zien wat het beste te doen is. Het rek van Jottum of toch nog eens aanrommelen met een kofferset
 
De kou is de deur uit en in mijn werkplaats is het nu weer enigszins uit te houden. Tijd dus voor twee dingen:

  1. mijn verzameling ophokmotorfietsen een voor een weer opstarten voor het nieuwe seizoen
  2. Eindelijk een serieus bezig met mijn Challengebike!!

Het nieuwe vliegwiel is gemonteerd en alles is weer samengebouwd, olie bijgevuld etc.
De tank was helemaal leeg en bij het demonteren viel me op dat er bij het schudden van de tank erg veel ruis was. Ruis die wordt veroorzaakt door roest en andere zooi in de tank. Tijd om de boel eens te inspecteren. Tank op de kop, benzinekraan eruit en eens kijken wat erin zit. Het lijkt al met al meer op koffie dan op benzine! Eerst maar eens spoelen totdat er geen roest meer meekomt.

tankperikelen
full



Benzinekraan
full



koffie anyone?
full





En daarna is het dus proberen of de GPZ wil lopen. Het mooie van zo'n barrel is dat je niet weet wat je koopt. Het is dus altijd een verassing of een barrel als dit het wel doet. Kijk en huiver!!


Hierna was het dus zaak om nog eenmaal het oliepeil te checken, de tank weer te monteren, handschoenen aan en de helm op. Even een blokje om zodat ik de remmen kan testen en eens kan kijken of de koppeling en de versenllingsbak kan testen. Op het moment dat ik wegrij voel ik meteen dat dit een wel heel klein en lichte motorfiets is. De afgelopen dagen reed ik weer rond op mijn Venture. Deze GPZ weegt dus de helft van de Venture. Zelfs bij mijn Honda CX'en vergeleken is dit een klein/licht fietsje. Ik denk dat ik hier best veel plezier aan ga beleven.

Als ik weer terug de werkplaats inrij besef ik me opeens dat er best iets raars aan de hand is. Ik rij hier nu op deze GPZ, een echte barreltripfiets, een oud gebakje dus. Maar van alle motoren die ik heb is dit wel de jongste. Al het andere wat ik heb is ouder.

Misschien wordt het toch eens tijd voor wat jongers!!!
 
Vooralsnog staat het allemaal wat stil. Mijn werkplaats moet over een week of 6 ontruimd zijn. Ik zit nu in een anti-kraak gebouw en het gaat plat (iets met aantrekkende economie en dito huizenmarkt). De zoektocht naar een nieuwe plek verloopt moeizaam. Veel plekken met enigszins potentie zijn ofwel onbetaalbaar of te ver buiten Leeuwarden.

De queeste duurt voort!!!!!!!
 
Vooralsnog staat het allemaal wat stil. Mijn werkplaats moet over een week of 6 ontruimd zijn. Ik zit nu in een anti-kraak gebouw en het gaat plat (iets met aantrekkende economie en dito huizenmarkt). De zoektocht naar een nieuwe plek verloopt moeizaam. Veel plekken met enigszins potentie zijn ofwel onbetaalbaar of te ver buiten Leeuwarden.

De queeste duurt voort!!!!!!!

Ah, dat is kudt. Het was zo’n mooie ruimte.
 
Ik ben nu wel erg benieuwd naar foto's van de nieuwe werkplaats... En de huidige status van de werkzaamheden!
 
De werkplaats is verhuist en nu ik weer terug ben van vakantie is de werkplaats ook echt wel ingericht. De eerste klussen komen alweer binnendruppelen.

Aan de Kawa is verder niks meer gedaan. Door een teveel perikelen en motoren kwam het er steeds niet van. Ik kan wel melden dat mijn bankstel er dinsdag uitgaat. Dus dat scheelt behoorlijk wat ruimte!!!!

Eindelijk weer eens tijd en ruimte om aan de kawa te sleutelen!!!!
 
De werkplaats is verhuist en nu ik weer terug ben van vakantie is de werkplaats ook echt wel ingericht. De eerste klussen komen alweer binnendruppelen.

Aan de Kawa is verder niks meer gedaan. Door een teveel perikelen en motoren kwam het er steeds niet van. Ik kan wel melden dat mijn bankstel er dinsdag uitgaat. Dus dat scheelt behoorlijk wat ruimte!!!!

Eindelijk weer eens tijd en ruimte om aan de kawa te sleutelen!!!!


Goed om te horen :t
 
Gisteren een diepte investering gedaan. Ik heb samen met ABlanket een donor gehaald. Het blokje liep goed dus die hebben we eronderuit gemeubeld. Dit blok gaat verder in mijn GPZ. Het oorspronkelijke blok had de beruchte schade aan vliegwiel en liep alsof het een diesel was. Ik had er niet veel vertrouwen in. Nu maar eens een blokwissel doen en dan kan ik kilometers maken op de GPZ! Het was me wel een diepte-investering van €75,-

En pimpen natuurlijk!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan