€500 challenge 2019: Dindo's ikea project cbx 650 nighthawk

Dindo

mumble master
28 aug 2007
4.735
124
Hoogezand
aan gezien iedereen al een topic geopend heeft zal ik ook maar volgen

via een kennis kon ik voor 500 euro een cbx 650 nighthawk compleet in onderdelen kopen , hij was aan dit project begonnen maar als zo vaak geen tijd meer voor .
dus wat heb ik gekocht ?
letterlijk een motor in onderdelen
frame ,achterbrug,wielen en diverse zaken zijn gepoedercoat ,wielen voorzien van nieuwe lagers ,
blok compleet gedemonteerd en gespoten ( leuk al die kleine onderdelen bij elkaar zoeken weer )
Doos met nieuwe pakkingen en lagers enz enz
voorvorken al compleet gereviseerd dus dat scheelt weer
eerst maar eens via cmsnl de partsfiches uitgeprint en door alle dozen heen alles inventariseren
motor moet kompleet zijn maar mis nog enkele zaken (koplamp en knippers ) die nog ergens bij verkoper moeten rondslingeren
dus daar na inventarisatie maar eens rondneuzen .
eerst bij de bouwmarkt maar enkele kunststof kratten gehaald zodat we de boel makkelijk verplaatsen kunnen .

hier alvast wat ploatjes
eindresultaat?
Honda CBX 650SC Night hawk

eerste lading thuis
360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

tweede lading
360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg



mockup
met originele stuur
360.jpg

360.jpg


met lagere,alu stuur ( zat erbij dus kijken of het wat is )
360.jpg

360.jpg

360.jpg


had nog een silverwing stuur liggen dus ook maar even geprobeerd en aerodynamisch gemonteerd
360.jpg



knipperlichten weet allleen niet of het de juiste zijn

360.jpg


uitgegeven : 500 euro
budget :150 euro
 
Feitelijk geen Frankenstein, want de beschrijving geeft een complete Honda. Echter verpakt in vele kratten.

Succes met deze full-size legpuzzel. Zo te zien meer dan 1000 stukjes ;)

En nu maar hopen dat er niet te veel stukjes verloren zijn gegaan (want het sleutelbudget is niet heel ruim, tenminste als je het vergelijkt met anderen).

Heb weer wat te volgen :Y
 
En wat er niet op zit, kun je er ook niet af rijden, of af laten rijden. #positiefbenaderen2019 :t

Enne, ik heb nog een special tool voor je in de aanbieding:
original.jpg


Laat maar weten als ik mag toesturen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full


Mooi project ! , gezien het bouwpakket wat de vfr van vorig jaar was moet dit een koud kunstje zijn ;)

Hoofdvraag is natuurlijk hoeveel euro er gerekend moet worden voor de printjes op A4 van cmsnl voor het sleutelbudget :P

:t
 
zo kleine update hier

velgen van tijdelijke banden voorzien zodat we straks de boel rollend hebben
360.jpg


bakken vol met onderdelen , frame en tank staan nog ergens anders in huis momenteel
360.jpg

360.jpg

360.jpg


plaktape resten verwijderd vd cilinder blok
360.jpg


cilinderbus rubbers verwijderd ,deze waren kompleet hard en vervangen door nieuw setje
360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg


schoonmaken cilinderkop en prepareren voor lak laag pakking set zit muurvast dus eerst even pakking verwijderaar kopen
360.jpg


blok op de operatie tafel , nalopen en checken vd speling toleranties
360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg


natuur alles in een schone steriele omgeving , zelfs ikzelf beschermende kleding zodat de patient niet besmet raakt
360.jpg

360.jpg

360.jpg
 
zo kleine update hier

velgen van tijdelijke banden voorzien zodat we straks de boel rollend hebben
[afbeelding]

bakken vol met onderdelen , frame en tank staan nog ergens anders in huis momenteel
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

plaktape resten verwijderd vd cilinder blok
[afbeelding]

cilinderbus rubbers verwijderd ,deze waren kompleet hard en vervangen door nieuw setje
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

schoonmaken cilinderkop en prepareren voor lak laag pakking set zit muurvast dus eerst even pakking verwijderaar kopen
[afbeelding]

blok op de operatie tafel , nalopen en checken vd speling toleranties
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

natuur alles in een schone steriele omgeving , zelfs ikzelf beschermende kleding zodat de patient niet besmet raakt
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Mooie voorband om de achtervelg :

:')
 
tja gaat er tzt weer af hoor anders gaat de waarde vd motor hard achteruit hahaha
 
updateje weer :


begonnen alle bouten en moeren en onderdelen in de bakken te sorteren dit kostte me een avondje werk
360.jpg

360.jpg

360.jpg

toen begonnen met opbouw vh blok de volgende avond
vastzetten schakelwals
360.jpg

360.jpg

moet ook gegeten worden natuurlijk PIZZA Time!!!!
360.jpg

carters vastgezet
360.jpg

uitgaande aandrijfas
360.jpg

oliepomp en carterdeksel
360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

aandrijf en schakel zijde was als volgende aan de beurt
360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

vervolgens de andere zijde erop geschroeft
360.jpg

360.jpg

360.jpg

dynamo er op
360.jpg

vervolgens de zuigers schoongemaakt en gemonteerd
360.jpg

360.jpg

360.jpg

de zuigerveren mbv tyrip en stuk pvc regenpijp ingedrukt zodat de cilinder geplaatst kon worden
360.jpg

360.jpg

360.jpg

begonnen nog met voorbereiden vd cilinderkop voor spuiten
360.jpg

360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Fraaie foto's !. Je gaat hard. Het begint ergens op een blok te lijken. Pizza ziet er ook prima uit. Heb je een straalkachel in die ruimte ?
 
Fraaie foto's !. Je gaat hard. Het begint ergens op een blok te lijken. Pizza ziet er ook prima uit. Heb je een straalkachel in die ruimte ?
nee gewoon cv in de berging mn bijgebouwde schuur staat een zibro met straal kachel .maar staat nu vol met.motoren
 
Mijn ring- en steeksleutels hebben nu gevoelstemperatuur Siberie...

We zitten dus allemaal met hetzelfde probleem. Bij mij in de werkplaats is het ook niet te harden. Volgende winter maar eens een ander plan trekken. Omdat ik 's winters me toch veelal bezig hou met het reinigen van carbs denk ik eraan om mijn kleine onderdelenhok maar om te bouwen tot winterleutelruimte. Dat kleine hok is in ieder geval warm te stoken.
 
Leuk project :t
ik heb zelf ook zo'n ikea project gekocht, waarbij zelfs de bouten en moeren netjes gesorteerd waren.... in ikea diepvrieszakjes , netjes erop geschreven waar ze voor zijn etc.
Maar toch is het een aardige puzzel, gelukkig was bij mij het blok nog compleet.

Ik hoop dat je het red met je sleutelbudget, mijn eerste bestelling was al 150 euro aan pakkingen en rubbertjes...

Succes.
 
ha hier ook alleen zat het bij mij in twee grote plastic zakken , qua sleutel budget hoop ik het ook te halen , koplamp mist nog (wordt nog naar gezocht , zo niet gaan we shoppen bij ome ali
en ik moet een nieuwe accu plus luchtfilter hebben dus zal krap worden idd
qua pakkingen zat er een komplete set bij en de motor heeft gelopen voordat deze gedemonteerd werd dus ik heb goed vertrouwen dat het lukt
 
Terug
Bovenaan Onderaan