- Onderwerp starter
- #26
Zo, deze week is er weer veel geklust!
Na het monteren van de remklauwen, geprobeerd het remsysteem op druk te brengen. Dat lukte niet echt. Na heel lang pielen en proberen uiteindelijk een klein beetje druk. Ik als een gek pompen, en hoor ineens *PATS*. Hele klauw onder de remolie. Remslang gescheurd. Toen ik begon met pompen, kwam er ook allemaal zwarte asfaltachtige drab uit de remslang zetten. Dat zal dus verteerde remslang zijn geweest. Goede les waar ik best van geschrokken ben! Goedkoop is duurkoop! Dit had me ook op een bergpas kunnen gebeuren
Via een lokaal hydrauliekbedrijf twee nieuwe remslangen op maat laten maken, in rubber zodat het ABS1 systeem van BMW er mee om kan gaan (schijnt de uitzetting van het rubber nodig te hebben?!). Voor een klein 50 eurootjes kon ik weer rijden
Dit keer met z`n tweeën de remmen ontlucht en binnen twintig minuten een lekker harde remhendel. Afgelopen vrijdag de motor aan een maatje uitgeleend die er zelf nog geen heeft. Hij was behoorlijk onder de indruk van de rijeigenschappen. Afgelopen zaterdag heeft hij hem dus ook maar meegenomen en er vervolgens 280KM op weggereden. Ik had voor hem de vering een tandje zwaarder gezet en dit heeft de rijeeigenschappen zeer positief beïnvloed.
Verder heb ik cardanolie gepeild, deze ziet er hartstikke mooi kleurrijk (niet zwart) uit, en precies op niveau. Prima dus!
De transmissieolie gepeild, hier zit ietsje teveel in, maar een helder gele kleur (niet zwart). Prima dus!
Benzinefilter nog niet aan toegekomen. Wel is afgelopen vrijdag de door de vorige eigenaar zelf toegevoegde Xenon verlichting gesneuveld. Voor het wereldse bedrag van 2,95 dus maar een H4 pitje besteld, zodat er weer dimlicht gevoerd kan worden!
Blijft eigenlijk over het benzinefilter, de cardan invetten en de achterremklauw controleren / schoonmaken. Bijzonder weinig kluswerk aan deze motorfiets, eerlijk gezegd vind ik dat wel jammer. Geeft veel minder het gevoel 'mijn' motor te zijn. Wat dan opzich ook wel weer goed is, want ik wil m ook graag weer verkopen na de challenge
- remklauwen weer samenbouwen, monteren en remsysteem afvullen
- benzinefilter vervangen
- olie + filter wisselen
- cardanolie wisselen
- cardan invetten
- achterremklauw controleren
- versnellingsbak olie wisselen
- uitlaat weer monteren
- rechtervalbeugel poetsen
- linkervalbeugel poetsen
- dixie horn monteren (gaat ivm verboden zijn van meertonige claxon`s niet door )
Na het monteren van de remklauwen, geprobeerd het remsysteem op druk te brengen. Dat lukte niet echt. Na heel lang pielen en proberen uiteindelijk een klein beetje druk. Ik als een gek pompen, en hoor ineens *PATS*. Hele klauw onder de remolie. Remslang gescheurd. Toen ik begon met pompen, kwam er ook allemaal zwarte asfaltachtige drab uit de remslang zetten. Dat zal dus verteerde remslang zijn geweest. Goede les waar ik best van geschrokken ben! Goedkoop is duurkoop! Dit had me ook op een bergpas kunnen gebeuren
Via een lokaal hydrauliekbedrijf twee nieuwe remslangen op maat laten maken, in rubber zodat het ABS1 systeem van BMW er mee om kan gaan (schijnt de uitzetting van het rubber nodig te hebben?!). Voor een klein 50 eurootjes kon ik weer rijden
Dit keer met z`n tweeën de remmen ontlucht en binnen twintig minuten een lekker harde remhendel. Afgelopen vrijdag de motor aan een maatje uitgeleend die er zelf nog geen heeft. Hij was behoorlijk onder de indruk van de rijeigenschappen. Afgelopen zaterdag heeft hij hem dus ook maar meegenomen en er vervolgens 280KM op weggereden. Ik had voor hem de vering een tandje zwaarder gezet en dit heeft de rijeeigenschappen zeer positief beïnvloed.
Verder heb ik cardanolie gepeild, deze ziet er hartstikke mooi kleurrijk (niet zwart) uit, en precies op niveau. Prima dus!
De transmissieolie gepeild, hier zit ietsje teveel in, maar een helder gele kleur (niet zwart). Prima dus!
Benzinefilter nog niet aan toegekomen. Wel is afgelopen vrijdag de door de vorige eigenaar zelf toegevoegde Xenon verlichting gesneuveld. Voor het wereldse bedrag van 2,95 dus maar een H4 pitje besteld, zodat er weer dimlicht gevoerd kan worden!
Blijft eigenlijk over het benzinefilter, de cardan invetten en de achterremklauw controleren / schoonmaken. Bijzonder weinig kluswerk aan deze motorfiets, eerlijk gezegd vind ik dat wel jammer. Geeft veel minder het gevoel 'mijn' motor te zijn. Wat dan opzich ook wel weer goed is, want ik wil m ook graag weer verkopen na de challenge
- benzinefilter vervangen
- cardanolie wisselen
- cardan invetten
- achterremklauw controleren
- uitlaat weer monteren
- rechtervalbeugel poetsen
- linkervalbeugel poetsen
- dixie horn monteren