€500 challenge 2019: Groentje en zijn GPZ500

Ik zit momenteel nog met een rug blessure. Dus het laat momenteel niet toe om wat te prutsen.

Liever even herstellen dan uiteindelijk niet mee kunnen rijden omdat ik nog last van mijn ruggenwervel heb
We hebben elkaar erover gesproken op het testweekend. Is het in de tussentijd wel beter gegaan?
 
Zo daar zijn we weer!

Maandag komt de taxateur op bezoek voor de waarde bepaling van mijn huis inclusief garage. Als het mee zit kan ik dan over 2 weken alles bij mij neerzetten zodat ik er rustig aan kan beginnen.

De bedoeling is volgende week even bij de dealer de banden over te zetten omdat van de sloop gpz deze in betere staat zijn.

Tevens word het de ketting vervangen omdat deze toch wel op zijn einde is..

Daarna de nieuwe uitlaat plaatsen en kan er eigenlijk al met de gpz gewoon gereden worden.

Maargoed toch gaan er wat dingen veranderen oftewel experimenteren🤣

Heb nog van mijn tracer een carterplaat over die ik deels verzaagd had en nu niet meer bruikbaar is. Blij dat ik m niet heb weg gegooid want wil nu kijken of ik m onder de gpz kan krijgen.
Tevens wil ik ook 2 beugels maken die ervoor zorgen dat de tassen netjes hangen want Nu hangen ze erg naar beneden en bijna op de uitlaat. Heb ooit een keer gehad dat ik dacht dat mijn motor in de brand stond maar achteraf bleek het de tas te wezen die door de hitte aan het smelten was 🙈

Dit was het wel voor nu eerst deze dingen weer realiseren en dan zien we wel verder hoe het gaat!

Foto van de carterplaat
 

Bijlagen

  • 71A664AC-D1AC-4281-97BD-204AD1624A97.png
    71A664AC-D1AC-4281-97BD-204AD1624A97.png
    148 KB · Weergaven: 20
Zo het is weer even stil geweest en dat zal het eigenlijk wel blijven tot begin volgend jaar.

Heb nu onderdelen besteld voor een grote beurt en het is wachten daarop!

Verder probeer ik te kijken of de kleppen nog goed staan. Hopelijk sloop ik niets daarmee 😂

Dus mijn budget is nu iets geslonken
 
Kleppen controleren is gewoon heel rustig met het werkplaatshandboek beginnen. En als je toch rustig aan moet doen, is dit een karweitje dat zeker past. Want kleppen controleren begint met demonteren (en wat los komt en eraf moet kan je dan gelijk poetsen...).

Succes (en banden vallen buiten budget, ook het erom laten leggen natuurlijk *D )
 
Aanvulling voor sommige onderdelen geldt dat het gewoon kan demonteren zonder dat er vuil kan vallen in "openstaande openingen"...

En een gedemonteerd onderdeel is op de werkbank vaak beter en eenvoudiger schoon te maken (heb ervaring met een radiateur van een VF750S, moet eraf om de kleppen te kunnen stellen). Hoe dat zit met een GPZ500 is mij onbekend ;) maar als het goed is heb je daar een (digitaal) werkplaatshandboek voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan