€500 challenge 2019: Italiaans halfbloed geeft vleugels

Ik vraag mij toch serieus af wat hier nou zo bijzonder is aan is, een paar schakelaars _O-

Maar goed, om je onuitputtelijke honger naar aan plaatje van een stuurschakelaar die open ligt te bevredigen zal ik ze hieronder posten. Helaas had ik een noodoproep van een maatje aan wie ik mijn gs een dagje uitgeleend had en was dit de foto die ik via whatsapp toegezonden heb gekregen:
IMG_0091.jpg


Dus was ik hiermee bezig alsmede een uitje dus even geen tijd meer gehad voor het uploaden van schakelaarfetisch
IMG_0089.jpg

IMG_0090.jpg

IMG_0092.jpg


Zal van de week wat meer fotos maken, inmiddels zijn ze beide schoon en heb ik ze met 2 componenten, omdat dat lekker hard is dicht gemaakt. Van de week nog een likje zwarte verf en de boel zou weer moeten werken. :t
 
Ik vraag mij toch serieus af wat hier nou zo bijzonder is aan is, een paar schakelaars _O-

Maar goed, om je onuitputtelijke honger naar aan plaatje van een stuurschakelaar die open ligt te bevredigen zal ik ze hieronder posten. Helaas had ik een noodoproep van een maatje aan wie ik mijn gs een dagje uitgeleend had en was dit de foto die ik via whatsapp toegezonden heb gekregen:
[afbeelding]

Dus was ik hiermee bezig alsmede een uitje dus even geen tijd meer gehad voor het uploaden van schakelaarfetisch
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zal van de week wat meer fotos maken, inmiddels zijn ze beide schoon en heb ik ze met 2 componenten, omdat dat lekker hard is dicht gemaakt. Van de week nog een likje zwarte verf en de boel zou weer moeten werken. :t
Balen vd gs. alleen nieuwe kruiskoppeling?

Enne, die controles zijn wel vuil geworden, maar t was ook niet echt een groot drama, toch?
 
Balen vd gs. alleen nieuwe kruiskoppeling?

Enne, die controles zijn wel vuil geworden, maar t was ook niet echt een groot drama, toch?

Alles was groen of bruin aangeslagen. Dit is schoon😂

O ja, en de behuizing is helemaal naar zn gootje, maar die fotos komen nog _O-
 
Laatst bewerkt:
Alles was groen of bruin aangeslagen. Dit is schoon😂

O ja, en de behuizing is helemaal naar zn gootje, maar die fotos komen nog _O-
Ik zie wel wat ingelopen zooi, half meegesmolten alu :')

Mooi dat de controls weer fris zijn.
 
Controls altijd mooi schoonhouden. Ik ga de controls van mijn GPZ ook nog van binnen bekijken. Geen zin in nog een brandende GPZ zoals in 2014.
 
Gisteravond nog even aan het hobby'en geweest *O*

Allereerst de controlls: zoals gezegd 2 componenten gebruikt: spulle nog over van de vliegwielmagneten van vorig jaar en het wordt lekker hard. Stukkie tape aan de achterkant en opvullen maar:
knoppen1.jpg


Vervolgens met zwarte Black Body paint: zwart kuntstof verf voor automotive van Innotec, ooit een keer een bussie meegenomen en geeft een mooi resultaat:
knoppen2.jpg

niet van nieuw te onderscheiden O-)

Vervolgens het kabelboompje van de koplamp van de Pegaso gemodificeerd zodat de nieuwe crosskoplamp Makkelijk aan de sluiten en verwijderen is:
koplamp1.jpg

koplamp2.jpg

koplamp3.jpg
 
Geeft dat nog een beetje licht ? Of is dat "bijzaak" ?

Want ik zie slechts twee kleine halogeenpitjes...
 
Good Busy :t

Hoe is het met de GS, vraag ik voorzichtig... ?
 
Ik lees met veel plezier de 500euri verhalen !. Ik zou graag meedoen maar werk in onderwijs en kan lastig buiten standaard vakantietijden. Ik hou er ook van om voor weinig max lol te hebben. Vorig jaar voor 800euri een cb500 erbij gekocht. Nwe banden, poetsen, remmen en olie en tiptop !. Do more with less.
Ben gek op Aprilia Scarabeo scooters (typische vormgeving), maar onderdelen van Aprilia specifiek zijn erg lastig te krijgen merk ik.
Ik blijf volgen.
 
Nieuwe achterbrug, heb er een kunne vinden voor weinig in zeer nette staatdat rubber tussenstukje was duurder.

Het lastigste zijn de bussen die de achterbrug vasthouden. Zaten een beetje vast. En een extra handje her en der is ook geen overbodige luxe.
 
Nieuwe achterbrug, heb er een kunne vinden voor weinig in zeer nette staatdat rubber tussenstukje was duurder.

Het lastigste zijn de bussen die de achterbrug vasthouden. Zaten een beetje vast. En een extra handje her en der is ook geen overbodige luxe.
Wel n nette brug :Y

En weer over tot de orde vd dag :)
 
ja mf-pappa!

oké....yea.. let's go

De oude gaten waardoor het frame van de tellerunit zat, blijken perfecte bevestigingspunten voor het plastic wat de stekkers vast houdt: voorheen vastgebout aan het tellerpartij. 2 tyraps did the job :)


stekkers van de schakelaars erin en de koplamp was plug en play :) Vervolgens de koplamp middels bijgeleverde rubber bevestigingen aan de voorvorm gemaakt: u ziet alle loshangende bedrading perfect weggewerkt en zelfs nog ruimte voor evt knippers. Die knippers moet ik even zien: ze zitten verwerkt in de zijkuipen maar die ga ik nog kortwieken. Mochten die niet in het design passen kan ik altijd nog een setje knippers aan de koplamp maken.



Vervolgens begint een kleine chineese lading zooi binnen te komen. ik zocht naar een mooie oplossing voor het kontje: de taartschep is lomp en zwaar. in china hebben ze kontjes voor enduro's waar een ledlicht op zit, mogelijkheid tot bevestiging van knippers en een kentekenplaat. Bovendien zit middenin het achterkantje een gat welke, na nameten perfect past tussen het originele kontje en het frame: zodoende past deze perfect zonder dat het veel aanpassingen aan frame/kontje vergt. Is hij niet sexy zo? kosten (naar boven afgerond): €5,60






Uitgegeven sleutelbudget:
Koplamp €15,-
kontje €5,60
-----------------
totaal: 20,60
 
Vandaag ging de zaag erin 8-)

Zijkappen: onderkant eraf en “carbon” extra kapjes.


Spatbord: in zijn geheel eraf waardoor ik van de over blijfselen de vorkbeschermers over houd. Deze zijn wel nodig ivm de steenslag en moet ik dus behouden.


Dan de zijkappen: helaas hebben de knippers het niet overleeft en moet ik zoek naar een goedkoop of gratis setje. De voorkant is een deel eraf, evenals de aansluiting richting de topkuip, wat hem een dikke look geeft. Ik twijfel om naast de uitsparing die er nog in zit, erboven nog wat weg te halen. Daarnaast supermoto spadbordje van ali gescoord: omgerekend 7,80.




Uitgegeven sleutelbudget:
Koplamp €15,-
kontje €5,60
Voorspadbord €7,80
-----------------
totaal: 28,40
 
Volgens mij heb ik nog wel wat gratis knipperlichten op de schuurzolder liggen. Als je interesse hebt zal ik morgen even kijken wat er ligt. Ik meen me te herinneren dat er iig een paar Suzuki Bandit knippers moet liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan