borisz
"In de moele"
Onlangs al met dit monster gereden Elles?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Onlangs al met dit monster gereden Elles?
Eerst dat fixen. Daarna kan ik er idd mee rijden, maar er staan nog lekker voorvork keerringen op het programma en alles moet nog fatsoenlijk vast
Eenmaal rijdend kan ik beginnen aan de remmen. Na jaaaaaren stilstand zal dat remvloeistof meer weg hebben van modder dan iets anders.
Of moet ik lezen, eerst het blok lekker draaiend zien te krijgen voordat het aspect voorvork en remmen aangepakt gaan worden....
Wel metalen luchtfiltertjes... (en dat zijn geen K&N exemplaren).
Hoe ga je papierenfilterjtes droog houde als het regent ? Want als papier slaat dicht als nat is. En zonder lucht...
Er zijn hoesjes. Heb ik wss ook nog nodig...Wel metalen luchtfiltertjes... (en dat zijn geen K&N exemplaren).
Hoe ga je papierenfilterjtes droog houde als het regent ? Want als papier slaat dicht als nat is. En zonder lucht...
Vurig typje, zo'n Pegaso.
......
Zo €500 challenge 2019 is van start!
Begonnen met strippen: Ik wil hem zo licht mogelijk hebben.
Volgens RDW weegt hij 187KG rijklaar. Dat is al niet denderend veel, doch moet dat veel lichter kunnen! Zodoende heb ik vandaag alles eraf gehaald wat écht niet meer nodig is. Je moet denken aan wat spatbordjes er en der. Een heel zwaar gewei welke de voorkuip vast heeft. Zijn hele onderspatbord, stukken metaal die de duostepjes vasthouden, hele topkuip. Alles bij elkaar al 8,8 kg!
[afbeelding]
Om hem nog lichter te krijgen zullen de kuipen welke niet gewogen zijn nog wat getrimd worden, het zadel moet smaller en platter aan de achterkant. Het stalen stuur wordt vervangen door een alu-exemplaar wat ik heb liggen. Ook de tellers en lampjes zijn eigenlijk overbodig en daar moet ik nog wat op verzinnen.
[afbeelding]
Zo staat hij er nu bij.
Ik heb al gezien dat de keerringen van de voorvork weinig olie meer tegenhouden dus dat klusje moet ook weer eens gebeuren. Er moet wat plastic toegevoegd worden ipv de delen welke niet meer nodig zijn.
Een sfeerimpressie van hoe ik het eindresultaat een beetje voor mij zie:
]
[afbeelding]
Die laatste heb ik ook geprobeerd met mijn pegaso, ik heb ook contact gehad met die beste man. Het is een enorme klus hem zo te krijgen. Ik ben niet veel verder gegaan dan een set velgen en aftermarket dempers.
Overigens hele fijne motorfiets, velgen heb ik overigens nog steeds inclusief nagenoeg nieuwe banden
[afbeelding]
Mooi. Kan het ook niet lekkenZo net even naar de pomp voor de banden. Beide hadden nog 1 bar
Gelijk even wat verder gereden, geen olie meer!
Ook stationair nog wat hoger geset, hij pakt nu ook wat lekkerder op en loopt helemaal perfect.
Oh en die koppeling dan? Nooooouuu dat was ikzelf, had de schroef waarmee de hendel vast zat iets te ver doorgedraaid waardoor deze een beetje klem kwam. Zodoende koppelde hij net voldoende om een beetje koppel te kunnen trekken, maar niet het grotere werk. Probleem dus gratis opgelost!
Phiew!
Oh en DOT banden was 4814, kortom dikke prima. Doel nu is onder de 250euro blijven en zodoende punten pakken in het "weinig uitgeven"klassement.
To do:
- keerringen
- remmen
- koelvloeistofreservoir
-accubak
-knippers
En dan ready to go!