€500 challenge 2019: Jottum on V-power

Jottum!

for president
27 jan 2010
1.503
217
Nieuwe Niedorp
Echt, ik wilde het rustig aan doen. De challenge is pas over ongeveer 17 maanden!
Nadat Borisz het topic opende dat er motoren gekocht konden worden dacht ik echt 'ik ga rustig aan doen,ik heb een schuur vol met motoren. Voor de vakantie van dit jaar heb ik een Dominator NX250 gekocht. Doe het rustig aan!' Maar de koorts brak al los.
Nog steeds had ik zoiets van: 'ik kijk het rustig aan'.

Tot ik mijn post neerzette dat een V-twin mij wel wat leek. En daar kwam de reactie van Smuiger op. Hij bood mij zijn Suzuki VX800 aan, En een weekje later was er een deal waardoor ik afgelopen zaterdag toch weer een motor rijker ben geworden:
full


Tsja, en nu??? De motor lijkt gewoon goed te zijn. Aan de VX hoeft niet veel gedaan te worden. Misschien de carburateurs een schoonmaakbeurt maar laat ik er eerst maar eens wat km's mee maken. Dit gezegd hebbende realiseer ik me dat dit een heel saai topic gaat worden. Bijna anderhalf jaar lullen over een motorfiets die het gewoon doet.... Nee dat gaat mij niet lukken.

Ideetjes welke kant het op kan gaan:
suzuki-vx-800-15.jpg

Dat is een beetje weinig bagagemogelijkheden...
Misschien is dit beter:
BoYAKr6IMAA7SMI.jpg

Echter ben ik niet zo gek van koffers.
Ik wil kijken naar een sissybar.
Ook vind ik het geluid van de uitlaten nogal braaf. Heeft iemand nog een paar oude uitlaten die hij/zij wil doneren?
 
Er zijn toch ook punten te verdienen door met de meest originele motor de challenge rond te rijden ?

Deze is in z’n huidige staat heel origineel.... ;)




Denk overigens niet dat dit enige indruk maakt op Jottum :+ (en als het zo zou zijn hoor/zie dat wel)
 
Er zijn toch ook punten te verdienen door met de meest originele motor de challenge rond te rijden ?

Deze is in z’n huidige staat heel origineel.... ;)




Denk overigens niet dat dit enige indruk maakt op Jottum :+ (en als het zo zou zijn hoor/zie dat wel)
In de laatste editie had ik de prijs voor de meest origineelste fabrieksfiets.... Ik kan het thuis nog steeds uitleggen! Mijn hele imago naar de klote!
Nu een kans op rehabilitatie...
 
Duidelijke argumenten, we zullen wel zien welke transitie de VX zal ondergaan.

Richting rat-bike of roze fluffy “meisjesmotor” ??



Al heb ik een vermoeden dat de laatste versie niet bespreekbaar is.
 
Ha, fluffy meisjesmotor.... ik heb al eens een motor roze gespoten!
Ik weet het zelf nog niet welke kant het opgaat.

Ik ben net terug van een rondje van 70 km. Het inhouden beneden de 3000 toeren is nu weg. De motor pakt mooi op vanuit lage toeren. Door het enorme koppel kan je heel lui schakelen. Bochtenwerk gaat goed. Met de lage temperaturen heb ik het wat rustig aan gedaan maar je krijgt 'm wel schuin hoor!

Het is geen racemonster. Boven de 140 zag ik 'm niet vlot meer doortrekken. Nu heb ik daar ook niet serieus werk van gemaakt (ik reed op een 60km weg).
Een paar sfeerplaatjes:
full

full
 
Pracht machine voor heel weinig! :}
Daar kun je denk ik de Challenge op je sloffen mee uitrijden! :Y
Maar zie ik het nou goed dat je bij de voorste cilinder een van de draadeinden van de uitlaatpoort mist :?
Zo ja, toch nog een reparatiepuntje?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net terug van een rondje van 70 km. Het inhouden beneden de 3000 toeren is nu weg. De motor pakt mooi op vanuit lage toeren. Door het enorme koppel kan je heel lui schakelen. Bochtenwerk gaat goed. Met de lage temperaturen heb ik het wat rustig aan gedaan maar je krijgt 'm wel schuin hoor!


Zoals ik al zei, er werd gewoon niet goed(en te weinig) mee gereden door mijn ega
 
Maar zie ik het nou goed dat je bij de voorste cilinder een van de draadeinden van de uitlaatpoort mist :?
Zo ja, toch nog een reparatiepuntje?
De uitlaat is gasdicht! Ik geloof niet dat ik hier werk van ga maken tenzij de uitlaat er af moet.

Nu Elles bakken met geld aan het uitgeven is aan haar motor wordt het verschil alleen maar kleiner. Ze heeft me de laatste challenge nipt verslagen. Wil dat niet nog een keer laten gebeuren. :+
 
De uitlaat is gasdicht! Ik geloof niet dat ik hier werk van ga maken tenzij de uitlaat er af moet.

Nu Elles bakken met geld aan het uitgeven is aan haar motor wordt het verschil alleen maar kleiner. Ze heeft me de laatste challenge nipt verslagen. Wil dat niet nog een keer laten gebeuren. :+

Zoals een wijs man tijdens dakar 2018 zei: waar anderen de druk voelen en zich druk maken over mij, voel ik geen druk en tuf ik lekker door naar de zegen
 
Terug
Bovenaan Onderaan