€500 challenge 2019: Jottum on V-power

Heee, de motor heeft een verticale beweging gekregen:
full

Er gaat wat gebeuren:
full

Klein detail: de uitlaatpijp is een paar mm groter in doorsnee dan de uitlaataansluiting. Lossen we wel tzt op...
 
stukje vd einddempers afhalen / inkorten?
Had het ook met de challengebike van 2014. Daar heb ik een stuk pijp met een vuisthamer er opgeslagen en daar weer de uitlaat opgetikt. De constructie zit nu nog steeds zo.

Echt, je kunt zoveel doen met een hamer!
 
Krijgt hij nou compleet andere dempers? Waren de originelen niet goed meer?

~[edit] ah daar had je het wat posts hierboven al over: brulpijpen. Altijd goed ;)
 
Laatst bewerkt:
Had het ook met de challengebike van 2014. Daar heb ik een stuk pijp met een vuisthamer er opgeslagen en daar weer de uitlaat opgetikt. De constructie zit nu nog steeds zo.

Echt, je kunt zoveel doen met een hamer!
Universal tool :Y
 
Ik kan wel een geluidmeter regelen (en dat is dan geen app-je op een telefoon).

Maar dan ook gelijk de vraag; het hoogste niveau strafpunten en degene met het laagste niveau pluspunten of net andersom :?

En zou hebben we iets om over na te denken *D
 
Ik kan wel een geluidmeter regelen (en dat is dan geen app-je op een telefoon).

Maar dan ook gelijk de vraag; het hoogste niveau strafpunten en degene met het laagste niveau pluspunten of net andersom :?

En zou hebben we iets om over na te denken *D

Hoogste niveau is +-punten, maar heb je de aandacht van de politie krijg je minpunten(dat is nu al)
 
Mooi. Dat houd de wilde dieren weg.
Wordt er trouwens enkel op campings overnacht of is wildcamperen ook aan de orde indien mogelijk met een grote groep natuurlijk.?!
Afgelopen editie waren alleen campings, alhoewel er wel 1 tussen zat waar het comfort best voor wildkamperen kon doorgaan :+
 
Jottum kennende harkt hij zelf wel weer iets in elkaar van een terrasstoel en een kliko.

Oh wacht, dat heeft'ie in 2014 al gedaan!
Hé wat posts gemist. Ben er een weekje tussenuit geweest. €500 challenge waardig kan ik zeggen.
Maar inderdaad wil ik zelf weer iets verzinnen. Denk zelf aan een sissybar-xl.
 
De uitlaat heb ik eraf gehaald. Blijkt het van voor tot achter één geheel te zijn.... Ik had er al een streep opgezet om de flex er in te zetten toen ik me bedacht. Stel dat het niet bevalt hoe krijg ik het spulletje weer terug naar origineel? Een quickscan op internet leerde me dat een tweedehands uitlaat voor de VX me 250 euro zou kosten. Ik schrok me rot! Dan toch maar niet.

Misschien wil iemand me de uitlaatbochten van een Intruder 800 (die wel deelbaar is) doneren? Gaatje erin is niet erg zolang de vorm en flens maar intact is.

Oplettende kijkers hadden al ontdekt dat er een stukje inbusbout in het blok was blijven zitten. Dit heb ik op verschillende manieren geprobeerd weg te halen. Vriendelijk vragen, hielp niet. Kruipolie, hielp niet. Moer erop gelast tot roodgloeiend, hielp niet. Halve moer erop gelast, hielp niet. Boren en linkse tap erin, hielp niet. Bij het laatste ontstond een klein scheurtje in het blok. Dan maar doorboren en een een 6mm tap erin. Meer dan 5 mm boren durfde ik niet, de boor was iets gaan lopen naar het zachtere aluminium. 6 mm lijkt me genoeg.
full


Tijdens het demonteren ontstond er een scheur in de balanspijp die er niet om loog:
full

Na een beetje rondstruinen vond ik een pijp die er wel omheen kon. Een stukje ervan tussen de aanwezige lasnaden gaf me in ieder geval wat vlees om te lassen.
Toch hoorde ik tijdens het lassen een geluid wat ik maar al tegoed herkende. Gaten! dan dat maar zien op te lassen.
full


full


Stukje bij beetje weer het gat gedicht. Vervelende is nu dat er aan de binnenkant dikke bobbels zitten. Kijken in hoeverre die in de weg zitten.

Op de uitlaten zit wat roest maar ze zijn nog wel stevig. De roest schuur ik eraf en er komt een verflaagje op!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan