€500 challenge 2019: Martell's HARTR1

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
80.652
38
44
Turnhout
Bezoek Site
Ik denk dat ik de koplamp ga houden.

Ik ga kijken of ik de hele set van voorspatbord, tank, achterspatbord en zijkappen in 1x kan verkopen. tank ziet er ook van binnen niet slecht uit.

Ik heb nog een spatbordje (voor en achter) van een andere motor liggen (geen idee welke), die kan er dan op.

Zadel in prima staat: verkoop.

Dashbord/tellers: verkoop

Slotenset: verkoop

Naast het ingeslagen VIN, is er ook een metalen typeplaatje. Ooit verzet tbv kuipmontage. Wie weet kan er een geheel nieuw frame met balhoofd gemaakt worden, en dan type plaatje gebruiken. Maar dat bespreek ik met de lassert. Zo ja, dan kan t frame ook de verkoop in, voor wat t waard is.

Stuurtje houd ik voorlopig. Uiteindelijk gaan de controls weg. Heb nog zat vervangende dingen liggen. Maar das allemaal cosmetisch en voor de leuk.
 
23 nov 2014
56
0
doorn
Ik vind het best zonde wat er met zo'n mooi bewaarde Tr1 gaat gebeuren. Mja veel plezier ermee. Ben zelf een tijdje op zoek geweest naar een originele Tr1 maar kon niks vinden. Uiteindelijk een xv920l gekocht en daarna een xv920rh, ook met ketting dus. Heb destijds voor de xv920l een rh blok aangeschaft dat ik nog steeds onder de werkbank heb liggen. Dus als je het frame kwijt wil hou ik me aanbevolen. Mijn startknop is er trouwens uit. Heb geprobeerd die van een xv920l over te zetten maar die stekker is anders. Wat wil je voor de rechter console hebben? Heb evt nog een led koplamp uit China te ruil aangezien ik deze te modern vind ogen op mijn originele xv920.
 

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
80.652
38
44
Turnhout
Bezoek Site
Ik vind het best zonde wat er met zo'n mooi bewaarde Tr1 gaat gebeuren. Mja veel plezier ermee. Ben zelf een tijdje op zoek geweest naar een originele Tr1 maar kon niks vinden. Uiteindelijk een xv920l gekocht en daarna een xv920rh, ook met ketting dus. Heb destijds voor de xv920l een rh blok aangeschaft dat ik nog steeds onder de werkbank heb liggen. Dus als je het frame kwijt wil hou ik me aanbevolen. Mijn startknop is er trouwens uit. Heb geprobeerd die van een xv920l over te zetten maar die stekker is anders. Wat wil je voor de rechter console hebben? Heb evt nog een led koplamp uit China te ruil aangezien ik deze te modern vind ogen op mijn originele xv920.
Ik denk dat je mijn controls niet wilt hebben, zie ik net :/



Frame zou kunnen, maar ik moet eerst met de lasser bespreken of hij ook het balhoofd nieuw wil maken (ik denk het wel).

Wil je daar ook de achterschokbreker bij?

 

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
80.652
38
44
Turnhout
Bezoek Site
Even terug naar de HARTR1.

Zijkant open ivm startkoppeling: slijtage. Ff gauw bijgevijld. Dat ga ik later op t gemak nog wat netter doen.
Spuitje kruipolie in bougiegatjes. bougies nog even er uit.
Goede accu er op.
Flesje peut er naast, startpilot in aanslag.
Olie peilen: ok.
Ff 20 seconden doorstarten zonder bougies, tbv olieflow en zo.

Bougies vonkten al.

bougies terug, kraantje flesje open.
Starten, pruttel de pruttel.
Startpilot er bij, en het slaat aan. Carbs best vies, en hoop slangetjes aan carbs die oud zijn.

Koppeling ook ff snel geprobeerd, lijkt ok.

Alles weer opgeruimd, en half uurtje demonteren:
 

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
80.652
38
44
Turnhout
Bezoek Site
Remleiding komt toch nieuw. Gaat toch niet van budget af, bedacht ik me later. En nu zit er een splitsblokje tussen, onder de kroonplaat. Zit ik daar weer mee.

TCI er nog even af zie ik op de foto, en dan kan het naar Tilburg, denk ik zo. Misschien voorspattert er ook nog af, omdat ik alle kuipwerk in kleur als set te koop heb staan.

Zithouding weet ik nog even niet. Ik denk dat de voetsteunen sowieso wat naar voren moeten, want nieuwe zadel komt ongeveer ter hoogte van waar nu het achtersubframe aan het frame vast zit. Lager dus.

Stuurtje kan altijd nog vervangen worden, of wat verzet.
 

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
80.652
38
44
Turnhout
Bezoek Site
Ik heb de carbs gedemonteerd met enkel een platte schroevendraaier. Dat is voor mij voor t eerst :)

Alle JIS kopjes hebben de conversie naar plat ondergaan :+

Zo in de bak. Straks in elkaar met nieuwe boutjes.
 

Kiwi

MF veteraan
15 sep 2004
7.429
11
34
Drenthe
Ziet er nog best mooi uit, eerlijk gezegd (behalve de 2,5kg aan knipperlichten). En zo zonde voor het behoud van de klassieker is het niet: je helpt 1 of meerdere andere liefhebbers aan onderdelen ;)
 

Wimvlis

MF veteraan
28 apr 2009
3.543
20
Naaldwijk
Ach, je kan het ook zo zien. Hij gokt via Ali.

Denk dat Martell als hij het spul in handen heeft wel kan beoordelen of hij het durft te monteren of gelijk klikoneert....

En in het laatste geval, heeft hij beperkt financieel leed (en dat telt dan niet eens voor het budget).
 
Laatst bewerkt:

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
80.652
38
44
Turnhout
Bezoek Site
Ach, je kan het ook zo zien. Hij gokt via Ali.

Denk dat Martell als hij het spul in handen heeft wel kan beoordelen of hij het durft te monteren of gelijk klikoneert....

En in het laatste geval, heeft hij beperkt financieel leed (en dat telt dan niet eens voor het budget).
Dan gaat t gewoon op MP voor 35 euro O-) })
 

borisz

"In de moele"
18 dec 2009
3.682
36
50
Leeuwarden
Dikke plannen!!! Wel een mooi motorconcept die dikke V-Twin. En over die remleidingen van Bami-express: Kawastefan heeft er ook een set besteld. Ik ben benieuwd!!
 

Nop62

MF veteraan
Donateur
19 jul 2012
3.259
13
56
Doetinchem
Heb een paar jaar geleden ook remleidingen van Aliexpress gehad, zijn best goed. Alle remdelen waar rubber onderdelen inzitten (zoals remvloeistofreservoir en rempomp) moet je er niet bestellen. Het Chinese rubber kan blijkbaar niet tegen onze remvloeistof want het “zweet” er gewoon doorheen na een paar dagen.