€500 challenge 2021 Martell's HARTR1

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Ha top man, en zo breid een verzameling zich uit!
Pas op voor de n+1 formule!
Te laat. Geen medicatie ook.

Nu tijdelijk een ST1100 om dagelijks op te rijden.
Een XV535 om op te knappen voor vriend. VS800 dito. ZZR1100 dito.

Einde van het jaar komt er nog een kwaliteitsmotor voor mezelf. Als daily ride weet ik nog niet wat ik doe. Misschien de ST1100 houden, maar wel met behoorlijke herstelkosten, of iets anders.

De ST1100 heeft nieuwe dynamo en achtershock nodig. Beide duur. Maar aan de andere kant, ik rijd er dagelijks mee (auto accu extra in koffer, 1x per week er uit om op te laden).

Bij een stevige drempel wel bok over de grond. :')


En straks dus een XV1000 er bij, voor mezelf.
 
Te laat. Geen medicatie ook.

Nu tijdelijk een ST1100 om dagelijks op te rijden.
Een XV535 om op te knappen voor vriend. VS800 dito. ZZR1100 dito.

Einde van het jaar komt er nog een kwaliteitsmotor voor mezelf. Als daily ride weet ik nog niet wat ik doe. Misschien de ST1100 houden, maar wel met behoorlijke herstelkosten, of iets anders.

De ST1100 heeft nieuwe dynamo en achtershock nodig. Beide duur. Maar aan de andere kant, ik rijd er dagelijks mee (auto accu extra in koffer, 1x per week er uit om op te laden).

Bij een stevige drempel wel bok over de grond. :')


En straks dus een XV1000 er bij, voor mezelf.
ST1100 heeft nu nieuwe voor en achtervering. Dynamo moet nog.

Maar ik heb gister per ongeluk een Intrudertje er bij gekocht :')

Nu dus 2x een XV1000, een CBR1000F, ST1100 en VS750 hier staan. Nou ja; BE XV1000 moet ik nog ophalen, dat wordt komende maand ergens. VS750 ook. Tweede deel van september.


Aan het frame is nog niet begonnen, maar alles wordt nieuw gebouwd, ook het balhoofd. Ik heb nu immers al BE papieren en zo, nr zetten we over.
 
ST1100 heeft nu nieuwe voor en achtervering. Dynamo moet nog.

Maar ik heb gister per ongeluk een Intrudertje er bij gekocht :')

Nu dus 2x een XV1000, een CBR1000F, ST1100 en VS750 hier staan. Nou ja; BE XV1000 moet ik nog ophalen, dat wordt komende maand ergens. VS750 ook. Tweede deel van september.


Aan het frame is nog niet begonnen, maar alles wordt nieuw gebouwd, ook het balhoofd. Ik heb nu immers al BE papieren en zo, nr zetten we over.
Moet nog eens op de koffie komen, zo te zien heb je weer een mooie sleutelplek met genoeg ruimte :t
 
Gister gesproken met verkoper Belgische XV1000, de basis voor de challenge-bike, ik ga t in oktober ophalen voor €100.

Hij heeft momenteel de gestripte NL TR1/XV1000 staan voor de maatvoering. Nieuwe balhoofd en bovenbuis zijn al af. De bovenbuis (waar de tank op rust) is van iets dikker buismateriaal, voor het design-effect.
Er komen twee downtubes vanaf het balhoofd langs het blok naar beneden, dan een een klein schuin stukje onderaan om horizontaal onder het blok uit te komen, dan onder blok door, en achteraan wat schuin omhoog richting achteras.
Echter is momenteel de computergstuurde buigmachine kaduuk bij hem. Dat wordt ook volgende maand ergens.

Daarna ga ik langs voor 'passen'. Dwz zeggen; er op gaan zitten om op de juiste plek beugeltje te lassen voor het zadel en voor de forewardcontrols.

Ik ben erg benieuwd :)

Vorige challengebike gaat er uit.
Pan European ook, geen tijd om die dynamo er uit te pulken en nieuwe te plaatsen. Levert ook amper meerwaarde op.
In oktober haal ik ook de intruder op, waar ik in ieder geval een seizoen mee ga rijden. Heb al een grotere tank gekocht en lak (2k, 100 eurootjes... Zal wss niet eens genoeg zijn :') ).

Moet ook plek hebben. En 1 gewoon rijdende en twee uit elkaar liggende bikes is wel genoeg.

Ik ga wss de NL TR1 weer in elkaar zetten, om complete motor te krijgen. Geen idee nog wat ik daarmee ga doen. Dat kan best een project voor 2019 worden. In België is met gek van bobbers/scramblers etc. En zeker als er een goed gemaakt exemplaar is, lever dat serieus geld op.

Ik moet wel heel erg gaan plannen mbt de periode van de challenge: ik heb zeer vaste vakantieperiodes, en nauwelijks losse dagen daaromheen. Eind oktober vast contract en bespreking, daar ga ik eea zeker even aankaarten. Daarnaast heb ik ook nog campingweekendjes met mijn club.

Gelukkig ben ik dan weer degene met de meeste invloed op wanneer die weekendjes zijn, maar ivm plannen moet ik dan wel wat weten....
 
De aanhanger wordt gemaakt van een kunststof vat. Met name o,dat daar water in heeft gezeten, itt tot motorolie of thinner....
 
IMG-20181013-WA0002.jpg

IMG-20181013-WA0003.jpg
 
Lasser gaat komende week nieuw balhoofd draaien.

Dan aan elkaar bakken, blok er in.

Volgende stap wordt dan route voor uilaatbochten vinden en die maken.

Daarna passen voor zadel en controls.

Dan aflassen, en mee naar huis. En dan moet ik zelf dingen gaan doen :X :')
 
Ik kan nog niet zeggen dat het ergens op begint te lijken _O-.
Maar het gaat allemaal lopen zo te zien. Ik ben echt benieuwd hoe het er allemaal uit komt te zien.
 
Of vullen met ijsblokjes en flessen bier of wijn :+

Wel dan een kraantje aan de onderkant meebouwen, leegt wat makkelijker dan de aanhanger op z'n kop hoeven houden 8)7
 
Ha ha, ja. Koelkast op wielen mee :)

Ik ben onderstellen aan het zoeken, en kom veel zgn hondenwagentjes tegen.

Tis bijna zonde om daar t bovenstel af te halen, en dan veel moeite doen om een ronde drum daar weer netjes op te krijgen.
Misschien gewoon zo'n hondenhok kopen en deurtje vervangen. En klaar.
 
Ik kan nog niet zeggen dat het ergens op begint te lijken _O-.
Maar het gaat allemaal lopen zo te zien. Ik ben echt benieuwd hoe het er allemaal uit komt te zien.
Het frame is eigenlijk maar een buis of 7.

Ik probeer het in tekst aan te geven :)

Een balhoofd. Dat is die dikke ronde korte buis, met aan de bovenkant en onderkant de kroonplaten, waar de vorkpoten doorheen komen. Dat is de basis.

Daarop komt een dikkere buis, voor de tank en zadel. Deze is al klaar, maar is geen foto van.
Vlak daaronder op dat balhoofd komen twee downtubes; de buizen die naast elkaar naar beneden lopen, en dan naar de achteras afbuigen, om het blok heen. Dat zijn die twee langere op de foto.

Dan komen er vanaf de achteras twee buizen terug omhoog en naar voren richting zadel, waar het weer aansluit op die dikke buis van den tank- Dan zijn de twee kortere op de foto.

Onder het zadel komen dan verticaal twee buizen tbv stevigheid.

Ff paintpoging doen....
 
Kijk, dat schept weer wat verbeelding. Maar klopt het dan dat je zelf op de motor geen bagage mee (kan) nemen? Vandaar de aanhangwagen?
Zoals ik het nu voor ogen heb, kan er geen bagage op de motor zelf. Vandaar de trekhaak me aanhanger :Y
 
Voor de show moet je dan eigenlijk een motoraanhanger achter je motor hangen, met daarop een (uitgekleed) brik voor je bagage. Gegarandeerd dat je dan opmerkingen krijgt
 
Voor de show moet je dan eigenlijk een motoraanhanger achter je motor hangen, met daarop een (uitgekleed) brik voor je bagage. Gegarandeerd dat je dan opmerkingen krijgt
Voor de show moet je dan eigenlijk een motoraanhanger achter je motor hangen, met daarop een (uitgekleed) brik voor je bagage. Gegarandeerd dat je dan opmerkingen krijgt
Leuk idee :Y

Ben alleen bang voor de massa.
 
Ik snap het idee.
Ik vind het weinig efficient. Wel leuk.

Ik ga voor degelijkheid en bagageruimte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan