A
Anoniempje313
Guest
Eerste kandidaat voor mij wordt een TR1.
In het 'jacht op motoren is geopend' topic voor de challenge van 2019, bood een lieve MF-er deze motor aan voor 400 euries.
Het is het model waar ik ooit mee begonnen ben met sleutelen, de XV920 - XV1000 en TR1. Beetje trip down memorylane voor mij dus
Ook heb ik nog wat onderdelen liggen, waaronder starters. En laat dat nu ook hier weer het euvel zijn
Daarnaast is het een motor met vele jaren stilstand. Dat betekend ook nieuwe vorkkeringen en olie, nieuwe banden, en benzine slangen. En natuurlijk de carbs reinigen en wss iets met de inlaatrubbers....
Pff waar begin ik toch weer aan
Nah ja, mocht het binnen budget lukken, is het een leuke toermotor.
Zo niet, dan is er nog voldoende tijd voor het vinden van een andere kandiaat.
Omdat ik binnenkort ga verhuizen,heb ik afgesproken de motor op te halen als ik gesettled ben Overschrijven tijdens verhuis, ivm emigratie en meenemen als inboedel, en ophalen tijdens verhuis, want toch onderweg.. Bij deze dus een foto van internet:
En foto's van het werkelijke beestje:
En een mooie paint van wat het idee is:
Waarom dit idee? Nou, om twee redenen.
1 ik maakte me zorgen over de tank. Erg kostbaar om dat in orde te krijgen, als er iets mee is.
Spontaan wordt me een choppertankje aangeboden. Maar gezien de vorm van de XV frames, gaat een gewone tank nie passen nie. Volgende vriend laat ene hartail frame zien voor zijn GPZ500, dattie in no time in elkaar heeft gezet. Als ik hem help met de electra op zijn motor, maakt hi ook een frame voor mij... En zo stroomden opeens de onderdelen en ideeen binnen
Specs:
Aanschaf: 400,-
Tank gratis
Frame gratis
Zadel gratis
Achterlicht gratis
Koplamp gratis
Achterspatbord gratis
Uitlaat gratis
Verwachtte kosten:
Accu
Vorkkeerringen
...
Ik heb wat zaken kunnen ruilen, wat zaken gekregen (waaronder frame, tank en zadel).
Sommige originele delen ga ik weer verpatsen, liefste ruilen tegen onderdelen die ik nodig heb.
tank, kabelboom, zadel, dash, achterspatbord, verlichting
In het 'jacht op motoren is geopend' topic voor de challenge van 2019, bood een lieve MF-er deze motor aan voor 400 euries.
Het is het model waar ik ooit mee begonnen ben met sleutelen, de XV920 - XV1000 en TR1. Beetje trip down memorylane voor mij dus
Ook heb ik nog wat onderdelen liggen, waaronder starters. En laat dat nu ook hier weer het euvel zijn
Daarnaast is het een motor met vele jaren stilstand. Dat betekend ook nieuwe vorkkeringen en olie, nieuwe banden, en benzine slangen. En natuurlijk de carbs reinigen en wss iets met de inlaatrubbers....
Pff waar begin ik toch weer aan
Nah ja, mocht het binnen budget lukken, is het een leuke toermotor.
Zo niet, dan is er nog voldoende tijd voor het vinden van een andere kandiaat.
Omdat ik binnenkort ga verhuizen,
En foto's van het werkelijke beestje:
En een mooie paint van wat het idee is:
Waarom dit idee? Nou, om twee redenen.
1 ik maakte me zorgen over de tank. Erg kostbaar om dat in orde te krijgen, als er iets mee is.
Spontaan wordt me een choppertankje aangeboden. Maar gezien de vorm van de XV frames, gaat een gewone tank nie passen nie. Volgende vriend laat ene hartail frame zien voor zijn GPZ500, dattie in no time in elkaar heeft gezet. Als ik hem help met de electra op zijn motor, maakt hi ook een frame voor mij... En zo stroomden opeens de onderdelen en ideeen binnen
Specs:
General information
Model: Yamaha TR 1
Year: 1981
Category: Naked bike
Rating: 73.8 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 981.00 ccm (59.86 cubic inches)
Engine type: V2, four-stroke
Power: 69.00 HP (50.4 kW)) @ 6500 RPM
Top speed: 182.0 km/h (113.1 mph)
Compression: 8.3:1
Bore x stroke: 95.0 x 69.2 mm (3.7 x 2.7 inches)
Valves per cylinder: 2
Fuel control: Overhead Cams (OHC)
Cooling system: Air
Gearbox: 5-speed
Transmission type,
final drive: Chain
Chassis, suspension, brakes and wheels
Front tyre: 3.25-19
Rear tyre: 120/90-18
Front brakes: Dual disc
Rear brakes: Expanding brake
Physical measures and capacities
Weight incl. oil, gas, etc: 248.0 kg (546.7 pounds)
Fuel capacity: 19.00 litres (5.02 gallons)
Aanschaf: 400,-
Tank gratis
Frame gratis
Zadel gratis
Achterlicht gratis
Koplamp gratis
Achterspatbord gratis
Uitlaat gratis
Verwachtte kosten:
Accu
Vorkkeerringen
...
Ik heb wat zaken kunnen ruilen, wat zaken gekregen (waaronder frame, tank en zadel).
Sommige originele delen ga ik weer verpatsen, liefste ruilen tegen onderdelen die ik nodig heb.
tank, kabelboom, zadel, dash, achterspatbord, verlichting
Laatst bewerkt door een moderator: