€500 challenge 2021 Martell's HARTR1

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
op het frame zit toch een typegoedkeuring die geheel vervalt bij dusdanige aanpassingen?

Edit: gok dat je verzekeringstechnisch ermee niet voldoet, verder benieuwd wat je ervan bakt/ laat bakken ;)
 
Laatst bewerkt:
op het frame zit toch een typegoedkeuring die geheel vervalt bij dusdanige aanpassingen?

Edit: gok dat je verzekeringstechnisch ermee niet voldoet, verder benieuwd wat je ervan bakt/ laat bakken ;)
Nee hoor, RDW heeft daar wat regels voor.

Alles mag je aanpassen, alleen wielbasis niet (6 cm verschil, of 3 minder 3 meer, dat weet ik ff niet meer precies). Achtervering mag weg of terug, ook geen probleem.
 
Dan zat ik er niet ver naast ;)

Aanvullende vraag: zorg je eerst dat de fiets in z'n huidige staat goed gaat lopen, zodat je een goed rijdende fiets uit elkaar trekt en daarna pas het frame modificeert ?

Of begin gelijk met uit elkaar trekken, frame aanpassen en dan zorgen dat alles goed gaat werken/functioneren ?
 
Dan zat ik er niet ver naast ;)

Aanvullende vraag: zorg je eerst dat de fiets in z'n huidige staat goed gaat lopen, zodat je een goed rijdende fiets uit elkaar trekt en daarna pas het frame modificeert ?

Of begin gelijk met uit elkaar trekken, frame aanpassen en dan zorgen dat alles goed gaat werken/functioneren ?

Eerst blok lopend. Hoeft niet spannend te zijn. Tank wordt vervangen. Carbs gaan toch t badje in. Ik wil gewoon weten dat vitale onderdelen werken. Compressie timing vonk. Meteen ff koppeling controleren. En meer niet.

Dan gaat alles er af. voorpartij wordt 1 op 1 overgezet. Achterwiel en blok ook.

Kabelboom ga ik opnieuw maken, want er komt nagenoeg niks op.

Ik denk dat voorspatbord ook gebruikt gaat worden, achter nog ff kijken.

En de jiffy moeten we ergens aan vast bakken.

Het ding wordt een rollend frame, met blok er nog in, en gaat zo naar de lastafel. want dan kunnen de precieze verhoudingen tussen balhoofd, blok en wielen in stand worden gehouden.
 
Volgende week ga ik de TR1 ophalen. Eindelijk. Ben nu nogal afhankelijk van anderen met een auto, met trekhaak, en een aanhangert. Dat zuigt.

Maar goed, het is gepland.

gister kwam mijn maatje die het frame gaat maken, met zijn GPZ500 naar het clubhuis. Ik heb even gauw wat foto's gemaakt, om een indruk te krijgen van hoe het frame zou kunnen worden:

full

full

full
 
Volgende week ga ik de TR1 ophalen. Eindelijk. Ben nu nogal afhankelijk van anderen met een auto, met trekhaak, en een aanhangert. Dat zuigt.

Maar goed, het is gepland.

gister kwam mijn maatje die het frame gaat maken, met zijn GPZ500 naar het clubhuis. Ik heb even gauw wat foto's gemaakt, om een indruk te krijgen van hoe het frame zou kunnen worden:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zit te kijken naar de uitlaat. Ook zelfbouw?
Ziet er verder goed uit!
full
 
Morgen ophalen.

Duurde eigenlijk te lang -O-
 
Chauffeur met aanhanger is met zieke bejaarde pa naar het ziekenhuis... :/
Dat wordt nog even uitstel dus.
 
Hopelijk komt het snel goed met die bejaarde Pa maar ondertussen zal de aanhanger wel bekijks trekken als de motor er nog opstaat
Was voor het ophalen. Chauffeur had aanhanger aan de auto zitten, zou mij oppikken, dan motor ophalen, en weer retour.

Maar wat ik begrijp, is dat de auto inmiddels verplicht verplaatst is. Was kennelijk nogal spoedje :/

Ze zijn er nog steeds.


Ik ben er eenvoudig in: nooit leuk, maar als je in de 90 bent...
Mijn pa en ma zijn ook geboren voordat het oorlog was is NL. Oud dus. En versleten. En mocht er iets zijn, dan valt ook alles weg, en ben ik daar. Ik realiseer me dan ook dat het oneindige ziekenhuis in en uit, thuis helpen, half bakken leven en weer opnemen niet een toekomst is. En ja, ik zet de auto dan ook schuin voor de ingang. Aanhanger of niet O-)

Komend weekend gaan we er weer voor. Wss andere chauffeur (ivm mogelijke uitvaart.... :/ )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoop dat je begrijpt dat mijn opmerking over de foto's gemaakt is voordat deze informatie bekend was.
 
Hoop dat je begrijpt dat mijn opmerking over de foto's gemaakt is voordat deze informatie bekend was.
Ja, uiteraard.

En dat was ook zo :Y

Nah ja, het leven kwam er ff tussen. En gezien afstand kon ik niks anders regelen. al mijn vrienden zitten in Tilburg, Ik woon in Turnhout, motor staat in noord Limburg.

Komt goed :t

Ik vind het alleen lullig voor de mensen waar ik mee had afgesproken.
 
Het schijnt dat morgen de TR1 in Turnhout aankomt :)
 
HET is thuis:
full

full


Met al stalen remleidingen, dat scheelt weer in budgetje:
full


Vorkkeeringen stonden al op de lijst. Niet ernstig, wel zweten:
full



Verder in goede staat eigenlijk.
full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan