€500 challenge 2021 Martell's HARTR1

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Niet veel spannends gedaan.
Remmerij er af gehaald, en alles open om schoon te maken en vervangen.
Nieuw setje rubbertjes en blokken is onderweg, leiding ook.

Dus losse spullen maar even aan de kant, totdat het compleet is.

Zag er ok uit eigenlijk, maar vervangen doe ik preventief. Staat toch al lang zo stil. Vloeistof was donker, maar ik heb erger gezien. Remzuigers konden goed bewegen, geen schade. Oude blokjes hadden niet veel geleden, maar ja, oud :)

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tank verkocht voor 90. Kan niet meer terug naar origineel.
 
Motor is gisteravond naar de lassert in Tilburg gebracht. Eindelijk.
 
En wanneer kunnen wij foto’s verwachten ?



:+
Ik wist dat ik donderdagavond iets vergeten was te doen :')

Ik denk dat de lasser volgende week ergens een eerste begin gaat maken (voorvork er uit, en nabouwen balhoofd). Hij zal zo nu en dan ook foto's schieten. Als ik daar wat van krijg, kan ik het hier postten.
 
Ik vond daarstraks nog een oude Harley toeter, met cover. Standaard ding.

voorbeeldfoto:
2120-0708.jpg

Die kan ik er wel opzetten als basis toeter (los van het feit of er nog extravaganza bij komt. Wss audiosets in aanhanger...).

Op mn werk staat net een leeg Texaco olievat. Misschien dat ik daar een aanhangertje van kan freubelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je een compleet ontwerp bij de lasser aangeleverd, of krijgt hij de vrije hand?
 
Laatst bewerkt:
Heb je een compleet ontwerp bij de lasser aangeleverd, of krijgt hij de vrije hand?
Dat laatste.

Er zijn een paar basisvoorwaarden: wielbasies gelijk, balhoofdhoek gelijk.
En: bij voorkeur ook framebuizen onder blok door ivm looks en gemak van liften.

Hij gaat zelf de huidige maten nemen en die in ene tekening verwerken.

Hij zal de huidige motor (frame, blok, wiel, vork in elkaar) op tafel zetten en zo de maten nemen.

Eerste stap is dan voorvork er uit en balhoofd namaken. Daar aan gaat hij dan verder het buiswerk op maat zagen, buigen en lassen.

Veel variatie is niet echt mogelijk trouwens. Hooguit in de details, zoals:
Op welk punt precies komt de bevestiging van het zadel?
Hoe gaat precies de accubak er uit zien?

De rest wordt min of meer gedicteerd door de huidige maten en de vorm van het blok.

Dank voor de toezegging die ik tussen de regels door heen lees.
Goed gelezen :t
 
Ik heb een sponsor :)
Mijn baas.

Reed erg veel motor vroeger, en is wel gecharmeerd van de reisplannen.

Ik heb nu ene leeg olievat gehad, en mag daar in werktijd (als het rustig is), een aanhangertje van maken. En alle zooi op werk gebruiken. Incl materialen. Ook voor de motor tzt.

Ik ga nu eerst eens bedenken op welke manier ik een luikje in het vat ga maken.
Dan van binnen schoonmaken.
Dan een soort bevestiging bedenken, later wieltjes en dissel. Lampjes wordt natuurlijk Ali oid. Of ff kijken wat ik nog heb.
 
Doe mij ook zo'n baas :t Afhankelijk van hoe waterdicht het luik in het vat gaat worden, kraantje voorzien op het laagste punt zodat het vocht weg kan. Ik zeg speciaal een kraantje i.p.v. een gat, want volgens mij wordt dat een perfecte biertransporter/koeler *D
 
Ha ha, darwinnetje....

Heeft motorolie in gezeten, geen vluchtige stof. Moet dus lukken :t
Bij twijfel toch gewoon vol gooien met water..dan vlucht de vluchtige stof wel O-)

Maar mooi dat je die ruimte krijgt. Heb ik gelukkig ook: ik heb van mijn baas budget en tijd gekregen om LoRa sensoren zelf te bouwen en te testen in echte situaties.
 
Kleine update.
Net terug van een weekendje op de camping met criminelen MC leden. Dus lekker ouwehoeren, pintje, bbq. Mensen op de plekken om onze plek zitten de eerste avond al aan onze tafels, de eigenaar vroeg bij vertrek of we aub vaker langs willen komen. Kortom: prima weekendje.

Mede motaar op de zaterdagavond:
'Oh leuk, ga je een TR1 verbouwen voor vakantie'
'Ja'
'Ik heb nog een Belgische XV1000 staan, das toch bijna hetzelfde als een TR1?'
'Ja'
'Wil je die overnemen?'
'Voor hoeveel?'
'Is €100 goed?'
'Lijkt me een prima plan :t'

Oftewel: BE motor, wat scheelt in invoeren en gedoe. Dat wordt de basis. De NL motor zal als reserve gebruikt blijven worden, als donor motor.

Scheelt me ook enorm in sleutelbudget, hoewel ik de staat van de BE motor niet ken. Staat al even stil. Wordt na vakantie opgehaald.
 
Gewelidig.... hoe krijgen sommige het toch voor elkaar.
Ik ben benieuwd naar de foto’s.
Ja met de juiste contacten kom je volgens mij best aan leuke motoren voor kleine prijzen. Buiten MF ken ik werkelijk waar niemand met een motor...familie, vrienden en collega's hebben volgens mij geen flauw idee waar ik het altijd over heb _O-

Maar goed, met twee bijna dezelfde motoren moet het zeker goed komen. Ik neem aan dat het plan qua lassen e.d. gewoon blijft?
 
Ja met de juiste contacten kom je volgens mij best aan leuke motoren voor kleine prijzen. Buiten MF ken ik werkelijk waar niemand met een motor...familie, vrienden en collega's hebben volgens mij geen flauw idee waar ik het altijd over heb _O-

Maar goed, met twee bijna dezelfde motoren moet het zeker goed komen. Ik neem aan dat het plan qua lassen e.d. gewoon blijft?
Ja.

Frame plan hetzelfde.
Alleen begin ik nu met de BE motor, want makkelijker en goedkoper.

En tja, motorweekend, waar we op de motor naar toe zijn gereden. Dan zitten er wel wat gelijkgestemden tussen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan